2017-03-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Josefin Johanssons skratt är så jävla jobbigt att jag stängde av. Nåt dåligt skämt eller en trött anekdot och så kommer det där "e-HE-HE-HE-HE-HE-hööööö"

Man funderar ju allvarligt vad hennes humorvärv är egentligen. Hon sa inte något under dagens avsnitt som jag tror framkallade ett skratt hos någon lyssnare.

Hon var väl en stenhård fördömmare efter kringlangate, trodde vi skulle slippa henne efter det. Kalla mig sexist men south park har rätt, kvinnor är inte roliga och de bästa amk-avsnitten har i stort sett bara bestått av manliga deltagare.
Citera
2017-03-08, 07:27
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker hon har en bra energi för rummet . Till skillnad från Marcus Berggrens kvävande "fylla ut varje sekunds tomrum med en påhittad go gubbe-story". Han känns desperat på nåt vis.

Albin Olssonvad har hänt där? har han blivit nån sorts mansrättsaktivist eller? Hans nya grej tycks vara att servera humorlösa sanningar om kvinna/man, prostitution osv. Han är ju bara ocharmig.
Citera
2017-03-09, 12:37
Medlem
Är det flashbackarnas, framför allt swimp78s, mardrömsupställning som drabbade amkmorgon idag?
Citera
2017-03-10, 20:52
Medlem
Passade på och bli Patreon för att få tillgång till reunion avsnittet samt att jag misstänkte att det skulle bli en föreställning så att jag säkert skulle få tag i en biljett.
Har lyssnat ikapp alla AMK Fredag och där framgår det ju att han letar lokal för fullt och det senaste är att han ska ha lokalen ihop med musik killen från Division9 podden.

Framgick också att han inte tänkte lyssna på programmen med Ellen under hans semestervecka. Det skulle han nog ha gjort för att förstå lite av den massiva kritiken.

Har inget emot Ellen som person hon verkar vara en rätt skön tjej men med massor av issues..
Men vara programledare funkar inte hennes AMKA gick knappt att lyssna på.
Gripande dock att få höra förklaringen till hennes försovning i mars förra året. Ett program som blev jäkligt bra när dom körde halva programmet från Brannes bil.

Charmkvark är en välkommen injektion, läge att hon leder programmet nästa gång Martin tar semester kanske.
Citera
2017-03-11, 07:36
Medlem
PerfektionsPolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råkarln
Passade på och bli Patreon för att få tillgång till reunion avsnittet samt att jag misstänkte att det skulle bli en föreställning så att jag säkert skulle få tag i en biljett.
Har lyssnat ikapp alla AMK Fredag och där framgår det ju att han letar lokal för fullt och det senaste är att han ska ha lokalen ihop med musik killen från Division9 podden.

Framgick också att han inte tänkte lyssna på programmen med Ellen under hans semestervecka. Det skulle han nog ha gjort för att förstå lite av den massiva kritiken.

Har inget emot Ellen som person hon verkar vara en rätt skön tjej men med massor av issues..
Men vara programledare funkar inte hennes AMKA gick knappt att lyssna på.
Gripande dock att få höra förklaringen till hennes försovning i mars förra året. Ett program som blev jäkligt bra när dom körde halva programmet från Brannes bil.

Charmkvark är en välkommen injektion, läge att hon leder programmet nästa gång Martin tar semester kanske.

Vad var förklaringen till hennes försovning?
Citera
2017-03-11, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker hon har en bra energi för rummet . Till skillnad från Marcus Berggrens kvävande "fylla ut varje sekunds tomrum med en påhittad go gubbe-story". Han känns desperat på nåt vis.

Albin Olssonvad har hänt där? har han blivit nån sorts mansrättsaktivist eller? Hans nya grej tycks vara att servera humorlösa sanningar om kvinna/man, prostitution osv. Han är ju bara ocharmig.

