[quote=Augenblick|60102964]
Citat:
Ursprungligen postat av
Honey.B.Blue
Så du har aldrig begått någon synd och gjort något skadligt för andra eller dig själv? Alla dina tankar, handlingar och ord har varit goda?
Jag är inte kristen. Jag är inte missionär. Uppvuxen och född i ett ateistiskt hem. Sluta anta en massa saker.
All psykologi är pseudo-psykologi. Vi lever i ett moraliskt universum och lagarna är lika tydliga och eviga som lagen om gravitation. Hur kan man påstå att Gud är ond för att han utplånar ondskefulla våldstäktsmän för att hindra dem från att våldta och lemlästa goda rättfärdiga människor? Är det inte att ta parti för ondskan?
Ursäkta? Vadå iklär mig en gudsroll? Vad har du rökt?
Stämmer, jag är inte syndare. Lägg det på minnet nu.
Jo, du missionerar precis enligt noterna/koncepten, och det är inte ens svårt att se det tydligt.
Och NOPE, all psykologi är inte pseudo, det finns evolutionspsykologi som jag aldrig skulle fnysa åt, men då du är syndare så kan jag helt klart förstå att du fnyser, systematiskt felvänt och så rrogant som husbonden vill att du ska för att få plats med missions-konceptet ,däremot.
"Hur kanman påstå.. ?"
Läs amsagan isf en gång till, länge och noga, och hela
Ett axplock i guds första tid med människorna dvs ur "tidens" begynnelses första faser :ur Moseboken ;
herren vredgades och enligt hans lynne och vilja, fördärvade han jorden., och han fördärvade den. Herren syndade.
Men vi människor vet däremot hur man hanterar jorden, ännu... en hård kamp mot enfaldig teism men slutligen har vi sekulär demokrati, kanske du vill luckra upp den, för att ge dig lov att våldföra dig i synd, hm?
Som du diskuterar framkommer en ekvation som låter dig säga att du utifrån guds "natur" därför ges rätt (berättigar dig att vara illvillig och dum mot människor?)
Att identifiera dig deklarera dig som gudsföljare... som syndare och
"inte kan hjälpa" att du är så stundtals illvillig och människofientlig, och då hämtar du andan utifrån att *så.. har *gud.. skapt dig.
Din korkade pappskalle, som läser pergamentfragment ur fontiden som min katt läser whiskas innehållsdeklaration. Utan lässinne men hagalen på det riktiga innehållet.
Du saknar enbrt förmågan att inse de teologiska FELSLUTEN, teokratiska konklusioner är inte per automatik, riktiga konklusioner .. däremot vill man försöka eliminera teodicéproblematiken att vara icke-problematisk - ni lyckas dåligt, för att du och ni är syndare och lever er in i syndagörandet.
Jag, är för påminnelsens skull, så du inte glömmer det : ingen syndare har aldrig syndat och kommer med all sannolikhet faktiskt aldrig synda, men kan ju inte till 100 veta egentligen så mkt om famtiden.
Jag är sedan födseln fullständigt fri från synder, också begären att synda finns inte inom mig.
/ mvh