2017-03-08, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Botoxludret är passiv aggressiv, och försöker klanka ner på Anders personlighet i samtalet med terapeuten. Att han skulle vara omanligt etc, när det i själva verket är hans utseende hon inte tänder på. Visst hon ser bättre ut, men snygg är hon inte. Hon är medelmåttig och han är ful förvisso, men det är moraliskt fegt av henne att klanka ner på hans personlighet för det. Typiskt kvinnobeteende. Jävla luder!

Oj, jag tyckte tvärtom. Tänkte varför har dom matchat ihop en så snygg och vad det verkar trevlig kille med en tjej som inte alls är lika snygg och dessutom verkar ha lite tristare personlighet.
Citera
2017-03-08, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Oj, jag tyckte tvärtom. Tänkte varför har dom matchat ihop en så snygg och vad det verkar trevlig kille med en tjej som inte alls är lika snygg och dessutom verkar ha lite tristare personlighet.

Ja, hon är sannerligen inte vacker. Fast hon har plastikopererat sig, klär sig och sminkar sig porrigt så man går igång på henne ändå. En fulsnygg tjej eller snyggful är en bättre benämning. Tror männen gått vidare när de sett henne på morgonen.
Senast redigerad av avec 2017-03-08 kl. 06:58.
Citera
2017-03-09, 01:29
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia

Han har klen benstruktur i mittansiktet, det ser inte bra ut. Kindbenen är för små för hans ansikte. Förmodligen har Lene gradvis insett detta och börjat tycka han är ful. Det märks ganska tydligt att det var det som var grejen när dom var hos "experten" och pratade, hon började gråta och kunde inte säga varför det inte funkar mellan dem. Men det var uppenbart att hon visste vad som var fel och att hon höll inne med det, hon kan ju såklart inte med att säga att det är hans utseende som är problemet. I förra avsnittet försökte hon skylla sin oattraktion på hans personlighet, men det blir ju bara ännu mer fel att göra så och det har hon väl insett.

Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ja, hon är sannerligen inte vacker. Fast hon har plastikopererat sig, klär sig och sminkar sig porrigt så man går igång på henne ändå. En fulsnygg tjej eller snyggful är en bättre benämning. Tror männen gått vidare när de sett henne på morgonen.

Nja. Just hennes plastikoperationer är det som gör henne medelmåttig och inte mer. Avtändande. Hon hade varit lite halvsöt annars, en 6:a.
Senast redigerad av 2mas 2017-03-09 kl. 01:36.
Citera
2017-03-09, 14:18
Medlem
fitz-humes avatar
Anders och Lene funkade bra ihop i början. Jag undrar varför Lene har varit singel i 7 år, hon borde ju kunna hitta någon snabbt om hon bara vill. Botox eller ej, hon är snygg. Anders upplevde jag som en trevlig och snygg man i början, men jag tycker det har fallerat mer och mer för varje avsnitt. Han verkar väldigt ytlig och har svårt att prata seriöst med Lene. Hon inser att han inte var den hon trodde han var i början, därmed är hon besviken och ledsen.

Vebjörn har växt för varje avsnitt tycker jag. Han har hela tiden varit ganska flamsig och omogen, i början var det uppenbart att det skulle bli en utmaning för Annabelle och jag förstår varför hon kände sig som ett UFO i hans konstiga teaterklass. Han är dock en varm och trevlig människa som jag tror Annabelle behöver efter tidigare fiaskon. Kanske det kommer att funka för dem, de talar om barn etc.

Camilla och Thomas har aldrig funkat ihop. Camilla har hela tiden varit kall och avvisande medan Thomas har visat tålamod och lugn. Varför kunde de inte dela säng på bröllopsnatten? De behövde inte ha sex ihop men det är ju gifta och ska leva tillsammans. Kanske det finns en mörk historia för Camilla som gör att hon inte kan komma fysiskt nära en annan person. Camilla gråter när de ska göra slut men inte för att hon är intresserad av Thomas utan för att hennes egna förväntningar inte infriades.
Citera
2017-03-09, 16:22
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume

Camilla och Thomas har aldrig funkat ihop. Camilla har hela tiden varit kall och avvisande medan Thomas har visat tålamod och lugn. Varför kunde de inte dela säng på bröllopsnatten? De behövde inte ha sex ihop men det är ju gifta och ska leva tillsammans. Kanske det finns en mörk historia för Camilla som gör att hon inte kan komma fysiskt nära en annan person. Camilla gråter när de ska göra slut men inte för att hon är intresserad av Thomas utan för att hennes egna förväntningar inte infriades.