Sådan har han alltid varit. Alltså ifrågasätta vissa typer av "sanningar". Sedan är den svenska synen på prostitution en rejäl skillnad i jämförelse med liknande länder som tyskland, danmark, och Holland t.ex. Så kan förstå om du upplever han som mansrättsaktivist men synen på både prostitution och dess utövare är inte cementerad och reglerna i sverige är inte facit. Detta går bara inte ihop med dina egna åsikter.
Citera
2017-03-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Jag bor i en förort till Stockholm. Är även uppväxt i en annan. Och han är inte fel ute.
Dom som skriker högst om babbarnas sätt att vara bor på landsbygden och baserar sin fakta på internet, skräckrubriker på Aftonbladet och den ständiga rädslan för förändring.
Dom har med andra ord inga erfarenheter från den "riktiga" orten. Utan baserar det bara på "fakta" från internet.

Klart det finns problem. Men det finns det överallt.

Problemet är vad man upplever som helt ok. De flesta fattar att det inte är ett Ghetto i Sydafrika. Men när basala saker som blåljuspersonal, att affärer inte kan etablera sig, att byggnadsbolag tvingas ha vakter 24 samt känner sig hotade. Lägg då till Shariapoliser som håller koll på unga kvinnor och att flera (inte minst kvinnor) väljer att inte gå ut vid kvällstid så har man ju ett problem som aldrig tycks vända.

Detta behöver såklart inte vara just ditt område men i Biskopsgården, Göteborg som jag bott i så har alla dessa saker jag rabblade upp upplevts.

Att hela tiden säga att det inte är några problem eller att trivialisera med att "problem finns överallt" kommer, likt den totala svartmålningen, inte göra saker bättre.

De flesta Komiker är ju generellt sett ganska grunda egentligen. Alla skriver under om att skämt är heligt och inget är för känsligt men sen så är det hela program om hur fel vissa skämt var och om ett visst skämt sparkar tillräckligt uppåt etc.

Att Martin är emellanåt ganska grund och korkad inom vissa frågor är var det är men det väger ju upp att han är jävligt rolig och rapp också. Så ett tips till folk som tröttnar ibland, stäng av i huvudet om avsnittet är kass så börjar de tjöta om något annat efter 5 min.
Senast redigerad av Tanon 2017-03-11 kl. 10:04.
Citera
2017-03-11, 10:13
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Sådan har han alltid varit. Alltså ifrågasätta vissa typer av "sanningar". Sedan är den svenska synen på prostitution en rejäl skillnad i jämförelse med liknande länder som tyskland, danmark, och Holland t.ex. Så kan förstå om du upplever han som mansrättsaktivist men synen på både prostitution och dess utövare är inte cementerad och reglerna i sverige är inte facit. Detta går bara inte ihop med dina egna åsikter.

Jag vet mycket väl hur de olika lägren ser ut, den diskussionen har man ju haft i decennier.
Tcker inte den diskussionen är speciellt kul bara.
Att "rosé alliance" skulle vara liktydiga med alla sexarbetares vilja är ju bara trams
Ett litet gäng nyliberala lyxprostituerade med Alexander Bard i knät
Citera
2017-03-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerfektionsPolisen
Vad var förklaringen till hennes försovning?

Hon försökte ta livet av sig med tabletter. Det var inte meningen att hon skulle vakna den morgonen därför ställde hon inte några klockor.
Det var tydligen inte första gången hon försökte heller.
Nu är jag inte nån expert i ämnet men vill man ta livet av sig så finns det nog bättre sätt.
Senast redigerad av Råkarln 2017-03-11 kl. 13:30.
Citera
2017-03-11, 13:29
Medlem
Lyssnade på senaste fredagsavsnittet och nu har han hittat en lokal som han verkligen vill ha, får besked inom kort om han får den.
Citera
2017-03-11, 14:13
Medlem
Anberss avatar
Citat:
Hon försökte ta livet av sig med tabletter. Det var inte meningen att hon skulle vakna den morgonen därför ställde hon inte några klockor.
Nu är jag inte nån expert i ämnet men vill man ta livet av sig så finns det nog bättre sätt.
Oj på riktigt? I vilket avsnitt berättade de om det? Eller var det något patreon-exklusivt?
Citera
2017-03-11, 16:49
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Men gud vad hemskt, hoppas hon har någon som håller koll på henne. Tänk om hon hade "lyckats", hur fan hade showen kunnat fortsätta då? Nu menar jag inte den praktiska biten, utan såklart den emotionella biten för Martin och andra på Beppo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in