2017-03-08, 16:14
Medlem
NinaBes avatar
[quote=RudyardKipling|60104389]
Vem vet kanske har MSM hittat något på honom och hotar att blåsa upp. I skenet av det valde han den utvägen. Jag har dock svårt att se en adelsman gå och dränka sig som en "simpel piga".

Vad eller vem är "MSM?"
Citera
2017-03-08, 16:16
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Vad eller vem är "MSM?"

Skulle tippa på att personen referera till MainStream Media med förkortningen MSM.
Senast redigerad av Neroxx 2017-03-08 kl. 16:19.
Citera
2017-03-08, 16:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe

Vad eller vem är "MSM?"

Main Stream Media. LOL

Citera
2017-03-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Vad säger du om att han varit deprimerad en längre tid och att alla som verkligen kände honom verkar tro på självmord? Är det bara dimridåer de försöker lägga ut?

Vem vet?

Hur kan jag veta det. Du får gärna spekulera. Detta är ju en skvallertråd.

Själv har jag svårt att tro på självmord, mest pga platsen där man hittade honom.
Citera
2017-03-08, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vem vet?

Hur kan jag veta det. Du får gärna spekulera. Detta är ju en skvallertråd.

Själv har jag svårt att tro på självmord, mest pga platsen där man hittade honom.

Varför tycker du att platsen var illa vald? Den känns snarare ganska logisk tycker jag. Om han gjort det hemma i soffan hade det ju blivit frun som hittat honom och det ville han helt säkert inte utsätta henne för.
Citera
2017-03-08, 17:12
Medlem
Följande står i senaste numret (11) av Svensk Damtidning:

"Flera av gästerna vittnar om att Noppe till en början var sitt vanliga glada jag. Möjligen verkade han något forcerade. Men när Noppe plötsligt berättade att han var tvungen att lämna återbud och gå till en annan middag var det många som blev förvånade. Efter att ha utbytt några artighetsfraser lämnade Noppe alltså lokalen och sina vänner. Ingen kunde ana att det var sista gången de skulle se honom.
Att lämna en trevlig ostronpremiär innan den ens dragit igång var inte likt deras favoritkrögare, som ofta beskrevs som festernas mittpunkt. Vännerna började ana oråd och en hemlig telefonkedja inleddes. Men ingen i umgängeskretsen visste var Noppe hade tagit vägen och "någon annan middag" fanns inte, kom de fram till. Istället var han på väg till Kungliga Djurgården"

Så, självmord då alltså. Tråkigt på en så till synes fin man RIP
Citera
2017-03-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitor

"Flera av gästerna vittnar om att Noppe till en början var sitt vanliga glada jag. Möjligen verkade han något forcerade. Men när Noppe plötsligt berättade att han var tvungen att lämna återbud och gå till en annan middag var det många som blev förvånade. Efter att ha utbytt några artighetsfraser lämnade Noppe alltså lokalen och sina vänner. Ingen kunde ana att det var sista gången de skulle se honom.
Att lämna en trevlig ostronpremiär innan den ens dragit igång var inte likt deras favoritkrögare, som ofta beskrevs som festernas mittpunkt. Vännerna började ana oråd och en hemlig telefonkedja inleddes. Men ingen i umgängeskretsen visste var Noppe hade tagit vägen och "någon annan middag" fanns inte, kom de fram till. Istället var han på väg till Kungliga Djurgården"

"Ingen kunde ana att det var sista gången de skulle se honom", "en hemlig telefonkedja inleddes". Är det detta som får dig att dra slutsatsen att det rör sig om självmord?

"Istället var han på väg till Kungliga Djurgården". Hur transporterades han?
Senast redigerad av Externalist 2017-03-08 kl. 17:40.
Citera
2017-03-08, 17:57
Medlem
Redas avatar
Citat:

Att lämna en trevlig ostronpremiär innan den ens dragit igång var inte likt deras favoritkrögare, som ofta beskrevs som festernas mittpunkt. Vännerna började ana oråd och en hemlig telefonkedja inleddes. n Men ingen i umgängeskretsen visste var Noppe hade tagit vägen och "någon annan middag" fanns inte, kom de fram till. Istället var han på väg till Kungliga Djurgården"

En hemlig telefonkedja!? Låter inte bara motsägelsefullt utan så korkat att ingen annan än Svensk Damtidning skulle ha mage att publicera sådant nonsens.
Citera
2017-03-08, 18:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
En hemlig telefonkedja!? Låter inte bara motsägelsefullt utan så korkat att ingen annan än Svensk Damtidning skulle ha mage att publicera sådant nonsens.

Äsch då, med det menas nog bara att vännerna i hemlighet, utan Noppes vetskap, ringde runt för att kontrollera vart han kunde tagit vägen för att gå på middag.

Han hade väl antydd att det skulle vara flera personer med på middagen och att han inte kunde utebli... Kanske till och med namngett vilka som skulle hålla i middagen eller vara med. Det blir ju konstigt om ingen alls i bekantskapskretsen som brukar ses på middagar då känner till något.

Säkert har några personer intuitivt känt att något inte stod rätt till med N. då.
Citera
2017-03-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
"Ingen kunde ana att det var sista gången de skulle se honom", "en hemlig telefonkedja inleddes". Är det detta som får dig att dra slutsatsen att det rör sig om självmord?

"Istället var han på väg till Kungliga Djurgården". Hur transporterades han?

Nej, det som får mig att tro att det rimligen rör sig om självmord är att han lämnar festen innan den börjat med orden att "han ska iväg på en annan middag" (som ingen i vänkretsen vet ngt om). Men visst, han kan ju gått iväg på en annan middag med hemligt sällskap och av dem blivit mördad osv men finner inte det så jättetroligt. Och ja, jag är medveten om att Svensk Damtidning inte är den bästa källan, men åtminstone skriver de något som inte stått i de andra blaskorna hittills
Citera
2017-03-08, 18:44
Medlem
Citat:
Nej, det som får mig att tro att det rimligen rör sig om självmord är att han lämnar festen innan den börjat med orden att "han ska iväg på en annan middag" (som ingen i vänkretsen vet ngt om). Men visst, han kan ju gått iväg på en annan middag med hemligt sällskap och av dem blivit mördad osv men finner inte det så jättetroligt. Och ja, jag är medveten om att Svensk Damtidning inte är den bästa källan, men åtminstone skriver de något som inte stått i de andra blaskorna hittills

Dubbelbokning kan hända den bäste, att det ger upphov till hemliga telefonkedjor verkar suspekt, var det någon av de hemliga telefonörerna som anmälde honom till polisen som försvunnen månne?
Citera
2017-03-08, 19:53
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/stoc...r-i-stockholm/

"– Kan man inte direkt avslöja händelsen direkt så blir det en förundersökning och då rubriceras den per automatik som mord eller dråp, Säger Sven-Erik Olsson, pressinformatör vid polisens ledningscentral i Stockholm."

Jag blir onekligen ännu mer nyfiken på Noppes fall efter att ha läst det där^^.

Att polisen så gott som direkt kunde konstatera att inget brott misstänktes ligga bakom Noppes död. Rimligen måste det alltså funnits tecken på självmord (självmordsbrev, ett vittnesmål från en taxichaufför som kört honom ut till Djurgården osv) för annars kan ju polisen omöjligt veta så direkt att inte någon exempelvis knuffat honom ner i vattnet etc.

Lite underligt ändå att utesluta brott även om avskedsbrev hittas. Sånt kan förfalskas/tvingas att skrivas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in