Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Oj, är "aldrig någonsin" redan förbi? Hur räknar du tid?
Ja, sådana profetior kan även jag göra. Jag spår att det kommer att vara översvämningar i framtiden. Och svält.
The exact location and construction sequence of Jerusalem's nine suburbs was predicted by Jeremiah about 2600 years ago. He referred to the time of this building project as "the last days," that is, the time period of Israel's second rebirth as a nation in the land of Palestine (Jeremiah 31:38-40). This rebirth became history in 1948, and the construction of the nine suburbs has gone forward precisely in the locations and in the sequence predicted.
Japp. Jag är helt säker på att Egypten aldrig någonsin kommer att bli en stormakt igen. Det är häpnadsväckande att göra en sådan profetia med tanke på hur mäktigt Egypten faktiskt var. Det är som att någon skulle dyka upp imorgon och förutspå Amerikas fall och ange datum, och sedan säga att det aldrig någonsin skulle bli mäktigt igen. Nu har flera tusen år passerat så... Man får väl anta att profetian stämmer.
Också intressant hur liten folkgrupp judarna är. Rom, Babylon, Nazistiska Tyskland, etc. har fallit, men judarna består. Precis som profetiorna sa.