Citat:
Ursprungligen postat av
frantik
Jag bor i en förort till Stockholm. Är även uppväxt i en annan. Och han är inte fel ute.
Dom som skriker högst om babbarnas sätt att vara bor på landsbygden och baserar sin fakta på internet, skräckrubriker på Aftonbladet och den ständiga rädslan för förändring.
Dom har med andra ord inga erfarenheter från den "riktiga" orten. Utan baserar det bara på "fakta" från internet.
Klart det finns problem. Men det finns det överallt.
Problemet är vad man upplever som helt ok. De flesta fattar att det inte är ett Ghetto i Sydafrika. Men när basala saker som blåljuspersonal, att affärer inte kan etablera sig, att byggnadsbolag tvingas ha vakter 24 samt känner sig hotade. Lägg då till Shariapoliser som håller koll på unga kvinnor och att flera (inte minst kvinnor) väljer att inte gå ut vid kvällstid så har man ju ett problem som aldrig tycks vända.
Detta behöver såklart inte vara just ditt område men i Biskopsgården, Göteborg som jag bott i så har alla dessa saker jag rabblade upp upplevts.
Att hela tiden säga att det inte är några problem eller att trivialisera med att "problem finns överallt" kommer, likt den totala svartmålningen, inte göra saker bättre.
De flesta Komiker är ju generellt sett ganska grunda egentligen. Alla skriver under om att skämt är heligt och inget är för känsligt men sen så är det hela program om hur fel vissa skämt var och om ett visst skämt sparkar tillräckligt uppåt etc.
Att Martin är emellanåt ganska grund och korkad inom vissa frågor är var det är men det väger ju upp att han är jävligt rolig och rapp också. Så ett tips till folk som tröttnar ibland, stäng av i huvudet om avsnittet är kass så börjar de tjöta om något annat efter 5 min.