2017-02-01, 16:32
Medlem
stenenberts avatar
Postade i tråden för ett par månader sedan om en annons på tradera om tandblekning http://www.tradera.com/item/340745/2...l-silikonskena

Efter många om och men köpte jag på annonsen. Kostade bara 300 så tänkte varför inte pröva, sen fanns det även positiva omdömen från andra som hade köpt tandblekningen vilket verkade lovande.

Blev överraskad av resultatet, det var 6 år sedan jag blekte tänderna på klinik och fick den här gången en otroligt nära nyans.

Edit: Länken till säljarens annons slutar fungera såsmåningsom, detta är länken till profilen för de som är intresserade http://www.tradera.com/profile/items/3533761/mertiz
Senast redigerad av stenenbert 2017-02-01 kl. 17:16.
Citera
2017-02-01, 16:47
Medlem
Kurirs avatar
Jag e torsk på tandblekning så har testat det mesta.

Har testat hos både tandläkare och hemma, beconfident, dentaworks, brilliant smile tandkräm. Tycker faktiskt hemmablekning funkar minst lika bra som hos tandläkarn, bara onödigt att lägga massa pengar på att låta någon iranier göra ens tandblekning haha.

Har kommit en nytt svenskt märke som folk verkar få grymma resultat av som jag väntar på min beställning ifrån nu. Återkommer när jag vet testat

the whitening box
Citera
2017-03-13, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurir
Jag e torsk på tandblekning så har testat det mesta.

Har testat hos både tandläkare och hemma, beconfident, dentaworks, brilliant smile tandkräm. Tycker faktiskt hemmablekning funkar minst lika bra som hos tandläkarn, bara onödigt att lägga massa pengar på att låta någon iranier göra ens tandblekning haha.

Har kommit en nytt svenskt märke som folk verkar få grymma resultat av som jag väntar på min beställning ifrån nu. Återkommer när jag vet testat

the whitening box

Folktandvården skriver att man betalar 4600kr för båda käkarna, men då ingår inte framtänderna, och de säger att man måste BYTA de? Låter ju helt galet, kan man inte bleka framtänderna?

Vill ogärna byta framtänder, men ser ju dumt ut med nyansskillnaden isåfall... Någon med mer erfarenhet som kan svara om det alltid är såhär?
Citera
2017-03-13, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Folktandvården skriver att man betalar 4600kr för båda käkarna, men då ingår inte framtänderna, och de säger att man måste BYTA de? Låter ju helt galet, kan man inte bleka framtänderna?

Vill ogärna byta framtänder, men ser ju dumt ut med nyansskillnaden isåfall... Någon med mer erfarenhet som kan svara om det alltid är såhär?
Är det nåt speciellt med dina framtänder? Annars har du missförstått. Var läser du den infon?
Citera
2017-03-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intemittnamn
Är det nåt speciellt med dina framtänder? Annars har du missförstått. Var läser du den infon?

Tror jag missförstått... :/

Innan man påbörjar en tandblekning måste man ju besöka en tandläkare, för att ta bort tandsten och kolla läget. Är det bara att boka in ett vanligt besök på hos sin lokala tandläkare?
Citera
2017-03-13, 22:34
Medlem
Citat:

Innan man påbörjar en tandblekning måste man ju besöka en tandläkare, för att ta bort tandsten och kolla läget. Är det bara att boka in ett vanligt besök på hos sin lokala tandläkare?
Du anger att du vill bleka såklart så kommer de boka in dig på den behandling / undersökning du behöver göra. Glöm inte att ange att du inte vill dra ut framtänderna bara.
Citera
2017-03-13, 22:40
Medlem
Citat:
Du anger att du vill bleka såklart så kommer de boka in dig på den behandling / undersökning du behöver göra. Glöm inte att ange att du inte vill dra ut framtänderna bara.

Vad tror du själva ''förundersökningen'' kostar? Så först kontaktar jag den lokala tandvården och så säger jag att jag vill bleka tänderna, så undersöker de mig, och sen vidarebefordrar de hur det gick till den klinik jag planerar att gå till? Eller är det bättre att göra allt hos den statliga tandvården?

Förlåt för dumma frågor, är lite nojig...
Citera
2017-03-13, 23:57
Medlem
Citat:
Vad tror du själva ''förundersökningen'' kostar? Så först kontaktar jag den lokala tandvården och så säger jag att jag vill bleka tänderna, så undersöker de mig, och sen vidarebefordrar de hur det gick till den klinik jag planerar att gå till? Eller är det bättre att göra allt hos den statliga tandvården?