Eller så är det helt enkelt det faktum att Thomas är en småful, lätt blekfet 31-åring som ser tio år äldre ut än vad han är...

Camilla gråter mest för att hon skäms för att hennes fysiska oattraktion är det som gjort att det varit kört från början. Hon känner skuld för att äktenskapet blev ett misslyckande, precis som Lene. Man kan naturligtvis inte hjälpa att man inte är attraherad(och deras matchningar var alldeles för ojämna ur utseendemässig synpunkt) , men så känner dom iallafall. Sen är det såklart mycket press som släpper, alla konversationer där hon fått dansa runt det egentliga problemet för att inte såra honom, vilket gör att hon gråter med.
Citera
2017-03-12, 10:58
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Eller så är det helt enkelt det faktum att Thomas är en småful, lätt blekfet 31-åring som ser tio år äldre ut än vad han är...

Camilla gråter mest för att hon skäms för att hennes fysiska oattraktion är det som gjort att det varit kört från början. Hon känner skuld för att äktenskapet blev ett misslyckande, precis som Lene. Man kan naturligtvis inte hjälpa att man inte är attraherad(och deras matchningar var alldeles för ojämna ur utseendemässig synpunkt) , men så känner dom iallafall. Sen är det såklart mycket press som släpper, alla konversationer där hon fått dansa runt det egentliga problemet för att inte såra honom, vilket gör att hon gråter med.

Intressant i så fall att veta varför Camilla ville gifta sig med en man hon aldrig har sett förut. Poängen är ju att man inte ska vara så ytlig och utseendefixerad utan ge det hela en ärlig chans. Själv finner jag inte Thomas oattraktiv trots att han var något av Anders Breiviks tvilling. Men kanske hon ställde vissa specifika utseendekrav som "experterna" ignorerade.
Citera
2017-03-12, 11:12
Medlem
Citat:
Intressant i så fall att veta varför Camilla ville gifta sig med en man hon aldrig har sett förut. Poängen är ju att man inte ska vara så ytlig och utseendefixerad utan ge det hela en ärlig chans. Själv finner jag inte Thomas oattraktiv trots att han var något av Anders Breiviks tvilling. Men kanske hon ställde vissa specifika utseendekrav som "experterna" ignorerade.

Det är personligheten, utstrålningen och den sociala statusen som är det väsentliga för mannen. Thomas hade säkert varit intressant för Camilla om han hade varit välklädd, väluppfostrad och haft humor. Han har helt enkelt för lite att erbjuda den typen av tjej.

Anders problem är inte heller utseendet utan att han är för barnslig, tafatt och har för låg social status. Det är för mycket pojken som inte vill växa upp över honom.

Vebjörn är den med sämst utseende av männen. Fast han är en driftig person som människor trivs runt och då blir han intressant. Hans brud konstaterade på bröllopet att det inte fanns någon fysisk attraktion men det gick ju bra ändå.

Kvinnorna verkar vara hyffsat lätta att leva med alla tre. Så länge du själv till stor del uppfyller normen för hur en bra man ska vara vill säga. Varken Camilla eller den fulsnygga bruden är bekväma med att ta med Thomas/Anders till sin umgängeskrets. De skäms för dem.
Senast redigerad av avec 2017-03-12 kl. 11:38.
Citera
2017-03-12, 17:25
Medlem
2mass avatar
Citat:

