2017-03-13, 11:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då kan jag passa på att döda alla rykten,spekulationer och övriga rena idiotier som har figurerat i tråden. S*imon är skyldig och överbevisad utan tvivel. Tro mig.

Ja, jag har källa på det men det är inget som jag delar med mig av här men nu kan vi inrikta oss på S.P en gång för alla.
Citat:
Den sista informationen som jag har är att S.P fortsatt nekar.
Nu skall det sägas att jag har ingen aning om vilken bevisning som han har blivit konfronterad med.
Kan mycket väl vara så att åklagaren väljer att hålla inne på en del bevisning eftersom GM ändå nekar i förhör oavsett vad som presenteras för honom.
När det gäller den psykiska hälsan så var den ju inte bra förut och den lär ju inte vara bättre nu.

Min personliga åsikt är däremot att man är psykiskt ordentligt knas när man efter nästan 3 månader fortfarande sitter och förnekar trots att det kommer en ström av bevisning mot dig....
Det är väl den ständiga frasen: "Jag kommer inte ihåg" antar jag.....
Jaha, du påstår alltså att SP är överbevisad utan att ha en aning om vilka bevis som han har blivit konfronterad med. Varför är det idiotier att ifrågasätta hans skuld?
Citera
2017-03-13, 16:10
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jaha, du påstår alltså att SP är överbevisad utan att ha en aning om vilka bevis som han har blivit konfronterad med. Varför är det idiotier att ifrågasätta hans skuld?

Ja är det något konstigt med det menar Du???
Eller försöker Du på något sätt få fram att det inte går att överbevisa utan att konfrontera???
Det är helt ok om Du läser hela texten 🤔
Citera
2017-03-13, 16:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja är det något konstigt med det menar Du???
Eller försöker Du på något sätt få fram att det inte går att överbevisa utan att konfrontera???
Det är helt ok om Du läser hela texten 🤔
Man är överbevisad om man inte har en förklaring till bevisen, och det innebär att man måste konfronteras med dem och ges en chans att förklara sig innan man är överbevisad.

Du svarade inte på frågan varför det är idioti att ifrågasätta SP:s skuld. Idioti har med intelligens att göra, och det är inte ointelligent att spekulera utan att ha den information som du tycks vara ensam om. Det handlar om att vara oinformerad, inte ointelligent.
Citera
2017-03-13, 16:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Man är överbevisad om man inte har en förklaring till bevisen, och det innebär att man måste konfronteras med dem och ges en chans att förklara sig innan man är överbevisad.

Du svarade inte på frågan varför det är idioti att ifrågasätta SP:s skuld. Idioti har med intelligens att göra, och det är inte ointelligent att spekulera utan att ha den information som du tycks vara ensam om. Det handlar om att vara oinformerad, inte ointelligent.

Nu skall Du få ett scenario som inte har med detta fallet att göra:

Om Du hävdar att Du absolut till 1000% garanterat INTE har varit i ett hus och polisen senare hittar 11 fingeravtryck på tak,väggar och golv i samma hus. Är Du inte överbevisad då ??
Citera
2017-03-13, 16:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nu skall Du få ett scenario som inte har med detta fallet att göra:

Om Du hävdar att Du absolut till 1000% garanterat INTE har varit i ett hus och polisen senare hittar 11 fingeravtryck på tak,väggar och golv i samma hus. Är Du inte överbevisad då ??
Det beror på om jag har en förklaring. Dessutom, om jag anses överbevisad med att ljuga, behöver jag inte vara överbevisad om en viss gärning i huset. Jag kan ljuga av annan orsak. Utan konfrontation och chans till förklaring är man inte överbevisad.

Frågan om idioti?
Citera
2017-03-13, 16:49
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Det beror på om jag har en förklaring. Dessutom, om jag anses överbevisad med att ljuga, behöver jag inte vara överbevisad om en viss gärning i huset. Jag kan ljuga av annan orsak. Utan konfrontation och chans till förklaring är man inte överbevisad.

Frågan om idioti?

Ärligt talat tycker Du inte att Du är pinsamt tramsig nu.
Läs nu inläggen en gång till och tänk efter.....
Citera
2017-03-13, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ärligt talat tycker Du inte att Du är pinsamt tramsig nu.
Läs nu inläggen en gång till och tänk efter.....
Du har alltså inget svar.
Citera
2017-03-13, 19:14
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det beror på om jag har en förklaring.
Nej, därför att du påstod tidigare att du "absolut till 1000% garanterat INTE har varit i huset". Du är således överbevisad.
Citera
2017-03-13, 19:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nej, därför att du påstod tidigare att du "absolut till 1000% garanterat INTE har varit i huset". Du är således överbevisad.
Nej, inte om jag har en förklaring till varför fingeravtrycken finns där, trots att jag "absolut till 1000%" garanterat inte har varit i huset. Jag har ingen sådan förklaring, inte du heller. Men den som råkar ut för situation kan ha en förklaring. Att du och jag inte har någon tänkbar förklaring betyder inte att det inte finns någon.
Citera
2017-03-13, 19:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Nej, inte om jag har en förklaring till varför fingeravtrycken finns där, trots att jag "absolut till 1000%" garanterat inte har varit i huset. Jag har ingen sådan förklaring, inte du heller. Men den som råkar ut för situation kan ha en förklaring. Att du och jag inte har någon tänkbar förklaring betyder inte att det inte finns någon.
Okej, så "någon kanske har planterat fingeravtrycken där" och liknande teorier. Är det på den nivån vi diskuterar?

Låt oss leka med denna teori:
Simon förnekar allting, han har aldrig befunnit sig i Råbo säger han. Han har ingenting med det som skedde att göra. Detta säger han i varje förhör under två månaders tid. Polis och åklagare hittar dock, förutom Simons fingeravtryck, även Simons DNA i stugan i Råbo. Och på offren. Och på en kniv i stugan. Och offrens DNA på Simons kläder. Och i hans väska. Samt även skador på Simons hand som överensstämmer med skador en knivviftande gärningsman ofta har. Hur anser du att Simon inte vore överbevisad i sina uttalanden i detta fall?
Citera
2017-03-13, 19:35
Medlem
Citat:
Jag var och grävde runt i lokala byggvaruhuset. Kanske offret köpte någon av alla skåpluckor jag var och tittade på och fingeravtrycken finns kvar?

11 partiella avtryck? - kan vara någon annan. Finns inget bevis för att fingeravtryck är unika:
http://www.telegraph.co.uk/science/2016/03/14/why-your-fingerprints-may-not-be-unique/

Någon hos polisen måste ha blandat ihop avtrycken med undersökningen av en stulen bil som pågick samtidigt. Det var jag som gjorde bilinbrottet så det var där polisen hittade mina avtryck - inte i huset.
Citera
2017-03-13, 19:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Okej, så "någon kanske har planterat fingeravtrycken där" och liknande teorier. Är det på den nivån vi diskuterar?
Nej, det har jag inte sagt.
Citat:
Låt oss leka med denna teori:
Simon förnekar allting, han har aldrig befunnit sig i Råbo säger han. Han har ingenting med det som skedde att göra. Detta säger han i varje förhör under två månaders tid. Polis och åklagare hittar dock, förutom Simons fingeravtryck, även Simons DNA i stugan i Råbo. Och på offren. Och på en kniv i stugan. Och offrens DNA på Simons kläder. Och i hans väska. Samt även skador på Simons hand som överensstämmer med skador en knivviftande gärningsman ofta har. Hur anser du att Simon inte vore överbevisad i sina uttalanden i detta fall?
Han har inte konfronterats med bevisen och fått förklara sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in