Citat:
Ursprungligen postat av
bch
De intressanta är ju att ca 100 meter från rondellen åker man ju höger in till akuten och de är tydligt skyltat men personer har alltså missat de och sprungit ca 900 meter till i så fall
Missar man en sån skylt gissar jag på att svenskan kanske inte är så bra
Nja, alltså när man nyss har sprängt bort halva sin arm så befinner man sig i relativt svår chock, och då tänker man inte speciellt rationellt. Småsaker som att t ex glömma bort numret till 112 eller att plötsligt förlora förmågan att läsa vägskyltar hör inte direkt till ovanligheterna då.
https://www.youtube.com/watch?v=tUWzntkujE0
"simpsons fire drill"
Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
I förbigående tänkte jag att det skulle kunna handla om en hobbysprängare, för det finns ju sådana. Men rörbomber är väl inte i första hand det de brukar använda? Speciellt om det nu skulle visa sig handla om bomber som sprider splitter? Hobbysprängarna brukar väl föredra sådant som smäller högst framför sådant som gör mest skada?
Som hobbypyrotekniker brukar man även välja det som är billigast och enklast att göra, och en bit cykelram eller annan lätt hanterbar metall med tunna väggar brukar vara det första man väljer då. I alla fall om man är en ung och LAT hobbypyrotekniker, som t ex jag var som ung.
Dock ställer det ju krav på hur man sedan smäller av bomben eftersom splitterbitarna blir rätt stora och vassa.
Själv fick jag som tonåring ibland vandra flera kilometer in i skogen för att kunna hitta en säker plats att vara på och som var fri från både förbipasserane människor och djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Konrad
"Han beskriver att han plockade upp en soda-streamflaska med igentejpad överdel."
En riktig liten amatör med andra ord.
Han hade säkert fyllt den med svartkrut också, vilket innebär att den endast hade pyst (förvandlats till en raket).