2017-03-09, 19:21
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Hur kommer det sig att han gav 2 straffar till Barcelona och 0 till PSG? Det luktar konstigt plötsligt. Så han valde i just i det fallet att ge fördelar till hemmalaget. Att gå på Suarez filmning och inte PSG straff som 9/10 fall straffar är lite misstänksam.

Ge? Lag med mkt bollinnehav och spel i motståndarnas straffområden tenderar att skapa fler möjligheter att få straff, frisparkar samt gula kort.

Inte raketforskning direkt.

Eller ska straffar alltid delas ut jämt till vardera lag per match oavsett bollinnehav, målchanser, bedömningar samt vårdslöst spel?
Citera
2017-03-09, 19:24
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ge? Lag med mkt bollinnehav och spel i motståndarnas straffområden tenderar att skapa fler möjligheter att få straff, frisparkar samt gula kort.

Inte raketforskning direkt.

Eller ska straffar alltid delas ut jämt till vardera lag per match oavsett bollinnehav, målchanser, bedömningar samt vårdslöst spel?

Skit snack, det är alltid Barcelona som varit inblandad i dessa skandaler. Hela världens befolkning har sett förutom Barcelona fans som tror motsatsen. Kolla bara på statistiken i La liga hur många straffar de har fått med sig och antalet mot sig.
Citera
2017-03-09, 19:25
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att han gav 2 straffar till Barcelona och 0 till PSG? Det luktar konstigt plötsligt. Så han valde i just i det fallet att ge fördelar till hemmalaget. Att gå på Suarez filmning och inte PSG straff som 9/10 fall straffar är lite misstänksam.

PSG hade ingen situation som övertygade domarenteamet om att dom skulle haft straff, Barca hade ju betydligt fler situationer som hade kunnat ge straff än vad PSG hade, inte konstigt att man får fler straffar då, du kan ju inte ge en straff till motståndarlaget bara för att ena laget fått en straff, du hör ju själv hur det låter.
Citera
2017-03-09, 19:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Nej PSG släpper in 5 mål för dem suger stenhårt och dessutom en otroligt feldömt straff. Barca går vidare tack vare domaren då just det där målet var skillnaden för avancemang. Jävligt äckligt spel av många i slutet av matchen men tycker ändå Barcelona hade förtjänat sin kvartsfinalplats efter denna match. Måste väl ändå finnas en del bittersmak i den här segern? Synd för ett annat så häftigt resultat. Skärpning Suárez.

Nej av den enkla anledningen att ALLA lag gör så. ALLA.

Citat:

Menar du att det här är det enda exemplet på där ena laget får 2 straffar, men det andra får 0? Är du seriös?

Du borde vara mer misstänksam mot domare som ger ett visst, specifikt lag (*host host*) straff när spelaren vart fälld utanför straffområdet.
Citera
2017-03-09, 19:34
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nej av den enkla anledningen att ALLA lag gör så. ALLA.

Menar du att det här är det enda exemplet på där ena laget får 2 straffar, men det andra får 0? Är du seriös?

Du borde vara mer misstänksam mot domare som ger ett visst, specifikt lag (*host host*) straff när spelaren vart fälld utanför straffområdet.

Ska du verkligen skrika Real Madrid och straffar när Suarez och Neymar har rånat nästan alla klubbar i Laliga med deras filmningar den här säsongen? Bara i veckan fick Barcelona 2 offside mål mot Celta. Skärp dig.
Citera
2017-03-09, 19:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ska du verkligen skrika Real Madrid och straffar när Suarez och Neymar har rånat nästan alla klubbar i Laliga med deras filmningar den här säsongen? Bara i veckan fick Barcelona 2 offside mål mot Celta. Skärp dig.

Jag drar upp det endast för att du får det att låta som att det endast är Barcelona som får dessa fördelar. Finns minst lika många fall där Real Madrid har fått tveksamma och helt felaktigt dömda straffar.

Celta, jaha... var höll du hus t.ex. när Barcelona blev rånade på ett mål mot Betis?

Ska du verkligen näma Suarez och Neymar när Real har Cristiano i laget och inte minst vilddjuret Pepe som bla sparkar på liggande spelare.
Citera
2017-03-09, 20:16
Medlem
elitzs avatar
Citat:
Jag drar upp det endast för att du får det att låta som att det endast är Barcelona som får dessa fördelar. Finns minst lika många fall där Real Madrid har fått tveksamma och helt felaktigt dömda straffar.

Celta, jaha... var höll du hus t.ex. när Barcelona blev rånade på ett mål mot Betis?

