2017-03-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Tack!

Ja, läste Venlaflaxin kan ge utslag, därför jag undrar om Cymbaltan.

Kan ej specificera teststickans tillverkare, är urinprov som lämnas på mottagning.

Hur många timmar innan urinprovet ska man börja häva i sig vatten för att
späda ut urinen?

Att venlafaxin ger utslag på tramadoltestet är pga det är rätt lika i molekylerna eller nåt. Jag tror att folk överdriver lite när dom hydrerar. Drick 1-2 L vatten på kvällen, kissa ut. Sov, vakna, pissa, drick 2-3 L vatten innan provet och se till att kissa 1-2 ggr innan du ska vara där. Var beredd på att dom som jobbar där kommenterar att pisset ser ovanligt ljust ut.. Hur längesen var det du tog tram o hur mkt? Varför ska du pissa?
Citera
2017-03-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlow9
Ingen som har en aning eller gissning? Vet ju att alpra går ur urinen ganska fort. Men när det har pågått i nästan ett halvår..
Tacksam för svar, som sagt.

Kan inte ge dig något 100 procentigt svar så klart, men åt 1-2 mg alpra i ca 2 månader, möjligt att jag åt mer nån dag mindre någon annan, det är av förklarliga skäl lite luddigt.

Hur som helst så var mitt urin rent från alpra fyra dagar efter att jag tagit sista pillret. Är säkert en mängd faktorer som spelar in som gör att det skiljer sig från person till person men så var det för mig i alla fall, hoppas det går bra för dig!
Citera
2017-03-08, 21:04
Medlem
Granats avatar
Utandningsprov !
Är det någon som vet hur länge flunitrazepam (1mg) kan tänkas synas på ett utandningsprov ?. Käkade en tablett för ca 7 veckor sedan, kanske lite overkill att oroa sig.
Tack på förhud !
Citera
2017-03-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granat
Utandningsprov !
Är det någon som vet hur länge flunitrazepam (1mg) kan tänkas synas på ett utandningsprov ?. Käkade en tablett för ca 7 veckor sedan, kanske lite overkill att oroa sig.
Tack på förhud !

😁😁😁😁
Softa kära vän. Du är så ren du kan bli.

Nu har jag en fråga till er som är riktigt duktiga på det här.
Läst dom 5 första sidorna och 3 sista i tråden men hittar inget så då frågar jag vvärlden bästa Google; Flashback.

Om man har Elvanse och oxascand utskrivet och pisseprov går till analys.
Ser dom på analysen om man tar en annan benso (ej z analog) men tex xanor, stesolid, iktrovil osv osv. Bens som bens på analys eller ser dom om man knapprar andra sorter i smyg?

Samma fråga angående Elvanse. Amfetamin som amfetamin eller ser dom om jag köpt tjack på gatan?

Nu frågar jag inte om dom kan se om jag tagit större mängder än jag ska för det vet jag att dom kan se på analys.
Jag är bara intresserad av att veta om dom kan se om jag håller mig till rätt "sort".

Någon påläst som vet?

Mvh
Citera
2017-03-08, 21:58
Medlem
Hej!

Har googlat runt men blir inte riktigt klok på vad jag läser.

Rökte ca en halv haschjoint på dagen, samt max 3 bloss på kvällen samma dygn.
Kommer ha urinprov 31-35 dagar efter röktillfället. Provet kan skickas till analys.

Cut-off nivån på analys (om det skickas) ligger troligtvis på 25 ng/ml enligt mina efterforskningar.

Innan det var det nästan 2 månader sen jag rökte sist.

Har jag god marginal till att klara mig eller borde jag vara orolig?

Tacksam för svar!
Citera
2017-03-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orolig123
Hej!

Har googlat runt men blir inte riktigt klok på vad jag läser.

Rökte ca en halv haschjoint på dagen, samt max 3 bloss på kvällen samma dygn.
Kommer ha urinprov 31-35 dagar efter röktillfället. Provet kan skickas till analys.

Cut-off nivån på analys (om det skickas) ligger troligtvis på 25 ng/ml enligt mina efterforskningar.

Innan det var det nästan 2 månader sen jag rökte sist.

Har jag god marginal till att klara mig eller borde jag vara orolig?

Tacksam för svar!

Du klarar dig med 99,999999999% säkerhet
Egentligen 100% säkert.
Du är 1 på miljonen om du rökt som du skriver å ändå failar 30 dagar efteråt.
Jag hade inte oroat mig om jag va du 😉
Citera
2017-03-08, 23:39
Medlem
ja om du failar är det sannolikt ett falskt-positivt om det är sticka. tror cut-off brukar vara 50, inte 25
Citera
2017-03-09, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd
ja om du failar är det sannolikt ett falskt-positivt om det är sticka. tror cut-off brukar vara 50, inte 25

Vissa landsting har cut på 25. Varit en debatt om detta bland politiker, läkare och rättsväsende. Det blir helt enkelt rättsosäker om olika labb har olika cut off nivåer.
Men han borde klara ett cut off på 25 utan minsta problem också.

Mvh
Citera
2017-03-09, 09:14
Medlem
Emalkays avatar
Hur länge stannar Oxycontin i kroppen om man enbart tar vid ett tillfälle?
Lämnar drogtester som skickas på analys. Hinner jag bli ren på 4-5 dagar om jag tar 20mg?

Har sökt men hittar ingen info. Tacksam för svar!
Citera
2017-03-09, 09:29
Medlem
Kaminen6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd
Att venlafaxin ger utslag på tramadoltestet är pga det är rätt lika i molekylerna eller nåt. Jag tror att folk överdriver lite när dom hydrerar. Drick 1-2 L vatten på kvällen, kissa ut. Sov, vakna, pissa, drick 2-3 L vatten innan provet och se till att kissa 1-2 ggr innan du ska vara där. Var beredd på att dom som jobbar där kommenterar att pisset ser ovanligt ljust ut.. Hur längesen var det du tog tram o hur mkt? Varför ska du pissa?

Har fått PosTram fast jag ej tagit en vecka innan och försöker förstå varför,
därför frågan om Cymbaltan.

Tog i måndags nu i veckan och ska lämna prov imorgon fredag morgon.

Sover knappt alls så jag kan dricka typ hela natten då , det var jäkligt mörkt sist..

Tack för svaret
Senast redigerad av Kaminen6 2017-03-09 kl. 09:32. Anledning: Redigerat!
Citera
2017-03-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaminen6
Har fått PosTram fast jag ej tagit en vecka innan och försöker förstå varför,
därför frågan om Cymbaltan.

Tog i måndags nu i veckan och ska lämna prov imorgon fredag morgon.

Sover knappt alls så jag kan dricka typ hela natten då , det var jäkligt mörkt sist..

Tack för svaret

ja... nej ljust så du kan lukta på det och missta det för tevatten ska det vara vara...
Citera
2017-03-10, 12:05
Medlem
Då har man varit och lämnat UP som kommer skickas till Karolinska.

Rökte senast i helgen, blev fre/lör/sön samt nån dag förra veckan.
Försökte mig på en hydrering + bvitaminer och ett gäng aspirin. Dock inget kreatin.
Vart ytterst lite gult men tanten trodde det skulle godkännas.

Så vad tror ni kommer dom på Karolinska ogiltlig förklara testet så jag får göra om det, eller kommer jag torska för det går till analys?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in