Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Att Trump skulle begränsa amerikanska företags rätt att placera produktion utomlands eller anställa invandrare låter ju knappast som en avreglering. I en ekonomi som USAs räknas varje procent och börjar eliten förlora pengar så är det slut för Trumpeten. Just nu låter dom han hållas eftersom det finns goda möjligheter att tjäna pengar på förhastade beslut.
Det är inte en konspirationsteorisavdelning. Här kan du skriva mer
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Om du inte förstår att Trump i rätt många frågor går emot "eliten" kan jag inte hjälpa dig
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Wow, vilken argumentationsteknik, du påstår att hans stöd ökat senaste veckan, jag visar att du har fel och det bemöter du med det där... Moget... Verkligen(OBS! Sarkasm, bäst att jag varnar eftersom du inte verkar gammal nog för att förstå sarkasm).
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Om det hade handlat om någon form av tolkning eller bedömning så hade påvisande av eventuell partiskhet varit ett fullt giltigt argument för varför jag skulle kunna haft fel.
Men nu var inte så fallet utan jag bemötte FlashyBears felaktiga påstående med faktiska siffror och källa för att påvisa att hen hade fel.
Ett giltigt argument hade då varit att påvisa fel i siffrorna eller källan(som FlashyBear för övrigt själv flertalet gånger använt sig av och som hen och andra pro-trumpare benämner som "golden standard").
Men eventuella partiskhet var alltså helt irrelevant och därmed inget giltigt argument.
Du måste trolla för så dum kan man nog inte vara?
För vi hade exakt samma diskussion för en vecka sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Och kollar man på ratings så minskar Trumps väljarstöd.
Eftersom jag pratade om
talet så kan man rimligtvis anta att du menar att det finns "ratings" som visar att hans väljarstöd minskat efter
talet.
Nej, det finns inga sådana mätningar.
Men eftersom jag vet att du är en dum lättkränkt arab förstår jag att du syftar på hans senaste ratings generellt. Men även här är svaret ett
nej. Hans väljarstöd ökat kraftigt sedan valet och är stabil sedan han tillträdde.
Förutsatt att du inte cherry-pickar.
Be my guest!
http://elections.huffingtonpost.com/pollster
Se till att jämföra All Adults skild från RV/LV

Jag
snällt förklarade för din dumma arab att man inte får cherry-picka när man diskuterar opinionsläget.
Efter att jag skrev mitt inlägg kom en till "poll aggregator", nu från 538. 538 var det överlägset bästa aggregator sedan 2004.
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/
Så mitt inlägg var korrekt. Trumps stöd har inte minskat, förmodligen ökat, sedan Obama-skandalen.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Trump verkar ha en bra vecka enligt mätningarna (stödet har inte minskat sedan Sessions&Obama-skandalerna och tycks rent av ökat).
Att kritisera media och "Deep State" (och ligga lågt efter skandalerna) verkar vara ett vinnande recept