2017-03-10, 05:29
  #54241
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Över 30%, tack.
Annars tycker jag inte Landet som Sådant har något vidare existensberättigande.
Detta.

Med tanke på allt som sker och har skett i samhället under dom senaste två åren, så undrar jag hur det står till i svenska folkets hjärnor. Våldtäktsepidemier, mordvågor, gängkrig, attacker mot blåjuspersonal, spridning av islamism, en ständigt hotad välfärd, o.s.v (listan fortsätter). Men ÄNDÅ så ligger SD under 20% i vissa mätningar. Hur fan kan det komma sig?

Antingen är mätningarna grovt retuscherade, eller så är svenska folket idioter, helt oförmögna att förstå vad som håller på att hända med samhället.
2017-03-10, 05:36
  #54242
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Detta.

Med tanke på allt som sker och har skett i samhället under dom senaste två åren, så undrar jag hur det står till i svenska folkets hjärnor. Våldtäktsepidemier, mordvågor, gängkrig, attacker mot blåjuspersonal, spridning av islamism, en ständigt hotad välfärd, o.s.v (listan fortsätter). Men ÄNDÅ så ligger SD under 20% i vissa mätningar. Hur fan kan det komma sig?

Antingen är mätningarna grovt retuscherade, eller så är svenska folket idioter, helt oförmögna att förstå vad som håller på att hända med samhället.

Det sistnämnda, är faktiskt orolig för att det fortfarande är många som förnekar verkligheten och bara är nöjda med svenssonlivet med hus och hund.

Jag har också varit sådan innan jag såg eländet med importerad kaosfolk.
2017-03-10, 06:39
  #54243
Medlem
Med tanke på vad som händer i Sverige med våld, bilbränder, våldtäkter, skjutningar, bidrag överallt till nyanlända, högre skatter, sämre vård och sämre skola, fattig pensionärer som blir fler, en integrering som kommer orsaka inbördeskrig, kalifat, sponsring av is krigare, svartjobb osv osv är det konstigt att SD inte har över 50 %....
2017-03-10, 08:45
  #54244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Socialdemokraterna: 27,8 (+0,9)
Vänsterpartiet: 7,9 (-1,1)
Miljöpartiet: 5,7 (+1,0)
Moderaterna: 16,6 (-1,9)
Liberalerna: 5,1 (0,7)
Kristdemokraterna: 3,0 (-0,6)
Centerpartiet: 12,1 (+1,0)
Sverigedemokraterna: 18,2 (+0,7)
Feministiskt initiativ: 2,0 (-0,1)
Övriga: 1,6 (+0,8)
Alliansen: 36,8 (-2,2)
De rödgröna: 41,4 (+0,8)

http://www.expressen.se/nyheter/demoskop-nu-ar-sd-storre-an-moderaterna/

Ännu en ökning och näst största partiet i en telefonmätning, inte illa. Lägger man dessutom till fejkfaktorn så bör SD ligga runt 25-27% och vara klart största parti.
Det är nog inte riktigt vad AKB tänkte sig när hon började flirta med SD. Hon räknade nog med att fd Mväljarna skulle återvända från SD.

Inte heller mycket kvar av alliansen nu. KD under spärren, M fortsätter rasa och C går över till vänstern.
2017-03-10, 08:46
  #54245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast så länge AKB vägrar vara tydligt om vilket regeringsalterantiv hon tänker sig så kommer (M) att läcka åt både (SD) och (C). Nu kanske det mer eller mindre är färdig läckt åt (C) hållet men definitivt inte åt (SD) hållet...

Det värsta hon kan göra är att fortsätta mumla i skägget som hittils. Den katastrofala DÖ uppgörselsen med sitt svek, och dessutom försök att dupera folket till att tro att det inte var just ett svek, tror jag var värre än till och med det öppna alternativet med (S)+(M) regering.

Annars ser jag själv fram emot en framtida utveckling i opinonsmätningarna då (M) blivit tillräckligt tydliga med (SD) samverkan för att sluta tappa dit; och då (C) tagit alla naiva idioter från (M) redan. Då kan både (SD), och i lite mindre utsträckning (M), casha in opinonsframgångar i takt med att samhällsbygget kraschar under trycket av mord, gruppvåldtäckter, gängbråk, bilbränder, etc.

Det är fortfarande två år kvar till valet och mycket kommer att hända. Fortsätter det som hittils med dagliga repotage om våld i förorterna, Försäkringskassan som sponsrar Jihadister med bidrag, etc, så är det (SD), och kanske (M), som vinner på det. Definitivt chans på över 50% tillsammans med (SD) som största parti...

Egentligen är det så enkelt som att syna mittenbluffen.
Varken C eller L går en god framtid till mötes om de skall samarbeta med S och/eller MP.
De riktiga politiska alternativen är ett tynande S och en ständigt förstärkt SD.
SD är väl i skrivande stund västeuropas största invandrings och etablissemangskritiska parti.
2017-03-10, 08:50
  #54246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ännu en ökning och näst största partiet i en telefonmätning, inte illa. Lägger man dessutom till fejkfaktorn så bör SD ligga runt 25-27% och vara klart största parti.
Det är nog inte riktigt vad AKB tänkte sig när hon började flirta med SD. Hon räknade nog med att fd Mväljarna skulle återvända från SD.

