2017-03-13, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Trodde först att det var ett fejkat regnummer menat som ett skämt. Men det är ju ingen komedi detta och numret är faktiskt äkta:
https://biluppgifter.se/fordon/hoj626

Lite kul kan det allt vara även i en sådan serie? Kanske någon såg motorcykeln, ville ha med den på grund av registreringsnumret, och fick godkänt av ägaren.
Citera
2017-03-13, 21:58
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast de måste ju rimligtvis ha vetat vem hon var innan. Dels borde de kollat upp Chippen, dels har de en insider på org.brott.

Det är en sak att ha andrahandskunskaper om en person, en annan sak att träffa vederbörande öga mot öga. Jag tycker att det är mycket som pekar mot Björn. Redan i avsnitt två så tiggde hans fru pengar av honom på sjukhuset, det luktar taskig privatekonomi lång väg.
Citera
2017-03-13, 22:15
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Det är en sak att ha andrahandskunskaper om en person, en annan sak att träffa vederbörande öga mot öga. Jag tycker att det är mycket som pekar mot Björn. Redan i avsnitt två så tiggde hans fru pengar av honom på sjukhuset, det luktar taskig privatekonomi lång väg.

Jag pratade inte om Björn, utan varför det var nödvändigt att kolla upp om Chippens mamma var den han påstod. Det måste de ju ha vetat att hon inte var.
Citera
2017-03-13, 22:27
Bannlyst
Citat:

Jag tror inte på Björn, han verkar vara för mycket av en Johan Falk-typ. Han är moralist, en hårdnackad supersnut. Skulle bli ledsen om det var han, tror verkligen inte det.

Men samtidigt kör han ju lite gangstermetoder när han bara sådär indirekt dödar Steffe.
Citera
2017-03-13, 22:36
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Jag pratade inte om Björn, utan varför det var nödvändigt att kolla upp om Chippens mamma var den han påstod. Det måste de ju ha vetat att hon inte var.

Jag pratade inte heller om Björn. Det kanske inte var nödvändigt att kolla upp henne, men om de nu visste att hon jobbade med fallet hos polisen så kunde det vara intressant att lära känna henne lite. För att ta reda på hur självsäker hon är, hur erfaren hon är, hur hon tänker osv.
Citera
2017-03-13, 22:42
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick
Jag tror inte på Björn, han verkar vara för mycket av en Johan Falk-typ. Han är moralist, en hårdnackad supersnut. Skulle bli ledsen om det var han, tror verkligen inte det.

Men samtidigt kör han ju lite gangstermetoder när han bara sådär indirekt dödar Steffe.

Dessutom fick han Christan att inte hoppa av när han sitter och säger att "det är ditt ord emot Davors". Mycket skickligt att få C. att "inse" att han måste fortsätta.
Citera
2017-03-13, 22:51
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
... Eller ska vi tro att de har använt honom hela tiden för att förse polisen med den info de vill ska komma ut? Låter konstigt.

Det står ju efter senaste avsnittet helt klart att Davor vetat om att Christian jobbat för polisen. Den kunskapen har han haft sedan Majmun misshandlade fram den ur Sven, det är med andra ord inget konstigt.
Citera
2017-03-13, 23:03
Bannlyst
Citat:
Det står ju efter senaste avsnittet helt klart att Davor vetat om att Christian jobbat för polisen. Den kunskapen har han haft sedan Majmun misshandlade fram den ur Sven, det är med andra ord inget konstigt.

Vad dum jag var... Jag tänkte att Davor samarbetade med Kristian för att han visste om Davors lilla böjelse, men Davor visste ju redan från början.

Varför skulle det inte vara polischefen då? Han verkade väl mån om att vänsterprasselsnuten skulle sluta tänka i banor om en läcka?
Citera
2017-03-13, 23:06
Medlem
trattfans avatar
Sjukaste twisten någonsin när det kommer fram att Helen är läckan för att en gång för alla sätta dit Christian på riktigt för att han sålde droger för några år sedan.
Citera
2017-03-13, 23:14
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augenblick

Varför skulle det inte vara polischefen då? Han verkade väl mån om att vänsterprasselsnuten skulle sluta tänka i banor om en läcka?

Det känns som manusförfattarens villospår på nåt sätt, ingen finess alls med en sån upplösning.
Visst, det skulle kunna vara han. Men manuset är ju jäkligt intelligent skrivet så jag tycker att slutet borde vara i paritet med resten.

Att "det inre kabinettet" som ett skydd mot en yttre läcka, istället visar sig vara ett sätt för läckan att skydda sig själv från insyn, vore en läcker avslutning.
Citera
2017-03-13, 23:18
Bannlyst
Citat:
Det känns som manusförfattarens villospår på nåt sätt, ingen finess alls med en sån upplösning.
Visst, det skulle kunna vara han. Men manuset är ju jäkligt intelligent skrivet så jag tycker att slutet borde vara i paritet med resten.

Att "det inre kabinettet" som ett skydd mot en yttre läcka, istället visar sig vara ett sätt för läckan att skydda sig själv från insyn, vore en läcker avslutning.

Men Björn känns inte tillräckligt ond för att göra en sån grej, ändå. Det är ju i alla fall inte vänsterprasseltjejen så det måste ju vara Björn eller polischefen då! Det står mellan dem två. I och för sig verkar polischefen lite för korkad..

Intressant. Nåja det är bara några dagar så får vi veta
Citera
2017-03-13, 23:56
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Fast då har han ju redan varit med familjen en längre tid. Ända sedan han kom ut ut fängelset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in