2017-03-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Om jag läst rätt så är chansen större att klara livet om man får en 9 mm mantlad kula i huvudet då den går rakt igenom , medan en 22:a har kraft att gå in i huvudet men inte gå ut igen så att den studsar inne i skallen och gör mera skada. Så dessa vapen ska man ha större respekt för och inte tänka " lite större en luft vapen " om .
Du har hört fel... Inget av det du skriver är ens lite rätt. Bara glöm det och upprepa det aldrig någonsin ingen. Huruvida du överlever beror på var du träffas, typen av ammunition, hastighet på kulan, tjockleken på benet där den går in, om kulan tumlar eller fragmenteras, typen av skada, storleken på skadan, hur snabbt du kommer under vård, ditt allmänt hälsotillstånd, tillgången på adekvat vård mm.
Senast redigerad av martinator 2017-03-09 kl. 09:35.
Citera
2017-03-09, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
1. Vad betyder gesten med två korslagda fingrar som förekommer på en hel del bilder av dem som pekats ut som BO i tråden?
Rent spontant, när man tittar på bilderna, känns det som ett tecken för "Mitt IQ ligger så långt under medel att jag aldrig kommer bidra med en enda skattekrona".

Citat:
Ursprungligen postat av Fettmedsyra
YR är BO
Ok. Då har EnHeltVanligSnubbe svamlat i nattmössan, och inte alls suttit på den "inside information" h*n har försökt ge sken av. De känns inte helt överraskande.
Citera
2017-03-09, 09:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoolbabito
Luktar ovisshet lång väg...
Osäker på om lejonen ens vet vem det är dom krigar mot, merhawi verkar ha gått solo på sistone...

Ok tack, så det finns inget tydligt gäng som man öppet är fiende med? Snarare kompiskonstellationer runtom i Stockholm eller?
Citera
2017-03-09, 09:43
Medlem
B.O #1 = Merhawi A.

B.O #2 = Yonte Reyna.

sluta förvirra mer i tråden!

yonte va troligtvis hangaround till den äldre o mer ledande Merhawi, så låt oss sikta på att Merhawi var måltavlan och vad motivet va som ledde till hans död var.

ett troligt scenario är väl att BO kände GM då de är en skum plats att vistas på så antingen har dom träffats innan BO åkte iväg eller så skulle dom träffa BO och gömde sig i bakhåll.
Citera
2017-03-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Rent spontant, när man tittar på bilderna, känns det som ett tecken för "Mitt IQ ligger så långt under medel att jag aldrig kommer bidra med en enda skattekrona".
Ditt svar tyder inte på överdrivet hög IQ hos dig heller.

Jag tackar för övriga svar.
Citera
2017-03-09, 09:46
Medlem
wishyouwereheres avatar
de här me att alla på länkade insta o fejan har slungväskor, e de bara förortsmode? Alla ja känner har ryggsäck ...

Eller e de för att man inte har helkoll på ryggsäck, va me om att gatubarn smög upp bakom o brja rota i ryggsäcken en gång i uland, va så tätt me folk så lite svårt märka först ...?

Va har dem i slungan, e de knark, pistol o iphone?
Citera
2017-03-09, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drkur
B.O #1 = Merhawi A.

B.O #2 = Yonte Reyna.

sluta förvirra mer i tråden!

yonte va troligtvis hangaround till den äldre o mer ledande Merhawi, så låt oss sikta på att Merhawi var måltavlan och vad motivet va som ledde till hans död var.

ett troligt scenario är väl att BO kände GM då de är en skum plats att vistas på så antingen har dom träffats innan BO åkte iväg eller så skulle dom träffa BO och gömde sig i bakhåll.

Folk får betald för att göra spaningsarbete. Det behöver per automatik inte betyda att GM och BO hälsade på varandra strax innan mordet. Kan vara så att någon av hans vänner gav ut information om vart han befann sig och så fick han några tiotusentals kronor som tack. M* var ju en höjdare så att säga
Citera
2017-03-09, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Ok. Då har EnHeltVanligSnubbe svamlat i nattmössan, och inte alls suttit på den "inside information" h*n har försökt ge sken av. De känns inte helt överraskande.
Vad snackar du om EHVS har haft rätt hela tiden, Det är du och andra som krånglar till alla fakta! Är det med flit eller?
Senast redigerad av Mint100 2017-03-09 kl. 09:53.
Citera
2017-03-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ok tack, så det finns inget tydligt gäng som man öppet är fiende med? Snarare kompiskonstellationer runtom i Stockholm eller?

Nej tydligen inte, men merhawi har skaffat sig ovänner runt om i sthlm detta va en tidsfråga och man kommer nog aldrig få reda på vem som på riktigt ligger bakom detta dubbelmord skulle jag tro... tror dock att YR va på fel plats vid fel tidpunkt och mördas enbart för att inte lämna kvar vittnen... det sägs att husbygrabbar ligger rätt pyrt till nu när deras favorit broder försvunnit från kartan...
Citera
2017-03-09, 09:53
Medlem
Finns det någon tydlig koppling till dubbelmordet i Hallonbergen eller är detta separat händelse?
Citera
2017-03-09, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrcoolbabito
Nej tydligen inte, men merhawi har skaffat sig ovänner runt om i sthlm detta va en tidsfråga och man kommer nog aldrig få reda på vem som på riktigt ligger bakom detta dubbelmord skulle jag tro... tror dock att YR va på fel plats vid fel tidpunkt och mördas enbart för att inte lämna kvar vittnen... det sägs att husbygrabbar ligger rätt pyrt till nu när deras favorit broder försvunnit från kartan...
Han var väl halvkändis denna lirare, bild på han?
Citera
2017-03-09, 09:54
Medlem
wishyouwereheres avatar
Den där JG har foton av hyenor o amirkurda skriver ha e Hyena4life, e detta ett annat gäng än lejonen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in