2017-03-14, 23:39
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
En av anledningarna tlll häktningen är att personens DNA funnits i bilen.

Källa?

Citat:
Ja, det var glassplitter på utsidan av bilen och båda BO var skjutna i bakhuvudet.

Glassplitter kan ramla utåt även fast skotten gick innåt.

Källa på att dom blev skjutna i bakhuvudet?
Citera
2017-03-14, 23:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
Jag har inte sett några bevis på att GM sköt innifrån bilen.

har jag missat nått eller är det som vanligt ett gäng papskallar som sitter och gissar fram "trådsanningar" som sedan sprids som fakta?

Det starkaste är väl bilder där man kan se glassplitter utanför bilen men inte i. Påståendet ovan om att häktningen baserar sig delvis på DNA som funnits i bilen vore också en antydan, men jag tycker att DNA är bristfälligt som bevis om det nu rör sig om folk som känner varandra. Klart att dom hamnar i varandras bilar ibland.
Citera
2017-03-14, 23:42
Medlem
Citat:
Källa?

Källa på att dom blev skjutna i bakhuvudet?

Varför ska jag sitta och servera dig med källor din latmask? I tråden har länkats till polisen och åklagarens uttalanden. Sök på åklagarmyndigheten och polisens hemsidor.
Citera
2017-03-14, 23:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Glassplitter utanför bilen, visst. Men att det inte syns något splitter i bilen, det är märkligt om skotten kommer utifrån.
Citera
2017-03-14, 23:44
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det starkaste är väl bilder där man kan se glassplitter utanför bilen men inte i. Påståendet ovan om att häktningen baserar sig delvis på DNA som funnits i bilen vore också en antydan, men jag tycker att DNA är bristfälligt som bevis om det nu rör sig om folk som känner varandra. Klart att dom hamnar i varandras bilar ibland.

Bilderna från BP är väldigt dåliga alla jag sett och man knappast dra såna slutsatser som att man inte ser glas inne i bilen. för att kunna göra analys av glassplittret behöver man nästan tillgång till polisens BP-undersökning.

Och jag tycker dna spåret är svagt som du säger iom att dom är bekanta.
Citera
2017-03-14, 23:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Bilderna från BP är väldigt dåliga alla jag sett och man knappast dra såna slutsatser som att man inte ser glas inne i bilen. för att kunna göra analys av glassplittret behöver man nästan tillgång till polisens BP-undersökning.

Och jag tycker dna spåret är svagt som du säger iom att dom är bekanta.

Har du kollat på alla bilder i tråden? Jag har sett en bra bild som är från mycket närmre håll än dom man sett i tidningarna. Nära håll, tyvärr lite pixlad men inte vid golvet. Man kan se glassplittret mot den vita snön, men ingenting mot den mörka klädseln i bilen. Jag tycker den bilden talar starkt för skott inifrån bilen. Men som sagt, varför skulle någon göra det medan någon har facetime igång?
Citera
2017-03-14, 23:48
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Glassplitter utanför bilen, visst. Men att det inte syns något splitter i bilen, det är märkligt om skotten kommer utifrån.

M men hur bra har bildrna/filmerna varit från BP? väldigt bristfälliga enligt mig, dessutom tagna i mörker.
Om du skulle lyckas se glassplitter skulla jag bli förvånad...oavsett om det finns i bilen eller inte.

Dessutom beter sig sånt härdat bilglas som i filmer dvs att allt flyger åt ett håll...snarare så att det sprätter ytterst lite och resten av rutan faller rakt ner(det är poängen)

DESSUTOM även om vi antar att det är som du säger att det mesta glaset hittas utanför bilen så är inte det konstigt då mycket av glaset borde hamnat i knäna på killarna, och när polis och ambulans drar ut dom så hamnar glaset vardå? jo utanför bilen och sätena är helt glasfria.
Citera
2017-03-14, 23:50
Medlem
Jag har en fundering som jag inte får ihop.

BO är polare eller bekant med en rad grabbar från Tälje. Samma BO figurerar på en profilbild med MGM s bror. Denne i sin tur var inne på förhör gällande mordet i Lunagallerian.

Sammanfattat, BO på bild med en kille som var intressant för utredning kring Luna, samtidigt som han är polare med folk i kretsen kring han som dog.

Får fan inte ihop det.
Citera
2017-03-14, 23:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
M men hur bra har bildrna/filmerna varit från BP? väldigt bristfälliga enligt mig, dessutom tagna i mörker.
Om du skulle lyckas se glassplitter skulla jag bli förvånad...oavsett om det finns i bilen eller inte.

Dessutom beter sig sånt härdat bilglas som i filmer dvs att allt flyger åt ett håll...snarare så att det sprätter ytterst lite och resten av rutan faller rakt ner(det är poängen)

DESSUTOM även om vi antar att det är som du säger att det mesta glaset hittas utanför bilen så är inte det konstigt då mycket av glaset borde hamnat i knäna på killarna, och när polis och ambulans drar ut dom så hamnar glaset vardå? jo utanför bilen och sätena är helt glasfria.

Varför ser vi inte glas rasa från kroppen i klippet där snuten drar iväg med ena killen? Visst pixlat, men om allt glas ligger i knäet borde det väl falla ner en del när dom släpar honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeteHung
Verkar vara Merhawi och någon till * som dött om man läser kommentarerna.
Ali nani. Blev skjuten i huvudet.
Citera
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Har du kollat på alla bilder i tråden? Jag har sett en bra bild som är från mycket närmre håll än dom man sett i tidningarna. Nära håll, tyvärr lite pixlad men inte vid golvet. Man kan se glassplittret mot den vita snön, men ingenting mot den mörka klädseln i bilen. Jag tycker den bilden talar starkt för skott inifrån bilen. Men som sagt, varför skulle någon göra det medan någon har facetime igång?

Du gör misstaget att anta att GM ens visste om att BOy använde facetime.
Citera
Medlem
Citat:
En av anledningarna tlll häktningen är att personens DNA funnits i bilen.
Men jaaaaa de åkte bil tsmns under dagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in