Hej,
Jag och min sambo köpte en långhårig chihuahua valp för snart 4 veckor sedan. Vi har funnits med i hennes liv sedan dag 1, då det är min mammas hund som fått en kull. Min mamma har tränat valparna från dag 1 med att kissa och bajsa på pads, som vi sedan bar ut så de lärde sig att uträtta sina behov utomhus. Detta tog vi efter när valpen flyttade hem till oss. Till en början gick det jätte bra, men nu går det inte alls.
Vi går ut 1 gång i timman och släpper henne lös i trädgården, händer ingenting.. Hon sitter still och tittar på mig. Försöker aktivera för att få igång allt, men inget händer. Lika så på promenaderna, inget händer. Sen hinner vi inte mer än innanför dörren så sätter hon sig och kissar. Kissar gör hon på olika ställen, men bajsa gör hon enbart på filten bredvid sig korg, samt på golvet bredvid vår säng.
Jag har börjat gå upp vid 03 på natten för att släppa ut i trädgården. Men icke, så fort vi kommer in sätter hon sig på sovrumsgolvet och bajsar. Detta börjar bli ohållbart. Vad ska vi göra? Börjar bli ordentligt trött på detta. Alla råd och tips mottages med glädje!