2017-02-09, 22:40
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Tappade bort mig själv med, skrev inlägget efter jag tagit min sömnmedicin...

Jag tillhör alltså "Grupp C" i din "Guide till HGH".

Då bör du köra typ 100-200mg test e/c ew till egentligen för att få en optimal effekt men visst. Förvänta dig inga mirakel dock och håll dosen till 1,2-1,8iu ed som max är min rekommendation.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-03-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Då bör du köra typ 100-200mg test e/c ew till egentligen för att få en optimal effekt men visst. Förvänta dig inga mirakel dock och håll dosen till 1,2-1,8iu ed som max är min rekommendation.

Mvh,

-Alfred

Tack för svar.

Skall snart sätta igång, köpte 270 iu Norditropin SimpleXx (1,5ml rör) för 50kr /iu. Gröna askar från turkiskt apotek. Barcode scanning ger träff hos Türk İlaç Rehberi. Är givetvis ändå nojjig att det är fake och risken är säkert stor, men det återstår att se.
Citera
2017-03-10, 15:32
Medlem
BecaHas avatar
Hello guys! Innan jag go bananas på min kran tänkte bara stämma av lite (så jag inte gör bort mig).
Köpt ett parti green tops (Norditropin) som jag började med förra veckan. Körde 1,5 IU dagligen första veckan kände lite svagt huvudvärk och mindre tryck runt ögonen, nu är jag inne på andra veckan och ökat dosen till 3 IU känner att lederna börja knäcka lite mer än vanligt vaknade dessutom upp i morse med avdomnad vänster arm.
Trots alla indikationer på att HGH så vill jag 100% veta att det är äkta skit och ingen jävla Placebo effekt jag upplever eller eventuellt att det är någon peptid som imiterar HGH?

Kunde ändå inte låta bli att gå lämna blodprov hos labbet (bor utomlands), tog 3 IU runt klockan 8a på morgonen och lämnade fastande prov runt kl 11. Får idag tillbaka svar med ett resultat 0.09 ng/mL (!) finns det risk för att jag utfört provet på fel sätt eller är det 100% skit jag sprutar i mig??? Har tillgång till ett medicinlabb kan utföra alla typer av prover som behövs för att veta!

Finns det någon annan metod för att fastställa om det är fake lr real deal? Ska jag ta o spruta i mig 10iu o se om jag får "Karpaltunnelsyndrom" om det nu skulle bevisa något?
Senast redigerad av BecaHa 2017-03-10 kl. 16:09.
Citera
2017-03-11, 11:11
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BecaHa
Hello guys! Innan jag go bananas på min kran tänkte bara stämma av lite (så jag inte gör bort mig).
Köpt ett parti green tops (Norditropin) som jag började med förra veckan. Körde 1,5 IU dagligen första veckan kände lite svagt huvudvärk och mindre tryck runt ögonen, nu är jag inne på andra veckan och ökat dosen till 3 IU känner att lederna börja knäcka lite mer än vanligt vaknade dessutom upp i morse med avdomnad vänster arm.
Trots alla indikationer på att HGH så vill jag 100% veta att det är äkta skit och ingen jävla Placebo effekt jag upplever eller eventuellt att det är någon peptid som imiterar HGH?

Kunde ändå inte låta bli att gå lämna blodprov hos labbet (bor utomlands), tog 3 IU runt klockan 8a på morgonen och lämnade fastande prov runt kl 11. Får idag tillbaka svar med ett resultat 0.09 ng/mL (!) finns det risk för att jag utfört provet på fel sätt eller är det 100% skit jag sprutar i mig??? Har tillgång till ett medicinlabb kan utföra alla typer av prover som behövs för att veta!

Finns det någon annan metod för att fastställa om det är fake lr real deal? Ska jag ta o spruta i mig 10iu o se om jag får "Karpaltunnelsyndrom" om det nu skulle bevisa något?

Hej vännen!

Det enda sättet mig veterligen att hundra procent försäkra sig om att grejerna är legit är att vittna uttag från ett legitimt ställe, säg svenskt apotek.
Man kan ju även mäta sitt IGF-1 baseline och sedan jämföra med kurvan på en behandling med GH. Dock är det ju svårt å veta exakt vilka värden en viss dos GH ger då det är någorlunda individuellt hur pass mycket IGF en lever kan utsöndra (även om samtliga når ett max någonstans kring en dos motsvarande 4-5iu GH ed).
Sen har du ju, som du själv påpekade, faktumet att det finns härmapor som till exempel somatrem som är en analog av GH, eller olika analoger av GHRP's, som man skall passa sig för.

Så enligt mina erfarenheter och kunskaper så är det enda som ger mig ro i själen när jag spikar mitt GH att veta att pennorna är uthämtade från Svenskt apotek via legit recept.

Mvh,

-Alfred
Citera
2017-03-13, 18:59
Medlem
Citat:

Hej!

Har precis börjat med Norditropin SimpleXx greentops i gröna förpackningar från Turkiet, bruksanvisning medföljde på Turkiska och streckkoden ger träff, utgångsdatumet är rimligt. Har aldrig testat varken peptider eller AAS tidigare och kör enbart Norditropin SimpleXx nu, 2iu om dagen.

Jag har sedan tidigare väldigt knakiga och stela leder och muskler och där märks ingen förvärring direkt. Vad jag nu märker är dock att det pirrar i vänster tumme då och då, ökad ork på gymmet och märkbart förbättrad sömn (fått i snitt 5h uppbruten sömn per natt i flera år, nu 7-8h med ett uppvaknande per natt) samt idag oförskämt bra humör.

