2017-03-12, 18:07
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Media behöver ju inte ha rätt men de kallade ju deras källa för "person med insyn i utredningen" och som påstod att skotten avlossades inifrån bilen. Möjligen en skytt inne och en utanför kanske men deras källa påstod inifrån bilen. Klart rutorna rasar utåt i så fall meningen omöjligt att båda rutor går sönder med en skytt i baksätet som skjuter båda i framsätena i huvudet.

Vad är det som säger att sidorutorna är sönderskjutna? Kan ju lika gärna vara poliserna som var först på plats som slagit sönder dem eftersom bilen kan ha låsts inifrån? På nyare bilar är det inte helt ovanligt att det finns automatisk låsning.
Citera
2017-03-12, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Vad är det som säger att sidorutorna är sönderskjutna? Kan ju lika gärna vara poliserna som var först på plats som slagit sönder dem eftersom bilen kan ha låsts inifrån? På nyare bilar är det inte helt ovanligt att det finns automatisk låsning.

En vittne var på plats först och försökte hjälpa, så förmodligen var det gm som sköt sönder rutan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0ag7M/vittne-de-var-vid-liv-nar-jag-ringde-polisen

bild på bilen

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/5980357f-5c52-46f6-bc45-bff5a4d0d94d?fit=crop&h=533&w=800&6046651d

ännu bättre bild

https://www.svtstatic.se/image-cms/svtse/1489059781/nyheter/article12750280.svt/BINARY/original/kista2-jpg

ska försöka analysera bilderna,återkommer med kort rapport!
Senast redigerad av KommissarieAbbe 2017-03-12 kl. 18:14.
Citera
2017-03-12, 18:16
Medlem
Muikkunens avatar
Jag skrev för flera dagar sen att GM har suttit i baksätet på bilen förmodligen i mitten och skjutit båda två. Varför han har suttit i mitten är för att det är krossat glas i förar dörren. Så han har skjutit snett mot nackstödet.

Polisen har INTE krossat glaset för att öppna dörrarna. Det var en civil person som kom och kollade till killarna efter det hänt, hon kunde konstatera att en dog på platsen och att en andades väldigt tungt. Alltså, dörrarna var öppna då och personerna levde en kort stund båda två.

Så nu kan ni sluta snacka goja och sprida falska ryckten. Media har t.om skrivit att det är en intern uppgörelse och att GM suttit i baksätet.

Som de hört från en polis med anknytning till detta fall. Så även jag.

Så sluta spåna om skjutningen skett inifrån eller utifrån bilen. Detta har vi redan kommit fram til för länge sedan.
Citera
2017-03-12, 18:26
Medlem
Jag ändrar min teori:

Som ni kan se på bilderna jag har länkat är framrutan på bilen hel. Men sidorutorna är förstörda.
På höger framruta är hela rutan förstörd, det ser ut som att GM först slagit sönder framrutan höger för att sedan skjuta passageraren i huvudet, därav mycket blod som ni kan se på bilderna. Skotten ska också ha träffat föraren i huvudet/halsen området, för att sedan kulorna åka ut genom förarens sidoruta därav att rutan är som den ser ut på bilden, en ruta som träffas av kula blir som mosiak tavla allstå det blir flera tusen små bristningar i rutan.

GM ska med andra ord vetat att de var där på plats i bilen kommit fram till bilen och gjort som jag skrev. För att sedan springa därifrån.
Citera
2017-03-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muikkunen
Jag skrev för flera dagar sen att GM har suttit i baksätet på bilen förmodligen i mitten och skjutit båda två. Varför han har suttit i mitten är för att det är krossat glas i förar dörren. Så han har skjutit snett mot nackstödet.

Polisen har INTE krossat glaset för att öppna dörrarna. Det var en civil person som kom och kollade till killarna efter det hänt, hon kunde konstatera att en dog på platsen och att en andades väldigt tungt. Alltså, dörrarna var öppna då och personerna levde en kort stund båda två.

Så nu kan ni sluta snacka goja och sprida falska ryckten. Media har t.om skrivit att det är en intern uppgörelse och att GM suttit i baksätet.

Som de hört från en polis med anknytning till detta fall. Så även jag.

Så sluta spåna om skjutningen skett inifrån eller utifrån bilen. Detta har vi redan kommit fram til för länge sedan.

så trodde jag med,läs min teori. Analysera rutorna, ena rutan har kulorna åkte igenom den andra rutan är krossat.
Citera
2017-03-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
så trodde jag med,läs min teori. Analysera rutorna, ena rutan har kulorna åkte igenom den andra rutan är krossat.

Om det var från insidan så är det omöjligt att endast en GM får 4 bra träffar i en så trängd utrymme.
Citera
2017-03-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Om det var från insidan så är det omöjligt att endast en GM får 4 bra träffar i en så trängd utrymme.

GM sköt utifrån som jag skrev inte inifrån!
Citera
2017-03-12, 18:42
Medlem
Brottinators avatar
Kulorna kan ju ändrat riktning helt efter att ha träffat skallbenen. Just sayin'.
Citera
2017-03-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
GM sköt utifrån som jag skrev inte inifrån!

Håller med dig.
Citera
2017-03-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Kulorna kan ju ändrat riktning helt efter att ha träffat skallbenen. Just sayin'.

Ökar inte risken att GM skadar sig av ricochets?
Citera
2017-03-12, 18:50
Medlem
Tror inte polisen kommer lösa det här, det verkar som de inte har något intresse av att lösa några mord inom några gäng. Tror de tycker det är bättre att gängen tar kål varandra så de kan ära munkar.
Citera
2017-03-12, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

Du har rätt, så kan det vara. Speciellt med tanke på hur det framkommit av ambulanspersonal som mötte upp att poliserna var helt nere i stresskonen. De kan ha slagit sönder en eller båda rutorna ja. Första vittnet på platsen talade ju däremot om BOs andning så rimligen var fönster åtminstone ett fönster sönder innan polisen anlände.

Båda teorierna kan stämma men jag tror inte själv på att rutorna krossats av polisen med tanke på det första vittnet på plats angav.
Senast redigerad av NoF8 2017-03-12 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in