2017-03-12, 19:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juristakuten
Läs på eller prata inte strunt!

Haha... Jag läser vad folk skriver.
Citera
2017-03-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Tror inte polisen kommer lösa det här, det verkar som de inte har något intresse av att lösa några mord inom några gäng. Tror de tycker det är bättre att gängen tar kål varandra så de kan ära munkar.

Polisen vill nog helst undvika att dem tar kål på varandra då för varje kriminell som blir mördad så kliver 2 nya fram och ska ha hämnd och återupprätta sin nära vän/släktings heder.
Saken är om dem låter dom vara så kommer mördanadet eskalerar och tillslut är problemet så stort så Sverige själva inte kan göra nått.
Men som sagt polisen har inte mycket resurser till att lösa dessa mord längre då dem är underbemannade och redan har hög vis med andra olösta fall.

Jag vet inte hur set ser ut med nya poliser men från det man läser nätet så är det inte tillräckligt många som utbildar sig för att täcka behovet, men som sagt allt som står på nätet är inte sant ochnså hoppas jag i detta fall.
Citera
2017-03-12, 19:36
Medlem
Citat:
Tror inte polisen kommer lösa det här, det verkar som de inte har något intresse av att lösa några mord inom några gäng. Tror de tycker det är bättre att gängen tar kål varandra så de kan ära munkar.

Stockholmspolisen har för närvarande 47 öppna mordutredningar igång samtidigt. Det slukar enorma resurser och kommer självklart påverka hur väl dom lyckas sätta dit några förövare.

I detta aktuella fall har polisen i alla fall lagt ner ordentligt med resurser genom ständig närvaro i närområdet, cirkulerande patrullbilar, och flertalet dörrknackningar och intervjuer i kvarteret.
Citera
2017-03-12, 19:37
Medlem
Citat:
Säkerligen. Mycket bättre att göra som Leif GW Persson säger,punktmarkera . Då är det inte lika kul längre
Det är inte första gången som de görs sig av med andra med att låta de sitta i framsätet och få en kula i skallen av någon i baksätet, första fallet som jag känner till hände på Götgatsbacken på -90 talet där en kille som var indrivare åt HA fick en kulla i bakskalen. Ingen blev fälld för det och jag tror att polisen visste vilka som satt i bilen. (om jag minns rätt)
Citera
2017-03-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IknewIT
Stockholmspolisen har för närvarande 47 öppna mordutredningar igång samtidigt. Det slukar enorma resurser och kommer självklart påverka hur väl dom lyckas sätta dit några förövare.

I detta aktuella fall har polisen i alla fall lagt ner ordentligt med resurser genom ständig närvaro i närområdet, cirkulerande patrullbilar, och flertalet dörrknackningar och intervjuer i kvarteret.

Efter mordet på vittnet och hans fru dagen innan så kan polisen knacka dörr och fråga hur mycket de vill. Ingen kommer vilja vittna om något. Jag kan verkligen efter att hela helgen ha läst mordtrådar avråda alla från att vittna. Verkligen läskigt att polisen inte kan skydda vittnen och lösa mord bättre.
Jag gissar att min PM brevlåda här på Flashback har mer info än vad polisen har på sin tipstelefon.
Det säger allt och jag raderar alla PM, medan polisen hänger ut vittnen som sedan blir mördade.
Senast redigerad av Darrar 2017-03-12 kl. 19:52.
Citera
2017-03-12, 20:49
Medlem
Min gissning är att det är den där tvillingen(?) som sitter inne som är ord.ledare har orkestrerat detta. Bo vikariat var slut när den ordinarie chefen snart är tillbaka. Om de skjutits inifrån låter det som en egen om inte tullar man inte varann annars? Jag är ju inte kriminell så inte insatt hur det funkar.
Citera
2017-03-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Min gissning är att det är den där tvillingen(?) som sitter inne som är ord.ledare har orkestrerat detta. Bo vikariat var slut när den ordinarie chefen snart är tillbaka. Om de skjutits inifrån låter det som en egen om inte tullar man inte varann annars? Jag är ju inte kriminell så inte insatt hur det funkar.

Tror du det här är Hollywood manus? Din gissning är inte verklighetsförankrad. Med några sökningar på instagram o Facebook ser man att M. och den andra tvillingen var nära och posar tillsammans på flera av bilderna. Om det nu var orkesterad av tvillingarna så begick de stort misstag att den andra BO rök med då han var en profil för husby.
Citera
2017-03-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal

Glasklart att de var en "vän" eller två i bilen. Mycket vanligt att de nån som står nära som får äran många gånger gärna bästa polaren om möjligt.

Orsakerna till varför e många killen var både älskad och hatad av många. Rykte har gått ända sen han kom ut att gamla synder ska regleras.

Dock med alla andra händelser sista året, Barkarby,Vinsta osv incedenterna e många men de flesta har ändå samband (finns bra sammanfattning tidigare i tråden)

Platsen där de skedde e tyvärr vanligt ställe för diverse bus å ha möten och andra förehavanden.

Tror Polisen bara väntar ut de olika partnerna nu som e involverade, en eftersökt greps ju nära sjukhuset. Kopplad till rolex rånet i Gtb.

Hur som haver GM har befunnit sig i bilen BO är inte så orytinerad att han medveten släpper in en fiende och potential mördare i bilen.

Så de måste vart någon han inte trodde skulle vända emot honom, någon/några nära.
Citera
2017-03-12, 21:41
Medlem
Benzo_Manns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Om det var från insidan så är det omöjligt att endast en GM får 4 bra träffar i en så trängd utrymme.
Snackar du om..
Sitter i baksätet och knäpper Passagerare i bakhuvudet med två snabba skott.
Sedan två skott mot föraren,
Citera
2017-03-12, 22:03
Medlem
Rinkeby nu ikväll ungdomar utan ljus framtid påverkade av droger och minst en civilpolisbuss, förmodligen killarna från instatsstyrkan.
Citera
2017-03-12, 22:06
Medlem
Har GM suttit i bilen kan man hitta DNA.
Citera
2017-03-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Rinkeby nu ikväll ungdomar utan ljus framtid påverkade av droger och minst en civilpolisbuss, förmodligen killarna från instatsstyrkan.

Inte mycket man förstod av ditt inlägg. Vad händer i Rinkeby ikväll sa du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in