Citat:
Ursprungligen postat av
msthlm37
En sak kan du varje fall vara totalt säker på. Om det tar hus i helvete så kommer den goda sidan vinna och den onda förlora. Ni främlingsfientliga och i vissa fall rasister är i ett kraftigt underläge och har inte den minsta tillskymmelse till chans, inte för fem öre.
Den här enormt provocerande intelligensbefriande smutskastningen mot invandrarna i Sverige måste få ett slut, allt hat som sprids, äckligt är vad är, oerhört äckligt.
När de bruna oftare börja visa sin trynen, sitt sanna jag så hoppas jag att det svenska folket äntligen vaknar upp.
Det här med "de goda" och "de onda"... Är det hämtat från någon sagobok?
Och "de bruna som visar sina trynen" är det de nyanlända som avses? En del av dem har mörkare ansiktshy än vad du kanske har, du är väl väldigt vit och icke-brun?
Du låter för övrigt väldigt hatisk i din ton. Är det godheten som spyr ut ur dig?
Men mer seriöst: Är det inte dags för mera nyanser? Att dela in folk i onda och goda är fruktbart i sagor och hollywoodfilmer, men IRL blir det ganska knäppt.
Sedan kan jag tycka att det är rätt trist attityd att komma till ett forum och typ säga "hej på er alla rasister" och liksom utgå från att alla som skriver här - utom du, oh goda nyanlända Flashback-skribent - är "dumma" medan du själv är "snäll".
Många som skriver på Flashback skriver vettiga inlägg och diskuterar nyanserat.