2017-03-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Är det någon som har koll på det där tecknet "W"?

Tecknet förekommer ju lite varstans på facebookbilder i kretsarna kring Merhawi Aregai.
Några exempel: https://minfil.org/G11cx9bbb5/W_gangsign.jpg

Man får ju intrycket av att det är ett gängtecken, men det förekommer även på denna bild,
https://minfil.org/H118xeb2b2/165_Hasselby.png
Bilden skall föreställa "Hässelby 165" som ser ut att vara en kulturförening av något slag.

Västerort står det för.
Citera
2017-03-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satana1
Västerort står det för.

Du menar Wästerort? 😁
Citera
2017-03-14, 00:32
Medlem
KonstapelAli
Du nämner att Hells Angels kan ha ett finger med i det här dubbelmordet?

På vilket sätt då?
Senast redigerad av MrCaine 2017-03-14 kl. 00:43.
Citera
2017-03-14, 01:42
Medlem
Nu har mördarens göttiga fru avaktiverad hans Facebook!
Citera
2017-03-14, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashisshit
Nu har mördarens göttiga fru avaktiverad hans Facebook!

Märkte det. Så det är lanko 100%?
Hans bror verkade vara bra vän med BO
Citera
2017-03-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelAli
Pratar om denna bild https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/934824_1597707597131148_6053907629694869670_n.jpg? oh=77292018bdf68fbd02f69627e60b9c3d&oe=59283451

Det är misstänkt GMs yngre bror, han blev kallad till X antal förhör för mordet i garaget vid Lunagallerian. Just därför kände jag igen honom på Merhawis profilbild.

Ah ok, minns inte det men gissade på rätt bild. Tack för uppdateringen. Många ärenden går ihop avsiktligt eller oavsiktligt verkligen.
Citera
2017-03-14, 02:16
Medlem
svarreblarres avatar
Av respekt för den häktade mannens familj och särskilt för hans barn, snälla vädjar jag er att inte länka bilder eller profiler till honom som kan leda tillbaks till familjemedlemmar som inte har något med dessa människor att göra. De är oskyldiga och ska inte behöva drabbas och stämplas på grund av att deras närstående har koppling till människor i avvikande kretsar. Snälla, jag ber er snällt, tänk till en extra gång, av respekt för de närstående.

Att peka ut honom på det här sättet är inte vänligt eller humant då han inte har dömts för detta. Låt oss avvakta och se hur det går innan vi pekar fingret. Att dessutom dra upp ett snedsteg från hans sida från 11 år sedan är bedrövligt. Hur ska människor som i sina yngre dagar begått ett misstag, lyckas ta sig in i samhället igen och sluta leva i utanförskap, om de efter 11 år ska behöva stå till svars för en dum handling som de begått när de var yngre? Det är såhär en del resonerar, vilket jag saknar någon som helst förståelse för, då det oftast är samma människor som också är snabba med att döma och klandra invandrare för alla samhällsproblem.

De ungdomar som lever i någon form av utanförskap, stöter på hinder gång på gång när de faktiskt söker sig tillbaks eller åtminstone försöker bli en del av samhälle. Om vi inte underlättar övergången tillbaka in i samhället för dessa, hur fasen tänker vi då att vi ska bli kvitt denna typ av problematik?

Ska exempelvis den häktade mannen i det här fallet, behöva stå till svars för något han gjorde för 11 år som han dessutom avtjänat ett straff för. Jag tycker det är fel att blotta en människa på det här viset, och särskilt när det rör sig om ett avtjänat brott som begicks i tonåren, för 11 år sedan. Om ni tycker det här är rätt så kan ju även ni med dessa åsikter och tankar sitta tysta och inte yttra er om "alla blattar som smutsar ned Sverige för att de ägnar sig åt kriminalitet och annat avvikande, och hur illa de är av dem att inte ens försöka bli en del av samhället". För så länge detta tankesätt fortsätter existera så kommer även problematiken kvarstå.

När ni lägger ut personuppgifter och närståendes uppgifter så är det ganska logiskt att dessa människor framöver kommer avvisas av bl.a. arbetsgivare och bli stämplade som kriminella och onormala.

När denna man dessutom studerar och jobbar, och bidrar till samhället och den svenska välfärden. Ska han behöva dras med sitt förflutna i all evighet? Jag tycker en del som skriver i det här forumet behöver en rejäl tankeställare, hur fasen hade ni själva känt om ni försökte bli en del av samhället och ni möts av hinder och motgångar på grund människor som er själva som gång på gång tar upp ert trassliga förflutna?

Den häktade mannen har ingenting med det här att göra, hans enda fel i det här är att han känner fel människor, vilket är synd, för det har lett till den här situationen. Om han ska bli oskyldigt dömd för det här så är det ett ytterligare tecken på det dysfunktionella rättsväsendet vi har i Sverige.

Polisen vet nog mycket väl att han inte är kapabel till att begå en brottshandling som denna, och sorgligt som det är så kommer inte de rätta gärningsmännen självmant att träda fram. Men jag hoppas verkligen att det klarnar upp snarast, och att han frikänns, för det var inte han som begick dubbelmordet.
Citera
2017-03-14, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezza
Märkte det. Så det är lanko 100%?
Hans bror verkade vara bra vän med BO
Ingen aning om de är han som är GM, men polisen griper ingen som är oskyldig i de flesta fallen. Speciellt nån som härjar i Danmark och på en plats där färjor åker. Kanske har det uppstått trubbel med BO och lillbroshan eller att BO är skyldig lillbroshan pengar som storebroshan velat ha. Läste nånstans att lillbroshan sitter inlåst.
Senast redigerad av cashisshit 2017-03-14 kl. 02:28.
Citera
2017-03-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaos174
MGM
https://www.facebook.com/kawa.marleey

Så den här sitter häktad innan gripandet i Danmark?
Citera
2017-03-14, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarreblarre

Polisen vet nog mycket väl att han inte är kapabel till att begå en brottshandling som denna dubbelmordet.

På vilket är han inte kapabel till att begå mord?
Har han dömts för något brott det senaste tiden?
Eller har han sköts sig sedan 2013?
Citera
2017-03-14, 07:32
Medlem
Ett samtal mellan Mike och Kawa vore intressant att lyssna på

https://www.facebook.com/ghebru165

Kawas horunge till vän släckte Mikes bästa vän och "förebild" Merhawi Aregai. Blir det ett krig mellan kurder och negrer nu?

GM var vän med alla 3 av dessa horungar så vem som släcker vem skiter jag i.
Citera
2017-03-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaos174
Ett samtal mellan Mike och Kawa vore intressant att lyssna på

https://www.facebook.com/ghebru165

Kawas horunge till vän släckte Mikes bästa vän och "förebild" Merhawi Aregai. Blir det ett krig mellan kurder och negrer nu?

GM var vän med alla 3 av dessa horungar så vem som släcker vem skiter jag i.

Vem är denna horunge till vän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in