2017-03-09, 23:49
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tydligen lite bråk inför matchen. Ma vaffanculo e normale…

Roma fortsätter att misshandla Totti. Att spelarna och fansen inte gör uppror visar på en ynklighet. Hade aldrig kunnat ha hänt i det gamla Cagliari dvs med Lopez & Conti.

Roma har ett starkt lag som kan utmana om titeln i EL och nästan kunna matcha Juventus i Serie A. Med eller utan Totti! Men man har en kapten som för alltid kommer att vara klubbens största genom tiderna, som spelarna och fansen kan samlas kring. Baniera! Och han visar att han har kvalitet som de andra inte har. Men han sitter ständigt på bänken pga tränarens ego. Detta är bara möjligt eftersom ägarna har en jävla distans.

Laget sviktar inte minst pga det mentala. Herregud förlust mot Lazio i cupen och mot Napoli i Serie A! Och Spalletti vägrar använda Totti.

Oavsett bör Roma ta sig vidare… Jag hoppas att Juventus och Roma tar sig till final i CL och EL.
Och förlust ikväll igen. Det är fanimig inte mycket den klubben klarar av. 3 ligatitlar på 90 år, och trots nya häftiga ägare går det lika dåligt. Jag kan köpa att de har blivit motarbetade i serie a av maktens män under många år, men de presterar inte särskilt bra i europa heller. För att uttrycka sig milt. Napoli har åtminstone något rebeliskt över sig och hotar storlagen.
Citera
2017-03-09, 23:58
Medlem
snillet_1s avatar
Det är lite roligt att Spalletti har tjatat i månader om att Roma måste få in en vinnarmentalitet i klubben. I sak har han väl rätt men nu är det ju han som faktiskt tränar laget och de förlorar tre nyckelmatcher i rad. Och vad har han själv egentligen vunnit? Nån rysk liga och ett par inhemska cuper här och där. Vore klädsamt med lite mer ödmjukhet.

Sen hans konstiga prat om att Totti måste få fortsätta osv, du spelar ju honom aldrig? Märkligt alltihop.
Senast redigerad av snillet_1 2017-03-10 kl. 00:02.
Citera
2017-03-10, 00:46
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det är lite roligt att Spalletti har tjatat i månader om att Roma måste få in en vinnarmentalitet i klubben. I sak har han väl rätt men nu är det ju han som faktiskt tränar laget och de förlorar tre nyckelmatcher i rad. Och vad har han själv egentligen vunnit? Nån rysk liga och ett par inhemska cuper här och där. Vore klädsamt med lite mer ödmjukhet.

Sen hans konstiga prat om att Totti måste få fortsätta osv, du spelar ju honom aldrig? Märkligt alltihop.
Jag tror på allvar att Spalletti lider av multipel personlighetsstörning. Sanslöst dålig matchcoachning.
Citera
2017-03-10, 11:17
Bannlyst
Roma vek ner sig och visa 0 hjärta i andra halvlek. Patetisk insats.
Citera
2017-03-10, 11:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Såg bara första halvlek och lite från andra då det stod 2-2.
Såg ju ganska bra ut i början.
Men med 2 bortamål borde man väl klara sig vidare hemma på Olimpico?
Vore iofs typiskt Roma att sjabbla bort det.
Citera
2017-03-10, 15:38
Medlem
Roma har spelat tre matcher i mars. Tre viktiga matcher som kan ha varit avgörande för hela säsongen. Tre förluster! Borta mot Lazio 2-0 i semifinal i CI, hemma mot Napoli i Serie A 1-2 och borta mot Lyon 4-2 i EL.

Det finns ju dock fortfarande möjlighet att vända resultaten i de båda cuperna, och man ligger tvåa i Serie A. Så man ska inte måla fan på väggen, men visst har de vikit ned sig när man istället borde ha växlat upp.

Till viss del kan det kanske vara att Dzeko återvänt till sin vanliga form, efter den närmast hysteriska formtopp han lyckades nå ett tag?

Spalletti konstaterade på pk att spelarna var trötta. Totti har på dessa tre matcher spelat sammanlagt fyra minuter. Han kan fan inte vara så jävla trött?!

Oavsett kommer Roma att studsa tillbaka mot Palermo, även om sicilianarna visat fin moral under Lopez. Ett säkert tips för er som gillar att satsa pengar…
Citera
2017-03-10, 15:57
Medlem
Vi snackade målstatistik tidigare i tråden, men då handlade det om Dzeko. Men jag vill lyfta fram och hylla Belotti. De andra i skytteligatoppen spelar i Roma, Juventus, Napoli, Inter och Lazio. Belotti spelar i Torino…

Och han är precis. Han träffar ofta mål (46%), och när han träffar mål blir det ofta mål (59%).