Förlåt för dumma frågor, är lite nojig...
Du ringer lokala tandvården och frågar om de bleker. Om de gör det bokar de in dig. Om inte ska du självklart inte gå dit utan till en klinik som bleker. Privat eller landstingsdriven. Och om de säger att det kostar 4600 så bör det vara ink undersökning. Men det får du veta när du frågar.
Vad är du orolig för? Det är som att gå till frissan eller bilmeken. Man ringer och beställer tid för den behandling man vill ha, man frågar vad det kostar och vad som krävs. Gillar du inte svaret/priset/väntetiden/attityden ringer du nån annan. Du får svar i telefon och sen vet du vad som gäller. No worries.
Googla tandblekning och din ort så får du ett antal svar och ser vilka kliniker i din stad/kommun som utför blekning, och antagligen har flera en hemsida med utförlig info om möjliga behandlingar. Plättlätt.
Citera
2017-03-13, 23:58
Medlem
Citat:

Men var läser du den infon, länka.
Citera
2017-03-14, 00:01
Medlem
Citat:
Men var läser du den infon, länka.

Meh var nog jag som misstolkade det helt haha

Hej kostnad för tandblekning är ca 4600 för båda käkarna.
Man får boka tid till hygienist som för göra en kontroll så allt ser okej ut, och inga fyllningar i framtänderna för dom bleks inte och efter blekning så får man i så fall byta dom och då kommer en kostnad för det.

Fick detta svaret, fattar inte riktigt vad de menar fortfarande, men insåg ganska snart efter jag postat att man inte skulle behöva byta ut framtänderna

Tackar så hjärtligt för svar!
Citera
2017-03-14, 00:44
Medlem
Citat:
Meh var nog jag som misstolkade det helt haha

Hej kostnad för tandblekning är ca 4600 för båda käkarna.
Man får boka tid till hygienist som för göra en kontroll så allt ser okej ut, och inga fyllningar i framtänderna för dom bleks inte och efter blekning så får man i så fall byta dom och då kommer en kostnad för det.

Fick detta svaret, fattar inte riktigt vad de menar fortfarande, men insåg ganska snart efter jag postat att man inte skulle behöva byta ut framtänderna

Tackar så hjärtligt för svar!
Nej det var lite otydligt men de menar att fyllningarna inte bleks. Fyllningar är ju gjorda av ett annat ämne än din emalj så de påverkas alltså inte alls eller helt olika än din emalj av ett blekmedel. Fyllningar i framtänderna är ju vanligen gjorda i samma färg som dina tänder, och bleker du de riktiga tänderna kommer det bli stor nyansskillnad mot de plastfyllda tänderna som fortfarande är gula. Det är därför de skriver att man måste byta dem. Alltså fyllningarna i framtänderna som efter blekning fortfarande är gula måste bytas mot vitare fyllningar. Om man vill ha alla tänder i samma färg iallafall.
För övrigt är det ju bara framdelen av dina tänder som syns för andra så det är eg bara där man vill ha blekningen. Trevligt om hela tandraden har samma färg men hur gula dina visdomständer är ser bara du när du gapar stort i en spegel.
Senast redigerad av intemittnamn 2017-03-14 kl. 00:47.
Citera
2017-03-14, 00:51
Medlem
Citat:
Nej det var lite otydligt men de menar att fyllningarna inte bleks. Fyllningar är ju gjorda av ett annat ämne än din emalj så de påverkas alltså inte alls eller helt olika än din emalj av ett blekmedel. Fyllningar i framtänderna är ju vanligen gjorda i samma färg som dina tänder, och bleker du de riktiga tänderna kommer det bli stor nyansskillnad mot de plastfyllda tänderna som fortfarande är gula. Det är därför de skriver att man måste byta dem. Alltså fyllningarna i framtänderna som efter blekning fortfarande är gula måste bytas mot vitare fyllningar. Om man vill ha alla tänder i samma färg iallafall.
För övrigt är det ju bara framdelen av dina tänder som syns för andra så det är eg bara där man vill ha blekningen. Trevligt om hela tandraden har samma färg men hur gula dina visdomständer är ser bara du när du gapar stort i en spegel.

Okej hehe
Ska försöka få en tid så snart som möjligt, uppdaterar med hur det gått sen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in