2017-03-08, 23:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SportTac
http://www.aftonbladet.se/svenskahja...cle23852587.ab

?

Jag fångade följande intressanta ur texten. Exakt den här mentala processen kommer många svenskar (tvingas) genomgå i framtiden. Fast då gäller det inte att skydda noshörningar utan sin familj, sig själv, sina landsmän, sin kultur och sina värderingar. Det är min tro.

Citat:

Tanken är att skriva om det, föreläsa och inspirera andra att hjälpa.
För några år sedan hade Denise aldrig trott att hon skulle vara den hon är idag.
Jag hade aldrig sett min själv hålla i ett vapen innan. Jag har lärt känna en hel av mig själv i den här resan också, man kan göra vad som helst bara man bestämmer sig för det.

Citera
2017-03-08, 23:24
Medlem
Citat:

?

Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag fångade följande intressanta ur texten. Exakt den här mentala processen kommer många svenskar (tvingas) genomgå i framtiden. Fast då gäller det inte att skydda noshörningar utan sin familj, sig själv, sina landsmän, sin kultur och sina värderingar. Det är min tro.

Det kan inte vara hon. Hon var 21 redan förra året. Dessutom skriver hon om incidenten på sin facebook för att sedan fortsätta med nya inlägg as usual, något hon knappast skulle göra om det var hon själv som blivit gängvåldtagen. Men hon känner säkert offret. Man får hoppas att hon förstår var skulden ligger: hos italienska ljugmedia och hos vita män.
Citera
2017-03-08, 23:28
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vid midnatt en dag i mitten på februari dödar en grupp tungt beväpnade tjuvjägare två unga noshörningar i viltreservatet Thula Thula i sydöstra Sydafrika, för att stjäla deras horn. I samband med detta misshandlar de även vakterna, en blir allvarligt skadad och förs till sjukhus. De europeiska volontärer som arbetar i reservatet bakbinds och får sedan se på när alla sju banditerna i tur och ordning våldtar en 20-årig svenska inför ögonen på dem.

Detta enligt en artikel i den italienska dagstidningen Corriere della Sera som publicerades den 26 februari:

http://www.corriere.it/esteri/17_feb...036394a5.shtml

Det finns en artikel i Sydsvenskan från den 27 februari, men där nämner man inte gängvåldtäkten överhuvudtaget. Det står bara att "en svensk kvinna blev tagen gisslan":

http://www.sydsvenskan.se/2017-02-27...-av-tjuvjagare

Varför har inte detta blivit en större nyhet i Sverige?

Sprider italienarna fake news med någon dold agenda här?

Vilka kan tjuvjägarna tänkas vara, som utförde den brutala gruppvåldtäkten?

Har detta verkligen hänt ("gruppvåldtäkten") så kommer det förstås att rapporteras om detta i alla svenska medier. Det begriper nog alla som är någorlunda normalintelligenta...
Citera
2017-03-08, 23:29
Medlem
Citat:

?

Denise säger:

Citat:
Det är dock inte tjuvjägarna i sig som är det största problemet, menar hon.

– Det är rika människor som vill åt hornen och det är tjuvjägarna, vilka är fattiga människor, som får gå ut och göra grovjobbet. De får bara en liten del av pengarna för att kunna ge sin familj mat på bordet. Det är mångas sista utväg.

Om förmögna kineser har beställt jobbet, bör de då också hållas ansvariga för gängvåldtäkten? Bör det räknas som stämpling till våldtäkt? Och var det afrikanernas sista utväg, att våldta? För att ge sin familj mat på bordet? Frågorna är många.
Citera
2017-03-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Har detta verkligen hänt ("gruppvåldtäkten") så kommer det förstås att rapporteras om detta i alla svenska medier. Det begriper nog alla som är någorlunda normalintelligenta...

Du tror alltså att DN och Tv4 kommer att rapportera om detta? Har jag uppfattat dig rätt då?
Citera
2017-03-08, 23:37
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Du tror alltså att DN och Tv4 kommer att rapportera om detta? Har jag uppfattat dig rätt då?

Om det verkligen har hänt, så självklart. Och alla andra svenska medier också.

