Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Det här var ju guld! Jag har aldrig tänkt på att söka efter Don Tommaso. Men vafan, den här Bo Lindströms namn förekommer på slutet. Foto & redigering. Kan det vara så att han sitter på hela skatten? I så fall borde han lägga upp fler. Det här är ju rena skatten.
Lingotto-fabriken är en klassisk byggnad känd för just testbanan på taket. Det ansågs riktigt häftigt på sin tid.
Kanske därför Olle Nordin petade Strömberg ur startelvan till VM-90 till förmån för Klas Ingesson & Joakim Nilsson? Nordin kritiserades hårt för det. Vet inte om den här matchen kan ha påverkat beslutet?
Galet mål av Giuseppe Baresi. Bland de värre jag sett faktiskt! Helt sjukt hur bollen bara dyker. Han var lagkapten här ser jag. Det glömmer man ofta bort. Alla minns ju att brorsan Franco var kapten för Milan, men Giuseppe bar bindeln i Inter.
Lysande Stivali. Ta gärna kontakt med honom eller kanske TV3 för att lägga ut dessa kvalitetsklipp. Finns TV3 fortfarande? Jag har inte haft TV på många år, och har därför tappat kontakten med svensk TV. Jag kan inte namnen eller hur de arbetar.
Men utgår ifån att allt var bättre förr!
Notera också gärna hur Thomas Nordahl kunde snacka med alla. För honom var alla dörrar öppna… En svunnen tid.
Lingotto (12 minuter):
https://www.youtube.com/watch?v=9DgO2LHMTf0
Har handlat och sedan tagit fram den stora jävla grytan. En köttfärssås som kommer att föda familjen och ge många extra portioner. Vin i grytan och vin i kocken…
Jag ska inte säga att jag helt slutat arbeta för jag måste nog göra någon slags comeback så småningom, men jag är 70-talist och har lagt in mina bästa år. Drar mig tillbaka för att njuta av livet.
Och du har rätt om bröderna Baresi. Två hjältar som inte gjort mycket väsen av sig efter sina karriärer. De var strålande på planen, där jag hade Franco Baresi som min husgud under tiden jag växte upp under 1980 och 1990-talet. Stenhård, skicklig och framförallt läste han spelet och ledde laget. Ett lag som dominerade fotbollen. Man kan kanske jämföra med Barcelona för några år sedan men där fanns fan ingen Baresi.