2017-03-07, 17:35
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Satan vad bra teammate contain är om man lär sig att använda det på rätt sätt och vid rätt tillfällen. Har förbättrat mig enormt och jag började precis använda det, känner att jag är en bit ifrån att bemästra det helt också. Ligger på 1 4-0 i matcher i division 1 med 1 insläppt mål efter jag börjat använda det.

Jag lyckas alltid flytta mina mittbackar ur position när jag kör teammate contain. Hur undviker du att de väljs och börjar kuta iväg för att containa? Jag vågar använda det på mittplan ibland, men jag tycker att jag ändå gör det bättre själv genom att bara skära av passningsvinklar med gubben jag själv styr medan mina datorstyrda spelare får sköta pressen helt utan aktiv contain från min sida.
Citera
2017-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Jag lyckas alltid flytta mina mittbackar ur position när jag kör teammate contain. Hur undviker du att de väljs och börjar kuta iväg för att containa? Jag vågar använda det på mittplan ibland, men jag tycker att jag ändå gör det bättre själv genom att bara skära av passningsvinklar med gubben jag själv styr medan mina datorstyrda spelare får sköta pressen helt utan aktiv contain från min sida.

Ja alltså, är ingen expert, började precis idag med det faktiskt fullt ut men det är ju problemet om man gör det vid fel tillfällen att en mittback pushar upp.. dock om du ser att en mittback pushar upp så släpp knappen direkt så springer han tillbaks igen. Du ska inte använda den när deras striker har bollen iaf men det är ju ganska uppenbart.

Ett tips kan ju vara att hålla in den nästan hela tiden ett tag i början bara för att se i vilka situationer det är bra och inte och förstå hur det funkar. Skit i resultatet dom matcherna då(kan vara svårt, men man utvecklas när man struntar i resultatet och försöker lära sig nya saker har jag märkt).
Citera
2017-03-07, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
sålde en förra timmen för 22.. har ca 25-30 kvar.. säljer i snitt 3-4 om dagen..
känns inte som priset spelar roll..utan snarare slumpen..brorsan hade sina ute för 20, sålde nada medan jag sålde för 22.. när han höjde sina till 22 började de sälja helt plötsligt
Haha fan vad konstigt! Då höjer jag mina så hoppas vi att folk köper då
Citera
2017-03-07, 18:00
Medlem
Citat:

närmsta spelare ska automatiskt sätta press.. om du släpper knappen och trycker igen brukar det byta spelare som sätter press..då är det oftast enklare och kontrollera att mittbackarna inte far iväg..alternativt lägg att du styr mittbacken och tryck R1 sen så bör en mittfältare sätta press istället..svårt det där dock..
Citera
2017-03-07, 18:40
Medlem
Citat:
Oh! Underbart. Då kanske jag ska se till att i alla fall spela några matcher och få några tusen mynt och ett par packs. Jag hoppas bara att motståndarna inte är så bra att jag får gå vinstlös.

För bara några veckor sedan harvade jag i div.5. Sedan kom jag på att no touch dribbling och kroppsfinter i hög hastighet kan slakta motståndarförsvar. Ett tips till de som har fastnat i en låg division. Med lite no touch och kroppsfinter kan man uträtta stordåd. Och så ska man aldrig någonsin aktivt försöka ta bollen från en motståndare med sina mittbackar. Game changers för mig!

Haha detta är mig i ett nötskal. Jag försöker alltid aggra med mina mittbackar. Jag klarar det 4/5 gånger, men den femte gången får alltid motståndarna ett friläge och gör mål

Kan man ha två stycken likadana squads eller några likadana spelare? Alltså får man ha samma spelare i squad som i reserv/sub?
Citera
2017-03-07, 18:44
Medlem
Finns det nån här som aktivt väljer att köra med ett lag med Ovr 80-spelare bara för att få fördel av scripting?
Citera
2017-03-07, 18:50
Medlem
Nån som har lite gissningar inför nya totw?
Citera
2017-03-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckSchuldiner
Finns det nån här som aktivt väljer att köra med ett lag med Ovr 80-spelare bara för att få fördel av scripting?
gissar på att många har grymma elvor men smackat dit bronsbänk för att få ner OVR...brukar vara så..
Citera
2017-03-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptengron
Nån som har lite gissningar inför nya totw?

låg nån ute innan idag.. vete fasen vart den kom ifrån..
Citera
2017-03-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
låg nån ute innan idag.. vete fasen vart den kom ifrån..
Jaså? Låter spännande, jag hoppas på Jesé och umtiti så deras kort ökar lite
Citera
2017-03-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Ni som köpt eller kör med Bale, vad tycker ni om honom och är han värd de där 300k som han kostar?? Är så sugen på han i min 433-4 uppställning med bpl/la liga men vet ej om han är värd så mkt pengar...

Jag kör Neymar-Suarez SBC- Bale, och Bale presterar oerhört mycket bättre än neymar.
Nu är jag dock enbart en noob i Div 6. men jag är oerhört nöjd med honom, medans totalt besviken på Neymar. Så nu är det spara och ersätta neymar med Ronaldo.
Kan ju dock vara så att jag är inte så grym på finter, utan kör bra passningspel och försöker hitta en löpning. Vilket Suarez och Bale gör riktigt bra ihopa.
Citera
2017-03-07, 19:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vad tror ni om att investera i SIF Gameiro? Ser jävligt bra ut det kortet, knappt dyrare än IF. Går att få tag i för 95k på PS4. Köpt en än så länge som jag ska spela med. Men visst fan lär det kortet öka lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in