2017-03-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezza
Lank* var inte en av lejonen.

Shnoo som sköt, va inte han money man de va de jag hörde.
Citera
2017-03-14, 22:48
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filip1990
Grymt. Om nu polisen kommer med bra bevis att det var han som var GM hur många år kan han då få tror ni?

livstid såklart

vilket blir ungefär 20-25 år effektiv tid
Citera
2017-03-14, 22:50
Medlem
Citat:
Grymt. Om nu polisen kommer med bra bevis att det var han som var GM hur många år kan han då få tror ni?

Det är försvårande omständigheter och kopplat till annan brottslighet kommer de nog mena. I och med de nya reglerna för tolkningen av livstidsdomar så är det med stor om inte 100% sannolikhet livstid som är aktuellt vid fällande dom.
Citera
2017-03-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarreblarre
Av respekt för den häktade mannens familj och särskilt för hans barn, snälla vädjar jag er att inte länka bilder eller profiler till honom som kan leda tillbaks till familjemedlemmar som inte har något med dessa människor att göra. De är oskyldiga och ska inte behöva drabbas och stämplas på grund av att deras närstående har koppling till människor i avvikande kretsar. Snälla, jag ber er snällt, tänk till en extra gång, av respekt för de närstående.

Att peka ut honom på det här sättet är inte vänligt eller humant då han inte har dömts för detta. Låt oss avvakta och se hur det går innan vi pekar fingret. Att dessutom dra upp ett snedsteg från hans sida från 11 år sedan är bedrövligt. Hur ska människor som i sina yngre dagar begått ett misstag, lyckas ta sig in i samhället igen och sluta leva i utanförskap, om de efter 11 år ska behöva stå till svars för en dum handling som de begått när de var yngre? Det är såhär en del resonerar, vilket jag saknar någon som helst förståelse för, då det oftast är samma människor som också är snabba med att döma och klandra invandrare för alla samhällsproblem.

De ungdomar som lever i någon form av utanförskap, stöter på hinder gång på gång när de faktiskt söker sig tillbaks eller åtminstone försöker bli en del av samhälle. Om vi inte underlättar övergången tillbaka in i samhället för dessa, hur fasen tänker vi då att vi ska bli kvitt denna typ av problematik?

Ska exempelvis den häktade mannen i det här fallet, behöva stå till svars för något han gjorde för 11 år som han dessutom avtjänat ett straff för. Jag tycker det är fel att blotta en människa på det här viset, och särskilt när det rör sig om ett avtjänat brott som begicks i tonåren, för 11 år sedan. Om ni tycker det här är rätt så kan ju även ni med dessa åsikter och tankar sitta tysta och inte yttra er om "alla blattar som smutsar ned Sverige för att de ägnar sig åt kriminalitet och annat avvikande, och hur illa de är av dem att inte ens försöka bli en del av samhället". För så länge detta tankesätt fortsätter existera så kommer även problematiken kvarstå.

När ni lägger ut personuppgifter och närståendes uppgifter så är det ganska logiskt att dessa människor framöver kommer avvisas av bl.a. arbetsgivare och bli stämplade som kriminella och onormala.

När denna man dessutom studerar och jobbar, och bidrar till samhället och den svenska välfärden. Ska han behöva dras med sitt förflutna i all evighet? Jag tycker en del som skriver i det här forumet behöver en rejäl tankeställare, hur fasen hade ni själva känt om ni försökte bli en del av samhället och ni möts av hinder och motgångar på grund människor som er själva som gång på gång tar upp ert trassliga förflutna?

Den häktade mannen har ingenting med det här att göra, hans enda fel i det här är att han känner fel människor, vilket är synd, för det har lett till den här situationen. Om han ska bli oskyldigt dömd för det här så är det ett ytterligare tecken på det dysfunktionella rättsväsendet vi har i Sverige.

Polisen vet nog mycket väl att han inte är kapabel till att begå en brottshandling som denna, och sorgligt som det är så kommer inte de rätta gärningsmännen självmant att träda fram. Men jag hoppas verkligen att det klarnar upp snarast, och att han frikänns, för det var inte han som begick dubbelmordet.

Sluta aria, lägg ner med ditt snack haha
Citera
2017-03-14, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollefjolle
livstid såklart

vilket blir ungefär 20-25 år effektiv tid

Minst. SD kommer att bilda regering. Han kommer aldrig ut
Citera
2017-03-14, 23:22
Medlem
Trollfeeders avatar
En sak jag inte riktigt får ihop - Om nu skytten satt i bilen, varför började han panga när Yonte satt och facetimade med sin flickvän? Så dum är man väl inte ens om man är nerknarkad?
Citera
2017-03-14, 23:29
Medlem
Citat:
Men han vart mördad av en som var med i samma gäng. De åkte tillsammans i bilen han vart lurad .

Det är riksdagen som stiftar lagar. Tror inte Sd får majoritet
Citera
2017-03-14, 23:33
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
En sak jag inte riktigt får ihop - Om nu skytten satt i bilen, varför började han panga när Yonte satt och facetimade med sin flickvän? Så dum är man väl inte ens om man är nerknarkad?

Jag har inte sett några bevis på att GM sköt innifrån bilen.

har jag missat nått eller är det som vanligt ett gäng papskallar som sitter och gissar fram "trådsanningar" som sedan sprids som fakta?
Citera
2017-03-14, 23:34
Medlem
Ollefjolles avatar
Citat:
Men han vart mördad av en som var med i samma gäng. De åkte tillsammans i bilen han vart lurad .

Källa?
Citera
2017-03-14, 23:36
Medlem
Citat:
Källa?

En av anledningarna tlll häktningen är att personens DNA funnits i bilen.
Citera
2017-03-14, 23:37
Medlem
Citat:
Jag har inte sett några bevis på att GM sköt innifrån bilen.

har jag missat nått eller är det som vanligt ett gäng papskallar som sitter och gissar fram "trådsanningar" som sedan sprids som fakta?

Ja, det var glassplitter på utsidan av bilen och båda BO var skjutna i bakhuvudet.
Citera
2017-03-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det låter som en konspirations teori. Förmodligen var han redan död och det var uppenbart för polisen att det var kört. Det finns inte så mycket att göra om personen blivit skjuten i huvudet på nära håll.
Men, va.
Om det var så uppenbart att han var död varför inte invänta ambulans och låta de sköta sitt jobb. Det är ju därför vi har ambulans här i sverige.

Istället för att dra in honom och bloda ner sin bil? Jag menar om han var död, varför ha bråttom o ta med honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in