Vi får väl se vad den lokala polisens utredning kommer fram till...
Citera
2017-03-08, 23:40
Medlem
Citat:

Viltvårdaren Denise kommenterar på sin facebook attacken i Sydafrika där en annan viltvårdare blev grovt misshandlad och en svensk tjej ska ha blivit gängvåldtagen av sju personer:

Citat:
It's just getting worse... Now a rhino orphanage been attacked! Poor innocent babies killed for their "horns"
Citera
2017-03-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Om det verkligen har hänt, så självklart. Och alla andra svenska medier också.

Vi får väl se vad den lokala polisens utredning kommer fram till...

Du menar att svenskan kan tänkas ha hittat på om gruppvåldtäkten för att få ut lite extra försäkringspengar? Finns gott om tjejer som hittar på, men jag har ärligt lite svårt att se hur hon skulle kunna komma undan med en så grov lögn när hennes kolleger och vakterna ska ha fått bevittna våldtäkten. Eller ingår de i konspirationen menar du, och så delar alla på försäkringspengarna efteråt?
Citera
2017-03-09, 00:35
Medlem
Citat:

Om förmögna kineser har beställt jobbet, bör de då också hållas ansvariga för gängvåldtäkten? Bör det räknas som stämpling till våldtäkt? Och var det afrikanernas sista utväg, att våldta? För att ge sin familj mat på bordet? Frågorna är många.
Tror inte du är med riktigt.
Asiaternas förmögenhet beror på att vi köpt och handlat så mycket med dem och som vi alla vet sitter det bara vita män i de stora bolagens styrelser (patriarkatet) ……
Så slutsatsen vi kan dra av detta är att det egentligen är vita män som förorsakat detta och skulden skall läggas på dem….ja så är det.
Citera
2017-03-09, 00:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Jag har sökt på flera sydafrikanska nyhetssidor och även från andra länder. Alla jag sett hittills i Sydafrika rapporterar om att det skedde en attack den 22/2, att två noshörningar dödades och att några ur personalen hölls gisslan (inget om någon svenska heller) men jag ser inget om någon våldtäkt, det är av någon anledning bara den italienska tidningen som rapporterar om det. Var har de fått informationen från månntro?

Uppdatering: Joho, det var inte lätt att hitta men här http://zululandobserver.co.za/136391...o-conservancy/ står det "SAPS spokesperson Captain Mbongeni Mdlalose said a case of business robbery, rape and poaching had been opened at the Empangeni station, and members were actively investigating the case."

och http://www.news24.com/SouthAfrica/Ne...tuary-20170224 säger "The police are still investigating the rape of a foreign volunteer at the sanctuary during the attack."

Dock framgår inte om hon var från Sverige.
Senast redigerad av skunkjobb 2017-03-09 kl. 00:58.
Citera
2017-03-09, 00:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
Det fanns en tid när jag tyckte naiva blonder skulle skyddas, o ja faktiskt kände sympati för dem.. Nu har det dock gått så långt senaste åren att jag insett att dessa kvinnor helt enkelt är sadister och inte vill annat än att sätta sig själva i dåliga lägen.

Jo har har snart gått så långt. Vem fan bryr sig numera? Mest då idioter som tror det bästa av världen och det sämsta om svenska män som råkar ut för skit som detta. Hon har väl förmodligen inte anmält skiten då eftersom svenska UD inte vet ett skit om det. Ungefär samma sak som att svenska kvinnor är de som mest av allt säger ja till massinvandring. Varför ska man liksom ens bry sig egentligen? Idioter förstörda av Palme. Världen är inte ett fint ställe där alla är trevliga gossar.
Citera
2017-03-09, 00:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymnos
Det fanns en tid när jag tyckte naiva blonder skulle skyddas, o ja faktiskt kände sympati för dem.. Nu har det dock gått så långt senaste åren att jag insett att dessa kvinnor helt enkelt är sadister och inte vill annat än att sätta sig själva i dåliga lägen.
Säger du det om alla hjälparbetare som råkar illa ut? Här snackar vi inte om någon som följt med några cracknegrer hem en lördagskväll utan en som jobbar tillsammans med andra för att skydda utrotningshotade djur där vakterna har vapen. Tydligen hade tjuvjägarna ännu mer vapen eller något.

Din attityd äcklar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in