Tycker citatet

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Samtidigt är Sverigedemokraterna för första gången större än Moderaterna i en telefonmätning.

är rätt talande. De inser att telefonmätningar missgynnar (SD) men trots detta lyckas de bli näst största parti till och med i det rejält oseriösa Demoskop...

Att AKB trott att hon kan ta tillbaka väljare från (SD) tror jag inte på. Så korkad är hon inte. Det hon hoppades på är nog att stoppa utflödet lite och sedan befinna sig på rätt sida då det gäller verklighetsbeskrivningen och långsamt börja ta väljare från övriga partier.
2017-03-10, 09:53
  #54247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
För exakt 10 år sedan så var situationen detta:

https://unvis.it/aftonbladet.se/nyheter/article10913719.ab

Otroligt så snabbt det har gått och så extremt marginaliserade SD blev i 2007

Väldigt intressant tillbakablick.

SD +20 %
S -20 %
M -5 %
C +5 %

Ungefär utfallet sedan den tidpunkten 2007 och dagens läge i Sentio.
2017-03-10, 12:43
  #54248
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Detta.

Antingen är mätningarna grovt retuscherade, eller så är svenska folket idioter, helt oförmögna att förstå vad som håller på att hända med samhället.


Det finns ett fenomen som benämnes inkompetens och som man möjligen kan ha överseende med, speciellt i samband med SD och telefonbaserade mätningar baserade på svarsbortfall på mellan 60 och 80 procent - men som naturligtvis aldrig redovisas.

Större betydelse i sammanhanget torde komponenterna agenda och korruption tyvärr utgöra och som bättre förklarar "mätresultatens" brist på realism.

Beträffande sunt förnuft och överlevnadsinstinkter får man förhoppningsvis tro, att dessa ökar i samband med att relevanta insikter om den uppenbara negativa samhällsutvecklingen - näppeligen kan undgå normalt funtade svenska medborgare.

Speciellt förhoppningvis gällande stödet för SD inför 2018...

__________________
Senast redigerad av Mac-Arthur 2017-03-10 kl. 12:55.
2017-03-10, 13:12
  #54249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Demoskop, Mars:

Sverigedemokraterna 18,2%!! (+0,7)

S 27,8% (+0,9)
V 7,9% (-1,1)
MP 5,7% (+1,0)

SD 18,2% (+0,7)

M 16,6% (-1,9)
C 12,1% (+1,0)
L 5,1% (-0,7)
KD 3,0% (-0,6)

18,2% för Sverigedemokraterna hos Demoskop är säkerligen 23-25% i valresultat om det vore val idag! S, C, MP och L är överskattade hos Demoskop, S och C kraftigt. SD är kraftigt underskattade hos Demoskop.

"Etablissemanget" med MSM i spetsen vill se Lööf som Alliansledare och möjlig statsminister och vi kommer fr o m nu att få se uppåtjusterade siffror för C i kommande OU.
Likaså vill de nu se en krossad "nyrasistisk" AKB. Är nog inge kul att va i hennes skor nu.
2017-03-10, 14:44
  #54250
Medlem
Vi får vara tacksamma så länge Anna Kinberg Batra är ledare för M och fortsätter läcka väljare

När kommer nästa opinionsundersökning egentligen?
2017-03-10, 16:36
  #54251
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Väldigt intressant tillbakablick.

SD +20 %
S -20 %
M -5 %
C +5 %

Ungefär utfallet sedan den tidpunkten 2007 och dagens läge i Sentio.
Krispy har vid flera tillfälle återkommit till detta. Om man ser till vilka siffror M brukat ligga på historisk, om man räknar bort väldigt kortvariga toppsiffror, så är det ju inte M som har förlorat till SD, det är i första hand sossarna. Även om sossarna & deras lakejer i ljugmedia försöker få det till att det är M som tappat. Allt för att förhindra att M+SD skulle göra upp & omöjliggöra allt vänsterinflytande för en generation framåt. Det är det sossarna fruktar mest av allt. Dom fruktar det så mycket att jag tror att S skulle kunna planka SDs politik rakt av för att förhindra att förlora sina platser vid köttgrytorna.
2017-03-10, 16:44
  #54252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
varför i helvete ska man göra det när 8 av 10 institut är fake news institut?? Då kan jag starta upp ett par institut och mäta 10% för högt 5 val i rad och ändå ska folk bry sig. Det är på den nivån det ligger. Sjukt beteende av folk i den här tråden. Demoskop har lika mycket trovärdighet som mona sahlin. Basta!

Inget institut ligger rätt och jag tror det sitter folk som inte är opartiska och då faller trovärdigheten. Vi andra här sitter och gissar.

Men även i detta bluffinstitut har SD gått upp två månader i rad och jag ser det som en bekräftelse på att man tvingas släppa upp SD fast man inte vill det.

Jag "gissar" med trovärdighet ändå att SD är tvåa, valåret 2018 blir hett.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in