2017-03-09, 08:47
Medlem
OvissFramtids avatar
Vilka är det "Lejonen" krigar mot?
Citera
2017-03-09, 08:51
Medlem
Två (säkert dumma men seriöst menade) frågor:
1. Vad betyder gesten med två korslagda fingrar som förekommer på en hel del bilder av dem som pekats ut som BO i tråden?
2. Varför släpper inte polisen namnen på BO när de är dödförklarade, identifierade och anhöriga är underrättade?
Som det nu är, är det ju fritt fram för spekulationer och desinformation som kanske leder till att fler blir dödade.
Citera
2017-03-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Fuligen han gjorde var att bla att ta hem en "vän" som var i konflikten med de som ligger bakom morden på bröderna i Mynta café. Killen fick fem skott i ryggen hoppade från fönster och sprang in i en pizzeria. Han log i koma fram till nyligen. Se skottlossningen i Fagersjö. Killen som blev skjuten den dagen, hans vän blev nedprejad på E4an samma dag

tragikomisk

Ja ok de va inte den fulingen jag pratade om. Men, ja. Han hade sådana drag
Citera
2017-03-09, 08:53
Medlem
Juristakutens avatar
Vem är BO, JG eller YR?

Ingen tycks ju "veta" så då försöker jag mig på en liten faktasammanställning.
1. Expressen skriver att båda brottsoffren är i 20-årsåldern.
2. JG är född 1999 (jag har dock inte hittat honom på Ratsit, Upplysning etc), alltså 17 eller 18 år.
3. YR är född 1996 och 20 år.
4. Den här länken http://imgur.com/g1lxaux pekar mot att BO är YR.
5. YR har en latinamerikansk (Chilensk?) far och en finsk mor.

I nuläget "oddsar" jag att YR är BO.
Citera
2017-03-09, 09:05
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Har YR släppts igår från häktet i flempan?
På hans instagram kan man se nämligen en bild på häktet samt texten free, nästa bild på dagliga händelser är utanför kronoberg med texten "free ameri".
Citera
2017-03-09, 09:08
Medlem
Hamnkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
1. Vad betyder gesten med två korslagda fingrar som förekommer på en hel del bilder av dem som pekats ut som BO i tråden?
2. Varför släpper inte polisen namnen på BO när de är dödförklarade, identifierade och anhöriga är underrättade?
Som det nu är, är det ju fritt fram för spekulationer och desinformation som kanske leder till att fler blir dödade.

1. Menar du den klassiska "west side"?
2. För att respektera familjen kanske.

Förresten, är inte det lite underligt att Själlandsgatan ligger precis vid ungdomsgården där någon vid namn Ahmed (om jag minns rätt) blev skjuten i huvudet i somras? Är de brotten kopplade på något sätt?
Citera
2017-03-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vilka är det "Lejonen" krigar mot?

Luktar ovisshet lång väg...
Osäker på om lejonen ens vet vem det är dom krigar mot, merhawi verkar ha gått solo på sistone...
Citera
2017-03-09, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ja ok de va inte den fulingen jag pratade om. Men, ja. Han hade sådana drag

Du verkar tar det lättvindig. Hur dum kan man vara att ge sig en konflikt där det redan har dött 7 pers, 2 mordförsök och kidnappning på mindre än 1,5 år?
Citera
2017-03-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella

Westside men har hijakats av västerort.
Citera
2017-03-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Har YR släppts igår från häktet i flempan?
På hans instagram kan man se nämligen en bild på häktet samt texten free, nästa bild på dagliga händelser är utanför kronoberg med texten "free ameri".

Stämmer det så är de ju tragikomiskt. Nyligen utkommen från buren och timmar senare slocknar ljuset för han. Sen kan ju den snubben som tidigare i tråden sa att grabben va i stort sätt ett helgon med ett fel umgänge, kan käka upp sin sko.
Citera
2017-03-09, 09:26
Medlem
YR är BO
Citera
2017-03-09, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Som jag förstod det påträffades bilen med öppnade dörrar, men det vore fortfarande inte konstigt om dörrarna öppnades för att kontrollera att jobbet var gjort så att säga.

Öppnades av GM alltså.

Öppnades av polis som också körde BO till sjukhuset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in