Har du möjlighet att ladda upp bild på dina? Känns lite oroande om det vore Somatrem jag trycker i mig även om jag verkar svara ok på det...
Senast redigerad av fisk123 2017-03-13 kl. 19:15.
Citera
2017-03-15, 15:57
Medlem
BecaHas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Hej!

Har precis börjat med Norditropin SimpleXx greentops i gröna förpackningar från Turkiet, bruksanvisning medföljde på Turkiska och streckkoden ger träff, utgångsdatumet är rimligt. Har aldrig testat varken peptider eller AAS tidigare och kör enbart Norditropin SimpleXx nu, 2iu om dagen.

Jag har sedan tidigare väldigt knakiga och stela leder och muskler och där märks ingen förvärring direkt. Vad jag nu märker är dock att det pirrar i vänster tumme då och då, ökad ork på gymmet och märkbart förbättrad sömn (fått i snitt 5h uppbruten sömn per natt i flera år, nu 7-8h med ett uppvaknande per natt) samt idag oförskämt bra humör.

Har du möjlighet att ladda upp bild på dina? Känns lite oroande om det vore Somatrem jag trycker i mig även om jag verkar svara ok på det...

Förpackningen är nog det absolut sista du ska gå efter. Har lämnat in nya blodprov denna vecka får se vad det visar. Har pmat dig foto, men som sagt förpackning och bar code är inget att gå efter.
Citera
2017-03-15, 16:34
Medlem
Citat:
Förpackningen är nog det absolut sista du ska gå efter. Har lämnat in nya blodprov denna vecka får se vad det visar. Har pmat dig foto, men som sagt förpackning och bar code är inget att gå efter.

Yes såg ditt PM och det är precis samma förpackning, medföljer bruksanvisning på turkiska... Håll mig gärna uppdaterad ang vad dina prover visar!
Citera
2017-03-20, 18:07
Medlem
Ni som har gröna Norditropin SimpleXx från Turkiet med batch no. DC80754, se hit och läs svar från Novo Nordisk själva. Har blivit blåst och kranen skall åtgärda detta asap men surt som fan.

Dear Mr,
Nice to hear from you. You can always write to us in English no problem.

Unfortunately the given batch number DC80754 never produced by Novo Nordisk. This batch number previously confirmed by our Global Safety as a counterfeit product and relevant local authorities also informed regarding the counterfeit Norditropin SimpleXx 10 mg product.

Regarding the issue I need to ask few questions to you in order to clarify the case?
1. Did you allow us to keep your personal information such as name and e-mail information in our database without sharing any third parties.
2. Where and which pharmacy did you buy the product?
3. Which indication did you prescribed Growth Hormone?
4. Can you send us the sample that you complained about? (This is particularly important to evaluate the product in reality)

Hope this mail find you and you can have time to answer the questions mentioned above for regular case evaluation.

BR,

__________________________________________________ ____________________

Dr.Tanzer Balkir
Pharmacovigilance & Quality Manager
Farmakovijilans & Kalite Müdürü
Clinical Medical Regulatory & Quality Department

Novo Nordisk Saglik Urunleri Tic. Ltd. Sti.
Nispetiye Cad. Akmerkez E3 Blok Kat. 7
34335 Etiler-Istanbul
Turkey
+90 212 385 40 58 (direct)
+90 533 621 49 50 (mobile)
tanb@novonordisk.com
Citera
2017-03-20, 21:22
Medlem
Gustav2adolfs avatar
skräll ang Norditropin!!!!

Sen kan jag tipsa om att man kan beställa pennor till Genotropin på apoteket i Norge.
Den var dessutom gratis när jag hämtade ut den
Senast redigerad av Gustav2adolf 2017-03-20 kl. 21:29.
Citera
2017-06-04, 14:08
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Ska på läkarkontroll om ett par veckor , men har legat på GH sedan 8 månader på 3,6 iu om dagen. För att komma ner till normala nivåer hur mycke/lite GH ska jag trycka och hur många dagar före tycker ni att man ska ligga på den dosen innan man går dit ?
Citera
2017-06-04, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Ska på läkarkontroll om ett par veckor , men har legat på GH sedan 8 månader på 3,6 iu om dagen. För att komma ner till normala nivåer hur mycke/lite GH ska jag trycka och hur många dagar före tycker ni att man ska ligga på den dosen innan man går dit ?

Alltså! Normala nivåer på blodprov är 0 eftersom det inte produceras kontinuerligt. Så kollar dom bara GH så skippa bara injekt den dagen så är det lugnt. Kollar dom på IGF-1 är det en annan femma. Där vet jag inte hur lång tid det tar att få ner dom nivåerna till normala.

Mvh
Citera
2017-06-05, 18:21
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Alltså! Normala nivåer på blodprov är 0 eftersom det inte produceras kontinuerligt. Så kollar dom bara GH så skippa bara injekt den dagen så är det lugnt. Kollar dom på IGF-1 är det en annan femma. Där vet jag inte hur lång tid det tar att få ner dom nivåerna till normala.

Mvh

Nej det är inte själva kollen som är problemet.
Går på en grundlig koll av hjärtat och ska sätta mig på en testcykel och göra vissa tester. Så jag vill helt enkelt vara så odopad som det bara går fast inte helt avstängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in