Totalt antal avslut, avslut på mål, antal mål:

Belotti; 80, 37, 22
Dzeko; 137, 62, 19
Higuain; 87, 39, 19
Mertens; 98, 47, 18
Icardi; 90, 29, 17
Immobile; 104, 47, 16

http://www.toronews.net/toro/serie-a-belotti-strepitoso-nessuno-meglio-di-lui-nel-rapporto-tiri-in-portagol/?intcmp=belotti-record&refresh_ce-cp
Citera
2017-03-10, 16:15
Medlem
Vilka jävla matcher i Serie A. Juventus mot Milan idag och sedan Derby della Lanterna imorgon, som för mig är omgångens höjdpunkt.

Problemet är väl att matchen i Genua vilar på historia, tradition och fans. Preziosi och Ferrero vill inte satsa och spänna bågen. De är nöjda med en bekväm placering där de kan njuta av TV-pengar och sälja de talanger som de ofta lyckas bygga upp. Trist som fan ur ett sportsligt perspektiv eftersom lagen borde kunna utmana.
Senast redigerad av Brille68 2017-03-10 kl. 16:18.
Citera
2017-03-10, 17:07
Medlem
Milan vann hemma i Serie A med 1-0 (Locatelli), Supercoppa Italiano på straffar i Qatar och sedan vann Juventus hemma i Coppa Italia med 2-1 (Dybala, Pjanic, Bacca). Förlusten i Supercupen sved nog mest för Juventus, men Milan har imponerat jävligt mycket mot Juventus.

Vi snackar om laget som dominerat Serie A historiskt mot det italienska lag som vunnit flest internationella titlar. Milan går på knäna ekonomiskt och drar ut på sin försäljning, men har denna säsong mot alla odds lyckats matcha Juventus i inbördes möten.

Ikväll tror jag dock att Juventus tar en relativt enkel vinst. Men Milan har överraskat mig tidigare…
Citera
2017-03-10, 19:54
Medlem
snillet_1s avatar
Fiorentina presenterade idag sina planer för den nya arenan:

Citat:
Speaking at the Palazzo Vecchio, the town hall of Florence, Della Valle made it clear he had bought into the project – a 40,000-seater venue – but admitted construction was still “four years or so” away.

“For us, it’s a historic day,” he began.

“The initial project was introduced nine years ago. It’s a big step for Florence and all of Italy, but it’ll need a bit of patience, another four years or so.
...

“The new stadium will have 40,000 seats and 700 indoor parking spaces. The facility will also accommodate other types of events, for up to 1,000 seats.

“The project includes a hotel, a shopping centre and a parking lot connected to the new tramway line.

“We expect to spend around €420m. It’s a project that’s in the public interest.”

http://www.football-italia.net/99459/fiorentina-unveil-purple-renaissance

Video för det tänkta projektet:

https://www.youtube.com/watch?v=rcbMpAcOmiw
Citera
2017-03-11, 09:40
Medlem
Trist avslutning på en match där Donnarummas Milan höll på att lyckas ta en poäng borta mot Juventus. Men även om Juventus fick samtliga poäng så är frågan om det inte är Milan som vann det verkliga priset på lite sikt?

https://pbs.twimg.com/media/C6n42w4U4AArBO2.jpg:large

Jag upprepar mitt inlägg från 2016-05-25:
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Håller med! Gör Donnarumma till kapten redan nu, så kommer Milan att ha en legendarisk kapten under de närmaste 23 åren...
...
Citera
2017-03-11, 10:13
Medlem
Stivalis avatar
Jag noterade att Bengt "Julle" Gustavsson avled nyligen. Han spelade ju mittback i Sveriges enda VM-final 1958. 145 matcher för Atalanta under åren 1956-61. Han var alltså redan van vid att möta riktigt bra anfallare då han tog sig an Vavá, Pelé & Garrincha i finalen.

Annan grej jag noterat är att MLS drog igång förra helgen. Carlos Carmona lämnar Atalanta efter 155 matcher (2010-17) för att gå till nystartade Atlanta United. Från Atalanta till Atlanta! Har alltid tyckt att Atalanta är bland de coolaste klubbnamnen & att United låter oerhört klassiskt & bra. Briljant klubbnamn, Atlanta United, ligger ljuvligt i munnen. Carmona & klubben spelade sin första match inför ett fullsatt stadion på 55 000 så nyfikenheten var stor hos invånarna i Georgia. Carmona avslutade dock tillställningen med att ta ett rött kort i 88e för en stämpling, eller snarare markera stämpling, mot en liggande motståndare.

Lagom tidsperiod att spela för en klubb tycker jag. Gustavsson (56-61) & Carmona (10-17). 145 respektive 155 matcher. Härligt med kontinuitet så spelarna kan bli profiler för publiken. Man måste ju byta ut spelarna efter hand så alla kan ju inte bli riktiga klubbikoner, men 6 år cirka tycker jag är en bra period att satsa på en spelare. Att man inte bara kränger iväg dom hela tiden av diverse anledningar. Carmona har gjort ett gediget jobb hos Atalanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in