2017-03-12, 12:42
Medlem
BertFoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är inte en konspirationsteorisavdelning. Här kan du skriva mer (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Om du inte förstår att Trump i rätt många frågor går emot "eliten" kan jag inte hjälpa dig

Du måste trolla för så dum kan man nog inte vara?

För vi hade exakt samma diskussion för en vecka sedan.

Jag snällt förklarade för din dumma arab att man inte får cherry-picka när man diskuterar opinionsläget.

Efter att jag skrev mitt inlägg kom en till "poll aggregator", nu från 538. 538 var det överlägset bästa aggregator sedan 2004.
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Så mitt inlägg var korrekt. Trumps stöd har inte minskat, förmodligen ökat, sedan Obama-skandalen.
Fast nu verkar det som om Trump inte kan ligga och trycka längre.
Nu krävs Vita Huset på bevis om avlyssningen:

https://www.youtube.com/watch?v=HOrCvzmlkpQ
2017-03-12, 13:07
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox

Vad är din poäng?

1 Trump har ökat i opinionen.
2 Trump har klarat av liknande skandaler (birther, pussy-grabber).
2017-03-12, 13:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad är din poäng?

1 Trump har ökat i opinionen.
2 Trump har klarat av liknande skandaler (birther, pussy-grabber).

Vad har detta och göra med att man nu kräver att Trump ska lägga fram sina bevis senast på måndag?
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-03-12 kl. 13:22.
2017-03-12, 13:16
Medlem
The teflon don trummar på:

Gallup

44%+2 APPROVE

49% DISAPPROVE

Ska bli intressant att se vad som händer med Trump i framtiden eftersom medias plan var ju att Trump skulle ha 20-30% APPROVE vid den tiden.

Man måste ju hitta någon ny taktik eftersom Rysslands, rasism och kaos taktiken skulle ju ha fungerat vid den här tiden.
2017-03-12, 13:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertFox

Joo.., har fått med mig det, och det är ju inte oväntat.

Så, då kan väl en av två saker ske. Antingen :

1) Bevis presenteras, och saken tas vidare (antar jag) därifrån..

2) Inga bevis presenteras..

Så om man leker med tanken att inga bevis presenteras, vad sker då ?

Trump får skämmas en smula ?
2017-03-12, 13:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Om han inte presenterar bevisen så kommer alla hans framtida uttalanden att ifrågasättas stenhårt till en sådan nivå att han måste överbevisa folket att han talar sanning.

Det skulle även leda till att andra nationer inte skulle lita på vad han säger och därmed aktivt skada USAs ekonomi långsiktigt.
2017-03-12, 15:21
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Man måste ju hitta någon ny taktik eftersom Rysslands, rasism och kaos taktiken skulle ju ha fungerat vid den här tiden.

Nu på CNN, libtarderna från The Intercept börjar snyfta om CIA och FBI:

Glenn Greenwald: CIA and FBI probably intervened in election

FBI hjälpte President Donald Trump:

""I also think the FBI clearly sided with Donald Trump and did a lot of damaging leaks on purpose to hurt Hillary Clinton," he added, an apparent reference to the bureau's handling of the investigation into Clinton's email."

http://edition.cnn.com/2017/03/11/politics/greenwald-cia-and-fbi-election-interferance-cnntv/index.html?sr=twCNN031117greenwald-cia-and-fbi-election-interferance-cnntv/index.html0829PMStoryLink&linkId=35385640

Demokraterna lade ner typ 9 månader på Ryssland, resultat 0. Demokraterna får väl vara nöjda med att några godtrogna idioter trodde på det.
2017-03-12, 15:31
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Snapcount

Ingenting, ingen bryr sig. Obama förlorade 1,042 platser på statlig och federal nivå för demokraterna och lämnade det demokratiska partiet i förödelse. En av dom sämsta presidenterna någonsin:

Obama Leaves Democratic Party in Shambles
The outgoing president will leave the GOP with historic control of government at every level

http://www.lifezette.com/polizette/obama-leaves-democratic-party-in-shambles/

Hoppas att President Donald Trump fortsätter att attackera Hussein.
2017-03-12, 15:59
Medlem
Väldigt bra av Trump att inte vika sig för conservatives som inte vill ha Trumps nya Obamacare.

Många undrar varför media är på conservatives sida och inte Trumps plan som är en 50/50 plan på Obamacare. Är för att de vet att många Trump supportrar kommer förlora sjukvård om conservatives plan går igenom och då ha storys om att Trump supportrar som förlorar sjukvård.

conservatives handlar ju om att mina pengar är just mina och att deras plan inte kommer göra att folk förlorar sjukvård är struntprat.

Så väldigt bra av Trump att inte gå in i fällan och istället kör på en 50/50 plan.
2017-03-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

Skämmas? det blir förmodligen Riksrätt, man förtalar inte en ex-president ostraffat och anklagar sin företrädare utan bevis. Vad Trump inte fattar är att som President står han inte utanför lagen.
En president måste mer än en vanlig civil följa landets lagar och bryter han mot dem så får han stå sitt kast.
2017-03-12, 18:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
The teflon don trummar på:

Gallup

44%+2 APPROVE

49% DISAPPROVE

Ska bli intressant att se vad som händer med Trump i framtiden eftersom medias plan var ju att Trump skulle ha 20-30% APPROVE vid den tiden.

45% nu i Gallup och all-time high (49%/44%) i Ipsos http://polling.reuters.com/

Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Skämmas? det blir förmodligen Riksrätt, man förtalar inte en ex-president ostraffat och anklagar sin företrädare utan bevis. Vad Trump inte fattar är att som President står han inte utanför lagen.
En president måste mer än en vanlig civil följa landets lagar och bryter han mot dem så får han stå sitt kast.
Det är mer sannolikt att Obama kommer att avrättas.
2017-03-12, 20:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Väldigt bra av Trump att inte vika sig för conservatives som inte vill ha Trumps nya Obamacare.

Många undrar varför media är på conservatives sida och inte Trumps plan som är en 50/50 plan på Obamacare. Är för att de vet att många Trump supportrar kommer förlora sjukvård om conservatives plan går igenom och då ha storys om att Trump supportrar som förlorar sjukvård.

conservatives handlar ju om att mina pengar är just mina och att deras plan inte kommer göra att folk förlorar sjukvård är struntprat.

Så väldigt bra av Trump att inte gå in i fällan och istället kör på en 50/50 plan.

Även Breidtbart tuggar fradga kring Trumpcare och hur de tycker att det kommer att ruinera USA och ge Demokraterna en grandslam, vi får se hur det faktiskt går med det hela.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in