Ska du verkligen näma Suarez och Neymar när Real har Cristiano i laget och inte minst vilddjuret Pepe som bla sparkar på liggande spelare.
Du är bra underhållande.....Jisses.
Ja det finns även andra lag som har filmare i laget, vissa lag mer än andra. En hel del personer verkar även antyda på att Barcelona är bland dem mest filmande lagen, här håller jag med. Barcelona har länge varit ett lag mer flertalet spelare som väldigt enkelt faller och ofta förstärker situationer. Alba, Suarez, Busquets (mest förr i tiden dock, Neymar, listan kan även göras längre. Det finns ett tydligt mönster i Barcelonas fotboll!! Men även jag som Realfan erkänner att Ronaldo är en filmare, också även pepe givetvis....Men varför ska vi försvara den här typen av beteende? För mig är det inte fotboll när spelaren filmar sig till en straff. Alla som sparkat en fotboll i ett lag förstår den sportsliga frustrationen i att någon lurar till sig en straff på det där viset. Bort med skiten och kritisera varje gång det inträffar.
Bestraffa även filmarna i efterhand, hårt som fan, så vi får ett slut på eländet.
Lite komiskt att du kommer dragandes med sparkande pepe, en händelse som inträffade för ett bra jävla tag sedan, han har lugnat ner sig sedan dess, precis som Busquets slutat fjolla runt som en bowlingkägla.
Nä straffen borde inte dömts och Barcelona borde varit utslagna ur CL, så enkelt är det!
Citera
2017-03-09, 20:45
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elitz
Du är bra underhållande.....Jisses.
Ja det finns även andra lag som har filmare i laget, vissa lag mer än andra. En hel del personer verkar även antyda på att Barcelona är bland dem mest filmande lagen, här håller jag med. Barcelona har länge varit ett lag mer flertalet spelare som väldigt enkelt faller och ofta förstärker situationer. Alba, Suarez, Busquets (mest förr i tiden dock, Neymar, listan kan även göras längre. Det finns ett tydligt mönster i Barcelonas fotboll!! Men även jag som Realfan erkänner att Ronaldo är en filmare, också även pepe givetvis....Men varför ska vi försvara den här typen av beteende? För mig är det inte fotboll när spelaren filmar sig till en straff. Alla som sparkat en fotboll i ett lag förstår den sportsliga frustrationen i att någon lurar till sig en straff på det där viset. Bort med skiten och kritisera varje gång det inträffar.
Bestraffa även filmarna i efterhand, hårt som fan, så vi får ett slut på eländet.
Lite komiskt att du kommer dragandes med sparkande pepe, en händelse som inträffade för ett bra jävla tag sedan, han har lugnat ner sig sedan dess, precis som Busquets slutat fjolla runt som en bowlingkägla.
Nä straffen borde inte dömts och Barcelona borde varit utslagna ur CL, så enkelt är det!

JAA, det finns ett par filmare i Barcelona. Jag har aldrig påstått något annat. Anledningen att jag drog upp de där fallen i mitt förra inlägg är för att en snubbe kastar stora, feta tegelstenar i glashus. Jag försvarar absolut INTE sånt beteende. Jag förespråkar videogranskning under matcherna. Ett domarteam av 2-3 personer ska följa matchen via skärmar, kunna spola tillbaka, spela i slowmotion, se ur olika vinklar och sånt. Gärna hawkeye-system också som de har i Tennis. Med detta så skulle man kunna eliminera offside mål, minska rejält på feldömda straffar, fult spel och sånt.

Ja och? Det är fortfarande relevant i sammanhanget även om han så hade gjort det för 20 år sen.

Håller med om att det inte var straff men detta är långt ifrån det enda fallet med straff som utgång. Och i stort sett ALLA spelare hade gjort som Suarez i den situationen. Det är inte unikt för ett visst lag eller en viss spelare, det är det jag vill få fram.
Citera
2017-03-09, 20:51
Medlem
C0ws avatar
Citat:
När till och med deras egna spelare erkänner fusk. " Mascherano admits Di María should have been awarded a penalty at 3-1: "I made contact. It's obvious it was a foul" Då vet man hur deras nötter till supportrar vägrar inse.

Och Verratti sa att PSGs förlust inte berodde på domaren. Bra, nu är den saken ute.
Citera
2017-03-10, 13:32
Medlem
Man undrar om Emerys äventyr utanför spaniens gränser är över nu, fiasko i både Spartak Moskva och PSG. Att han får sparken från PSG ser jag som givet, där är det bara vinst i Champions League som gäller, inget annat duger.

Om han återvänder till Spanien så är frågan vilken klubb han hamnar i? Går han tillbaka till Sevilla om Sampaoli lämnar? Eller tar han sig an Athletic Bilbao om Valverde lämnar? Emery är ju från Baskien så det känns inte som helt orimligt.

En möjlighet är ju att han återvänder till Valencia, men jag kan inte se att de skulle fungera, jag kan inte tänka mig att han vill tillbaka dit efter all skit han fick när han var där.
Senast redigerad av Gincan 2017-03-10 kl. 13:34.
Citera
2017-03-10, 14:30
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Och Verratti sa att PSGs förlust inte berodde på domaren. Bra, nu är den saken ute.

Han sa även detta....

Marco Veratti: "When Neymar was fouled, Ref didn't give penalty but the goal line official told him to give penalty."

Marco Veratti: "When Suarez dived, Ref gave penalty, I asked the goal line official to change decision as he clearly saw the dive, but he didn't answer me. These things need to change."
Citera
2017-03-10, 14:36
Medlem
Gregory.Houses avatar
Real Madrid har erbjudet Monchi jobbet som sportchef i klubben men Sevilla kräver 10 miljoner euro för att släppa honom. Klubbarna ska mötas igen nästa vecka och diskutera priset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in