2017-03-11, 10:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Fin värvning måste jag säga. Lär prestera bra då han säkert vill spela till sig ett kontrakt någonstans i Europa till sommaren.

Vi har honom till omgång 21, 27e augusti. Det är mao kort tid kvar av fönstret när kontraktet med oss går ut, hur fungerar det där med att förhandla med andra när han är inlånad? Är det likt "bosmanregler" när det återstår sex månader på¨hans mls-kontrakt? Det skulle ge oss några månader att testa honom och sedan försöka lösa en övergång om han presterar.

Nu är han ju uppenbart inte en 90-minutersman...
Citera
2017-03-11, 14:13
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Lite av en chansning inte gjort en match på 9 månader.

Dessutom är han inte i närheten av en så bra spelare som han beskrivs av många svenskar i koppling till den här värvningen.
Citera
2017-03-11, 14:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Dessutom är han inte i närheten av en så bra spelare som han beskrivs av många svenskar i koppling till den här värvningen.

Fast han är bättre än Sebastian Eriksson och gör Göteborg till ett bättre lag.
Citera
2017-03-11, 15:07
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Lite av en chansning inte gjort en match på 9 månader.

Hursomhelst så får ni spelaren med coolaste namnet i serien!
Citera
2017-03-11, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi har honom till omgång 21, 27e augusti. Det är mao kort tid kvar av fönstret när kontraktet med oss går ut, hur fungerar det där med att förhandla med andra när han är inlånad? Är det likt "bosmanregler" när det återstår sex månader på¨hans mls-kontrakt? Det skulle ge oss några månader att testa honom och sedan försöka lösa en övergång om han presterar.

Nu är han ju uppenbart inte en 90-minutersman...

Det borde vara så antar jag. Det bör väl vara fritt fram att förhandla med honom till sommaren men vill man ha honom innan nästa vinterfönster måste man betala någon. Oerhört förvirrande.
Citera
2017-03-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Hursomhelst så får ni spelaren med coolaste namnet i serien!

Är alltså det påhittade namnet Mix ansett som "coolt"?
Citera
2017-03-11, 20:21
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Är alltså det påhittade namnet Mix ansett som "coolt"?

Coolt var kanske fel ord. Ligger bra på tungan iaf.
Citera
2017-03-12, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det borde vara så antar jag. Det bör väl vara fritt fram att förhandla med honom till sommaren men vill man ha honom innan nästa vinterfönster måste man betala någon. Oerhört förvirrande.

Ja, det är förvirrande med MLS-reglerna.
Klart borde iaf vara att ingen kan ta honom ifrån oss innan låneavtalet går ut. Å andra sidan vet man aldrig hur avtal med MLS ser ut...Om vi missar europa och därmed inte "behöver" honom numerärt och någon vill värva honom tidigare under sommarfönstret bör vi väl kunna släppa honom mot en ersättning för resten av kontraktstiden med oss?

Återstår givetvis att se hur bra han är dock.
Citera
2017-03-12, 16:05
Medlem
Engvall verkar klar för DIF nu. Bosse A har bekräftat i Aftonbladet.

Dessutom lånas Mihali Mayambela ut till Degerfors hela säsongen. Skönt tycker jag. Han har ingen egenskap som spetsar DIF. Efter att ha sett matchen där han var helt uddlös och utan speed mot Helsingborgs superettanförsvar fattar jag dock inte vad Degerfors ska ha honom till heller.
Citera
2017-03-12, 16:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
Engvall verkar klar för DIF nu. Bosse A har bekräftat i Aftonbladet.

Dessutom lånas Mihali Mayambela ut till Degerfors hela säsongen. Skönt tycker jag. Han har ingen egenskap som spetsar DIF. Efter att ha sett matchen där han var helt uddlös och utan speed mot Helsingborgs superettanförsvar fattar jag dock inte vad Degerfors ska ha honom till heller.

Sett till cupen så går han ju till ett bättre lag. Om han inte har några egenskaper som spetsar DIF, är det dåligt scoutat?

Det lät så här i januari 2016:
Citat:
Den tekniske och snabbfotade yttermittfältaren gjorde ett så pass gott intryck under provspelet i somras att Djurgården skriver ett fyraårigt kontrakt med honom.
Citera
2017-03-12, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sett till cupen så går han ju till ett bättre lag. Om han inte har några egenskaper som spetsar DIF, är det dåligt scoutat?

Det lät så här i januari 2016:

BoA hoppades väl att han skulle utvecklas som flera andra afrikaner i DIF gjort. Men som han är nu tar han bara plats på bänken från egna produkter, typ Joseph Ceesay som är jävligt spännande.

Om allt slår rätt utvecklas han väl i Degerfors men det tvivlar jag helt ärligt på. Han ser seg ut när han spelar. Verkar inte ha fysiken.
Citera
2017-03-12, 20:13
Medlem
GoodnightRobiceaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enokw
BoA hoppades väl att han skulle utvecklas som flera andra afrikaner i DIF gjort. Men som han är nu tar han bara plats på bänken från egna produkter, typ Joseph Ceesay som är jävligt spännande.

Om allt slår rätt utvecklas han väl i Degerfors men det tvivlar jag helt ärligt på. Han ser seg ut när han spelar. Verkar inte ha fysiken.
Är han någon form av släkting till den äldre Mayambela som huserade i DIF innan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in