Citat:
Ursprungligen postat av
begsjp
Vad tror du själva ''förundersökningen'' kostar? Så först kontaktar jag den lokala tandvården och så säger jag att jag vill bleka tänderna, så undersöker de mig, och sen vidarebefordrar de hur det gick till den klinik jag planerar att gå till? Eller är det bättre att göra allt hos den statliga tandvården?
Förlåt för dumma frågor, är lite nojig...
Du ringer lokala tandvården och frågar om de bleker. Om de gör det bokar de in dig. Om inte ska du självklart inte gå dit utan till en klinik som bleker. Privat eller landstingsdriven. Och om de säger att det kostar 4600 så bör det vara ink undersökning. Men det får du veta när du frågar.
Vad är du orolig för? Det är som att gå till frissan eller bilmeken. Man ringer och beställer tid för den behandling man vill ha, man frågar vad det kostar och vad som krävs. Gillar du inte svaret/priset/väntetiden/attityden ringer du nån annan. Du får svar i telefon och sen vet du vad som gäller. No worries.
Googla tandblekning och din ort så får du ett antal svar och ser vilka kliniker i din stad/kommun som utför blekning, och antagligen har flera en hemsida med utförlig info om möjliga behandlingar. Plättlätt.