2017-03-07, 00:04
Medlem
watsups avatar
Problemet är att båda sidor ser förbi varandra. Du TS är ett tydligt exempel och är en lika stor del i "rasismen" som "rasisterna".

För övrigt tycker jag du ska skippa nazistsnacket helt. Man kan bara sucka åt en sån person oavsett var man står politiskt och allt du säger efter något sånt blir helt irrelevant och ointressant för att du lägger på dig en sån skitnivå.
Senast redigerad av watsup 2017-03-07 kl. 00:07.
Citera
2017-03-07, 00:14
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

I övrigt håller jag med dig. Det är verkligen hemskt vad regeringarna gjort med vårt land sedan 90 talet, specifikt så var sakerna Reinfeldt gjorde särskilt hemska. Allt det som de ägnade sig åt har ju fått nuvarande debattklimat och hat att växa fram. Det är synd om alla de som i åratal insett vart vi varit på väg men ständigt blivit hatade och illa bemötta av övriga samhället, och nu när vi väl närmar oss så knappt någon av de svagsinta ens hövligheten att be om ursäkt.

Jag håller helt med dig, det är skrämmande hur det kunde bli så här.
Citera
2017-03-07, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happymeets
trevligt när du förstår att merparten av invånarna gillar svennar.

Jag vet inte vad du menar men bild är redan att dom flesta invandrare gillar svenskar och jag menar att vi måste försöka värna om dom som gör det och sköter sig, innan dom börjar tro att vi alla är rasister och tröttnar på oss.
Citera
2017-03-07, 00:27
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag vet inte vad du menar men bild är redan att dom flesta invandrare gillar svenskar och jag menar att vi måste försöka värna om dom som gör det och sköter sig, innan dom börjar tro att vi alla är rasister och tröttnar på oss.

Det är redan försent. Den splittring vi har nu är irreversibel. Det spelar ingen roll att de flesta invandrare gillar svenskar, klyftan är redan katastrofalt djup och inristad i den svenska folksjälen. Och politikerföraktet är monumentalt. Vi har för länge sen passerat point of no return.
Citera
2017-03-07, 00:33
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Du har rätt Sverige utmärker sig, våra nordiska grannländer ser med en blandning av skräck och skadeglädje på vad som händer med Sverige.

Åker du utomlands och säger du är svensk så beklagar folk sorgen (det är sant, det är så, jag har upplevt det i England och Tjeckien)

Vi är inte bara kända i Norden och Europa, hela världen talar nu om Sveriges havererade invadrings och integrations politik. Sverige har blivit känt hurra, men värre är att vi ärr kända för våldtäkter, bilbränder och gangstermord.

Skulle säga att det beror helt på vem du pratar med. Jag har hört en del gånger att de "ser upp till hur vi gör vad gäller invandringen" och andra struntsaker. Att de beundrar oss. Inte bland våra nordiska fränder, utan från England men säker andra länder också. Givetvis handlar det om hjärntvättade PK-individer, men ändock.
Citera
2017-03-07, 00:56
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
/.../

Men... när det blir stora organiserade öppna demonstrationer mot invandringen och flyktingarna i Stockholm så tror jag det kommer börja ta hus i helvete, det kommer helt självklart leda till konfrontrationer, kanske de allvarligaste vi någonsin upplevt i Sverige i modern tid eller vad tror ni själva?

Jag skulle gärna stilla din oro om jag kunde.. Men som anarkist och landsförrädare - så tror jag dessvärre att du framledes har skäl att vara orolig.
Citera
2017-03-07, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jag skulle gärna stilla din oro om jag kunde.. Men som anarkist och landsförrädare - så tror jag dessvärre att du framledes har skäl att vara orolig.

Absolut har TS det.
Jag har historiskt hållt mig på läktaren, likadant med släktingar och bekanta. Men upplever ett otroligt missnöje mot den förda politiken. Tror Trump öppnade Pandoras Låda. Nu är "all bets off" vad som kommer ske framöver. Retoriken har ändrats från "rasist" till "populist" och tror den kommer bli "realist" snart.
Citera
2017-03-07, 02:30
Medlem
Citat:
En sak kan du varje fall vara totalt säker på. Om det tar hus i helvete så kommer den goda sidan vinna och den onda förlora. Ni främlingsfientliga och i vissa fall rasister är i ett kraftigt underläge och har inte den minsta tillskymmelse till chans, inte för fem öre.

Den här enormt provocerande intelligensbefriande smutskastningen mot invandrarna i Sverige måste få ett slut, allt hat som sprids, äckligt är vad är, oerhört äckligt.

När de bruna oftare börja visa sin trynen, sitt sanna jag så hoppas jag att det svenska folket äntligen vaknar upp.

Det här med "de goda" och "de onda"... Är det hämtat från någon sagobok?

Och "de bruna som visar sina trynen" är det de nyanlända som avses? En del av dem har mörkare ansiktshy än vad du kanske har, du är väl väldigt vit och icke-brun?

Du låter för övrigt väldigt hatisk i din ton. Är det godheten som spyr ut ur dig?

Men mer seriöst: Är det inte dags för mera nyanser? Att dela in folk i onda och goda är fruktbart i sagor och hollywoodfilmer, men IRL blir det ganska knäppt.

