Citat:
Ursprungligen postat av
svarreblarre
WALL OF TEXT
Visst ska ingen behöva stå till svars för något man gjort
för 11 år sedan.
Men mannen är häktad för mord, det värsta brottet man kan begå i Sverige. Någonting säger mig att inte mycket har förändrats sedan 11 år tillbaka, i alla fall inte till det bättre. Eller vad tror du? Är man misstänkt för ett brott av den här digniteten betyder det att det finns saker att ta på, så att säga. Det är ingen man plockat in på måfå för något som hände för längesedan.
Hurvida man ska hänga ut GM eller inte baserat på att hans familj kan råka illa ut, jag är likgiltig. Visst är det tråkigt för familjen men brott av den här typen har ett allmänintresse. Jag har svårt att se att någon börjar trakassera familjer till misstänkta mördare, om inte av respekt så för att de är rädda för konsekvenser. FB är vad det är, det är inte alltid att folk gynnas av det som skrivs här, och så har det alltid varit.
Sen är det en ganska konstig ståndpunkt att privatpersoner som skriver på FB ska beskyllas för att hänga ut anhöriga till mördare etc. Det är inte dessa som begått brotten som gör att mördare hamnar i rampljuset. Det är dem själva. Det är som man brukar säga, ens missbrukande och ens brottslighet går först och främst utöver de närmsta. Eget ansvar heter det, folk borde lära sig vad det är.