Citat:
Ursprungligen postat av
Acedog
Jag lyckas alltid flytta mina mittbackar ur position när jag kör teammate contain. Hur undviker du att de väljs och börjar kuta iväg för att containa? Jag vågar använda det på mittplan ibland, men jag tycker att jag ändå gör det bättre själv genom att bara skära av passningsvinklar med gubben jag själv styr medan mina datorstyrda spelare får sköta pressen helt utan aktiv contain från min sida.
Ja alltså, är ingen expert, började precis idag med det faktiskt fullt ut men det är ju problemet om man gör det vid fel tillfällen att en mittback pushar upp.. dock om du ser att en mittback pushar upp så släpp knappen direkt så springer han tillbaks igen. Du ska inte använda den när deras striker har bollen iaf men det är ju ganska uppenbart.
Ett tips kan ju vara att hålla in den nästan hela tiden ett tag i början bara för att se i vilka situationer det är bra och inte och förstå hur det funkar. Skit i resultatet dom matcherna då(kan vara svårt, men man utvecklas när man struntar i resultatet och försöker lära sig nya saker har jag märkt).