Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Fast då får hon väl visa att hennes yttrandefrihet har lidit skada av det skedda? Och så verkar inte vara fallet utan hon skriver fortfarande tendentiösa drapor som den här. Hennes möjlighet att uttrycka sin personlighet i pseudo-anonymitet på Flashback är likaså opåverkad.
Då har nog affärsinnehavare och bilägare i Rinkeby mera skäl att stämma staten för att den förhöll sig passiv när deras egendom förstördes.
Schultz har fått en hang-up på detta med näthat. Han har en grandios självbild, men han beter sig i praktiken som en dussin-jurist med sin myopiska fokusering på rättigheter, utan förmåga att se till konsekvenserna av en sådan rättighets-fetischism.
Kommentaren är inget hot mot henne, den är bara brutalt äcklig, men är inte straffbar.
Det Irina gör är att stämma staten som inte klarar av att skydda journalister från dessa vidriga kommentarer.
Om jag skickar lite mail kanske några bilder i brevlådan, kanske tar en spontanmöte på ICA och berättar om hur skönt det vore om nån knullade din dotter med en morakniv i fittan.
Sätter sig på knä framför din dotter och säger:
- Morakniv i fittan.
Jag vet inte, men jag tror att du skulle bli djävligt illa berörd. Du skulle säkert be hen att sluta, men de gör de inte det, du ber polisen om hjälp men de kan inte göra nåt eftersom de inte bryter mot lagen.
Då vänder man sig till staten och ber om hjälp. Men om de inte kan göra nåt.
Stäm staten. Få fram en lagändring.
Det ska inte vara ok att skrämma barn.
För mig handlar om värdighet, moral och ha en god medborgerlig ton.
Att man får bete sig som ett djävla missfoster, idiot, barbar innebär ju inte att man bör göra det. Det är ju bara psykopater och idioter som tar sig friheter som vilken neanthertalar, barbar, Islamist, nazist, som helst gör.
Var finns den svenska hederligheten? Var finns manligheten att inte skriva sån djävla skit.
tänk att det nästan BARA handlar om nationella, patrioter, som skriver dessa idiotiska kommentarer.
Det är inga män. Det är små pojkar som har fått för lite kärlek.
Kärlekslösa män med mycket hat i sina kroppar.
Det är inga hederliga svenska som pratar eller beter sig så.
Det är svin och svin ska fan hållas instängda i svinstian och kasta bort nyckeln.