2017-03-05, 18:14
Medlem
yoloswagetcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jonas Strandberg är bedövande trist att lyssna på.

Har nån av er sett honom på scen? Blommar han ut i nån sorts intressant persons på scenen eller är han lika tråkig där?

Förvånar mig att han är med så mycket och det förvånar mig att alla komikerkollegor berömmer honom och säger att han är riktigt bra på scen. Det är svårt att föreställa sig.
Citera
2017-03-05, 23:16
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
9000 dollar i månaden plus merch och spons men allt mindre snack om studion som skulle komma vid 80
000..

Martin har väldigt roligt åt folk som har fräckheten att tro att han får nåt som helst överskott på podden
Detta samtidigt som han har typ 2000 dollar mer i månaden än när han började köra varje dag..

Martins instagram: Martin äter på lyxrestaurang, åker till Spanien "över helgen" , åker med sambon på bergssemester i nån diktatur.. ja så gör såklart en kaffepengargiggare som "går back". Är folk dumma eller låtsas gästerna tro honom bara för att inte göra honom arg?

Vilket sossetugg. Är det förbjudet att tjäna pengar?

Givetvis tar Martin tillfället i akt att blåsa sina aningslösa fanboys för att slippa ha ett vanligt kneg.

Att man ens får för sig att betala med sina egna hårt förvärvade pengar för att en jävla podcast ska gå runt är för mig ogreppbart. Hur orkar ni?
Citera
2017-03-05, 23:22
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Vad tycker ni om att Jonas Strandberg är med så mycket?

Själv tycker jag det är förvånande. Man kan inte ha en tillbakadragen person med i den här typen av program!

Tycker det blir en elefanten i rummet-känsla. Som att stämningen i rummet blir lite off när det är en person som inte alls är inne i snacket.

Det håller jag inte med om. Motsatsen, det vill säga ett rum fullt av tuppiga tuppar som vill höra sin egen röst bara för sakens skull, är en absolut mardröm i radiosammanhang. Det skapar totalt ointressanta och svamliga samtal.

Bättre då att tiga tills det att det finns anledning att tala. Det kommer ändå vettiga saker ur munnen på Jonas Strandberg när han väl öppnar den.
Citera
2017-03-06, 06:44
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Vilket sossetugg. Är det förbjudet att tjäna pengar?
Inte alls. Däremot gillar jag inte att han ljuger för de som donerar.
Varför inte bara erkänna att han lever på podden och att den är hans huvudinkomst? Jag tror de flesta varit ok med det. Jag tycker det är orimligt om han inte skulle få betalt.
Senast redigerad av swimp78 2017-03-06 kl. 06:54.
Citera
2017-03-06, 08:00
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Inte alls. Däremot gillar jag inte att han ljuger för de som donerar.
Varför inte bara erkänna att han lever på podden och att den är hans huvudinkomst? Jag tror de flesta varit ok med det. Jag tycker det är orimligt om han inte skulle få betalt.
Precis, Martin dumförklarar bara sina lyssnare när han fortsätter med charaden att detta skulle vara närmast ett förlustprojekt. Hade jag donerat hade jag känt att han förolämpar mitt intellekt. Men i Martins vänsterkretsar är det väl ytterst fult att göra "övervinster", så det är väl därför han försätter låtsas, för att fortsätta kunna vara en bland sina förlorarkollegor.
Senast redigerad av Run3 2017-03-06 kl. 08:04.
Citera
2017-03-06, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyhorse
funkar inte

Det var visst inte uppskattat att dela med sig, men här finns det uppe igen

http://www.filedropper.com/s1e16
Citera
2017-03-06, 13:24
Medlem
tallskog4s avatar
Asså man älskar ju AMK för historier som den idag av Branne när han sa vulgära saker till tre tjejer på scen. (Han sa att han skulle knulla den första i munnen, den andra i fittan och den tredje i röven.)

Aldrig någonsin att sådant skulle kunna komma ur en vanlig kommersiell kanal eller SR. Han sa ju till och med att han hade rökt cannabis.

Det är sånt där som gör att man älskar poddscenen.
Senast redigerad av tallskog4 2017-03-06 kl. 13:35.
Citera
2017-03-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Asså man älskar ju AMK för historier som den idag av Branne när han sa vulgära saker till tre tjejer på scen. (Han sa att han skulle knulla den första i munnen, den andra i fittan och den tredje i röven.)

Aldrig någonsin att sådant skulle kunna komma ur en vanlig kommersiell kanal eller SR. Han sa ju till och med att han hade rökt cannabis.

Det är sånt där som gör att man älskar poddscenen.

Tycker AMK sakta men säkert blir bättre och bättre. Slutade lyssna i höstas när det kändes som de trampade vatten vecka ut och vecka in men fan vad mycket bättre det har blivit de senaste 2-3 månaderna. Martin är riktigt vass i programledarrollen. Blev en Patreon nu tillochmed.
Citera
2017-03-07, 13:41
Medlem
Varför byter dom inte bara starttid till 07.30 eller 08.00 om inte slöa Programledaren behagar komma upp ur sängen före det?

På vilken annan arbetsplats kan man försova sig 2 dagar av 4? Tycker fan jämt han är sen
Citera
2017-03-07, 15:22
Medlem
swimp78s avatar
Det funkar bra när det är socialt kompetenta gäster att de kör på egen hand
Värre om kombon varit Jonas Strandberg, Sandra ilar och Ali Reza ..
Citera
2017-03-07, 19:26
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerman
Varför byter dom inte bara starttid till 07.30 eller 08.00 om inte slöa Programledaren behagar komma upp ur sängen före det?

På vilken annan arbetsplats kan man försova sig 2 dagar av 4? Tycker fan jämt han är sen
Tar tid att räkna pengarna. Ju mer han får, desto mindre kan han bry dig. Lär förbli ett återkommande inslag.
Citera
2017-03-07, 23:08
Medlem
snikvards avatar
Josefin Johanssons skratt är så jävla jobbigt att jag stängde av. Nåt dåligt skämt eller en trött anekdot och så kommer det där "e-HE-HE-HE-HE-HE-hööööö"
Senast redigerad av snikvard 2017-03-07 kl. 23:14. Anledning: typo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in