Citat:
Ursprungligen postat av
Juli14
Man ska väl inte vara skadeglad, men lite nice känns det nu när det visar sig att vissa av oss som blev Trollförklarade och Iggade på vissa siter nu får en viss cred att vi hade ju rätt, medans vissa andra hade rätt grovt fel
Men blir ju lätt så bland vissa som gift sig med en aktie
Potential finns, helt klart men förakta inte när det finns andra åsikter
+1 på denna. Förundrats över den "herd mentality" som infunnit sig hos fingerprint ägare. Nog en av de bästa aktierna att studera hur psykologiska effekter påverkar aktiehandel och hur lätt det är för folk med stort inflytande på sociala medier att utföra marknadspåverkan men samtidigt lyckas stå precis utanför gränsen för otillbörlig sådan.
Jag tycker det även är anmärkningsvärt de negativa kommentarer folk fått då de framfört kritik. Nästan som att folk tror aktien är ett litet halmhus och allt rasar om björnen blåser lite för mycket. När faktum är att om det är en bra aktie blåser halmen bort och ett tegelhus uppenbarar sig under.
Jag själv investerar i princip endast i högrisk aktier och de kommentarer jag värderar högst är just negativa. Jag vet såklart inte hela bilden när jag investerar, det är såklart omöjligt att veta allt, och då är det fantastiskt att det finns folk som tar sig tid att framföra kritik. Är aktien verkligen bra så behåller man och samtidigt har riskuppfattningen förbättrats. Annars får man något att gräva djupare i och kanske bestämmer sig att man inte hade hela bilden och risken inte är värt det längre. Inga känslor och endast logik vinner i längden kära Fingerprint ägare.