2017-03-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Har vanligt aktie konto hos Avanza (ej ISK) och har sålt av lite Amerikanska aktier under Februari månad i år. Deklarerar jag det nu i Mars eller ska jag deklarerar vinsten i nästa års deklaration? Sorry om frågan är dum.
Nästa år!
Citera
2017-03-07, 23:30
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nästa år!
Citat:
Nästa.
En av anledningarna till att jag skriver mer sällan.
Citera
2017-03-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
En av anledningarna till att jag skriver mer sällan.
Jag med. Alltid samma frågor som bara snurrar runt och ställs om och om igen.
Citera
2017-03-08, 10:06
Medlem
Citat:
Jag med. Alltid samma frågor som bara snurrar runt och ställs om och om igen.

Ja det är lite tråkigt. Lite lustigt att det dels ska vara svårt att söka på sådana frågor och ännu mer att mod inte klistrar en eller flera trådar med svar på de frågor som kommer stup i kvarten.
Citera
2017-03-08, 11:55
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Ja det är lite tråkigt. Lite lustigt att det dels ska vara svårt att söka på sådana frågor och ännu mer att mod inte klistrar en eller flera trådar med svar på de frågor som kommer stup i kvarten.
Problemet är att folk är för lata för att läsa de trådarna också. Oskicket att fråga utan att söka är lika gammalt som internet självt. Dessa typer tycker att andra ska göra jobbet åt dem.
Citera
2017-03-10, 21:08
Medlem
Vad betyder det när det står att en utdelning ligger på 0 kr? En av aktierna jag äger har en kommande utdelning i maj, datum finns listat men det är på 0 kr. Innebär det att summan inte är bestämd eller betyder det helt enkelt att jag får 0 kr i utdelning? Varför ens lista det i så fall?

Tacksam för svar
Citera
2017-03-16, 11:29
Medlem
JustZlatans avatar
Ser man fonderna en dag efter?

Ta den här fonden; https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/413679/invl-russia-top20

Den står på minus fast DJ Russia har gått upp 3% idag och oljepriset har gått upp. Om jag säljer den idag innan 13.00, vilket pris är det jag får för den?
Citera
2017-03-16, 13:01
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvarnamnet
Vad betyder det när det står att en utdelning ligger på 0 kr? En av aktierna jag äger har en kommande utdelning i maj, datum finns listat men det är på 0 kr. Innebär det att summan inte är bestämd eller betyder det helt enkelt att jag får 0 kr i utdelning? Varför ens lista det i så fall?

Tacksam för svar
Det betyder att bolaget inte lämnar någon utdelning alls för förra året. Utdelningen brukar föreslås i bolagens fjärde kvartalsrapport och fastställas i bolagsstämman.
Citera
2017-03-16, 13:03
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ser man fonderna en dag efter?

Ta den här fonden; https://www.avanza.se/fonder/om-fonden.html/413679/invl-russia-top20

Den står på minus fast DJ Russia har gått upp 3% idag och oljepriset har gått upp. Om jag säljer den idag innan 13.00, vilket pris är det jag får för den?
Kursen fastställs ikväll men i detta fall har fonden affärsdag nästa dag så säljer du innan 13:00 idag får du kursen som fastställs på kvällen dagen efter.
Citera
2017-03-16, 13:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Kursen fastställs ikväll men i detta fall har fonden affärsdag nästa dag så säljer du innan 13:00 idag får du kursen som fastställs på kvällen dagen efter.

Nu ändrades kursen till plus. Så kursen som står nu är den kursen som var igår?
Citera
2017-03-16, 13:10
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu ändrades kursen till plus. Så kursen som står nu är den kursen som var igår?
Kursen som står nu är den kurs som fondbolaget senast rapporterade. Vilket datum kursen gäller står under "Kursdatum".
Citera
2017-03-16, 13:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Kursen som står nu är den kurs som fondbolaget senast rapporterade. Vilket datum kursen gäller står under "Kursdatum".

Nu ser jag. Så det är kursdatumet man ska kolla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in