Vi har ju sett detta i alla länders "gift vid första ögonkastet", hur många av kvinnorna blir besvikna när dom ser sin man vid altaret, vissa kunde inte dölja sin besvikelse överhuvudtaget.
Jag tror det är så att kvinnor som regel inte vill erkänna för sig själva att dom är ytliga då det anses fult. Män bryr sig inte och är ärliga med sin biologiska ytlighet. De kvinnor som söker till programmet är förvirrade och är i förnekelse om attraktionens (avgörande)betydelse, de har lurats till att tro att attraktion ska kunna växa fram. Det blir ett rejält uppvaknande för många av dem, på brudgummens bekostnad.
I andra versioner har "experterna" ignorerat helt deltagarnas krav, både vad gäller utseende och personlighet. Experterna har i andra versioner frågat deltagarna om utseendemässiga preferenser, men vet inte om dom gjort det i den norska. Det var ju nån av de kvinnliga norska experterna som sa att "det spelar ingen roll om man inte är attraherad alls vid första mötet" eller nåt i den stilen, nåt så urbota korkat och världsfrånvänt. Så det är väl inte otänkbart att de mycket väl kan ha ignorerat eventuella utseendemässiga preferenser.
Citera
2017-03-13, 14:11
Medlem
canoes avatar
Citat:
Vi har ju sett detta i alla länders "gift vid första ögonkastet", hur många av kvinnorna blir besvikna när dom ser sin man vid altaret, vissa kunde inte dölja sin besvikelse överhuvudtaget.
Jag tror det är så att kvinnor som regel inte vill erkänna för sig själva att dom är ytliga då det anses fult. Män bryr sig inte och är ärliga med sin biologiska ytlighet. De kvinnor som söker till programmet är förvirrade och är i förnekelse om attraktionens (avgörande)betydelse, de har lurats till att tro att attraktion ska kunna växa fram. Det blir ett rejält uppvaknande för många av dem, på brudgummens bekostnad.
I andra versioner har "experterna" ignorerat helt deltagarnas krav, både vad gäller utseende och personlighet. Experterna har i andra versioner frågat deltagarna om utseendemässiga preferenser, men vet inte om dom gjort det i den norska. Det var ju nån av de kvinnliga norska experterna som sa att "det spelar ingen roll om man inte är attraherad alls vid första mötet" eller nåt i den stilen, nåt så urbota korkat och världsfrånvänt. Så det är väl inte otänkbart att de mycket väl kan ha ignorerat eventuella utseendemässiga preferenser.

Intressant att Zoe, den mörka tjejen från Australien stannade kvar (och idag har barn ihop) med Alex, den ljushåriga killen med piercing, som hon vid första ögonkastet tyckte såg ut som en surfare, och inte kände någon attraktion till.

I den norska versionen så valde Annabelle att stanna med Vebjørn Tveiterås trots att hon inte inte hade känt någon attraktion i början. Ditt argument kanske inte stämmer helt och hållet. Tjejer kanske inte är så ytliga trots allt. Det viktigaste med en kille kanske inte är hans utseende, utan hans driv.

Bägge ovannämnda killar, jobbade väldigt mycket och var ambitiösa..
Senast redigerad av canoe 2017-03-13 kl. 14:19.
Citera
2017-03-13, 15:31
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canoe
Intressant att Zoe, den mörka tjejen från Australien stannade kvar (och idag har barn ihop) med Alex, den ljushåriga killen med piercing, som hon vid första ögonkastet tyckte såg ut som en surfare, och inte kände någon attraktion till.

I den norska versionen så valde Annabelle att stanna med Vebjørn Tveiterås trots att hon inte inte hade känt någon attraktion i början. Ditt argument kanske inte stämmer helt och hållet. Tjejer kanske inte är så ytliga trots allt. Det viktigaste med en kille kanske inte är hans utseende, utan hans driv.

Bägge ovannämnda killar, jobbade väldigt mycket och var ambitiösa..

Zoe sa aldrig något om att han var oattraktiv, kommer inte heller ihåg att hon sa att hon inte var attraherad. Och han ser betydligt bättre ut än alla de norska killarna för övrigt.

Att Annabelle stannar är undantaget som bekräftar regeln. En statistisk anomali - vilket inte på något sätt motbevisar den biologiska fakta jag nämner.
Senast redigerad av 2mas 2017-03-13 kl. 15:34.
Citera
2017-03-13, 16:20
Medlem
2mass avatar
Såg ni när Anders skulle hälsa på Lene i början av avsnittet och hon vände bort huvudet när han försökte pussa henne?

Hon äcklas av hans utseende.
Citera
2017-03-14, 03:11
Medlem
Citat:
Zoe sa aldrig något om att han var oattraktiv, kommer inte heller ihåg att hon sa att hon inte var attraherad. Och han ser betydligt bättre ut än alla de norska killarna för övrigt.

Att Annabelle stannar är undantaget som bekräftar regeln. En statistisk anomali - vilket inte på något sätt motbevisar den biologiska fakta jag nämner.

Jag tycker Anders ser betydligt bättre ut än Zoes kille (dock tyckte ju Zoe han var attraktiv, det var väl mer hur "obildad" han var som skavde).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in