Sedan kan jag tycka att det är rätt trist attityd att komma till ett forum och typ säga "hej på er alla rasister" och liksom utgå från att alla som skriver här - utom du, oh goda nyanlända Flashback-skribent - är "dumma" medan du själv är "snäll".

Många som skriver på Flashback skriver vettiga inlägg och diskuterar nyanserat.
Senast redigerad av MariaMary 2017-03-07 kl. 03:01.
Citera
2017-03-07, 03:07
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Det ni SDare samt övriga högerextrema står för är inte på något sätt svenskt, ni representerar inte Sverige, någon svenskhet eller vad Sverige står för, inte för fem öre.

Måste säga att väldigt mycket som skrivs här är otroligt skrämmande och ofta rent häpnadsväckande. Visst är det ett relativt begränsat antal människor som skriver ett exceptionellt högt antal inlägg men det är ändå mycket skrämmande.

Väldigt mycket hat, väligt mycket rasism och så klart ännu mera smutskastning av invandrarna/flyktingarna. Det som sker nu i Sverige och i en del andra länder är otroligt skrämmande.

Ser väldigt mycket som liknar hur det gick till när nazismen började spridas i Tyskland. Trodde aldrig att vi igen skulle behöva uppleva detta men det sker faktiskt här och nu. Då var det framförallt judar som smutskastades och beskylldes för både det ena och det andra, nu är det invandrarna och i synnerhet då muslimerna.

Just att gemene man börjar sprida sitt hat om invandringen och flyktingarna är extra otäckt och påminner väldigt mycket om hur utvecklingen blev i nazityskland. Folk börjar bli hjärntvättade av propagandan som i synnerhet SD spridit.

Det största problemet finns definitivt inte i Stockholm vilket också är lite "komiskt" eftersom det här är majoriteten av invandrarna bor. En absolut majoritet av alla hatare bor i de mindre städerna samt på landsbygden.

T.o.m. Peter Springare märker nu hur mycket mörka bruna krafter samt hat det finns i vårt land och börjar förstå vidden av bollen han satte i rullning. Han vädjar numera öppet till det bruna smutset att hålla sig borta från hans twitter, facebook etc. Helt klart att inte han är beredd att gå i frontlinjen för de högerextrema.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i och jag hoppas nu att den negativa utvecklingen nu strax vänds annars vet i f-n. Som tur är så är dock situationen i Stockholm än så länge generellt bra, i tex metropoler som Trelleborg verkar folk vara lite mer förbannade och hatiska.

->Är det ett sådant här samhälle ni (SD samt övriga högerextrema) vill skapa?<-
https://www.youtube.com/watch?v=e7mqfmZS5xM

Vad pratar du om? Vet du ingenting om svensk historia eller? Nazism, rasism, tvångssterilisering, lobotomering är så svenskt det kan bli. Ni socialdemokrater med Aftonbladet i spetsen ville ju till och med ge Hitler nobels fredspris.
Citera
2017-03-07, 04:01
Medlem
de.Montforts avatar
Den goda sidan är rädd som sig bör då den goda sidan vet vad dom har gjort om the table was turn. Invandringskritiker och dissidenter har sänts till arbetsläger för att dö av svält och tortyr.

Som sagt var det den goda sidan som organiserade sig och fick Hitler vald i Tyskland, den goda sidan som bedrev rasbiologisk forskning, samarbetade med nazityskland, tvångssterilisering, spred rasism se vad Tagis har att säga om mångkultur, käre Tage Erlander Tage var väl en gång partiledare för Sverigedemokraterna? V och MP har släppt in islamister, S stödjer terroristorganisationer. I Iran fick islamisterna stöd av vänstern precis som i Sverige. Hur gick det för Iran efter kulturrevolutionen. Den goda sidan bjöd in extremism och förtryck precis som i nutidens Sverige.
Senast redigerad av de.Montfort 2017-03-07 kl. 04:04.
Citera
2017-03-07, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Det här med "de goda" och "de onda"... Är det hämtat från någon sagobok?

Och "de bruna som visar sina trynen" är det de nyanlända som avses? En del av dem har mörkare ansiktshy än vad du kanske har, du är väl väldigt vit och icke-brun?

Du låter för övrigt väldigt hatisk i din ton. Är det godheten som spyr ut ur dig?

Men mer seriöst: Är det inte dags för mera nyanser? Att dela in folk i onda och goda är fruktbart i sagor och hollywoodfilmer, men IRL blir det ganska knäppt.

Sedan kan jag tycka att det är rätt trist attityd att komma till ett forum och typ säga "hej på er alla rasister" och liksom utgå från att alla som skriver här - utom du, oh goda nyanlända Flashback-skribent - är "dumma" medan du själv är "snäll".

Många som skriver på Flashback skriver vettiga inlägg och diskuterar nyanserat.

I mina ögon är det bara ekonomin som kan få majoriteten av svenskarna att föredra kraftig minskad invandring. Att kalla invandrarna för smutsfolk och annat nedsättande får bara motsatt verkan.
Citera
2017-03-07, 06:04
Medlem
TheAlamos avatar
Vänta tills nästa lågkonjunktur så ska du få se på riktigt missnöje. Politiker och medias krig mot svenska folket kommer inte vara ostraffat hur länge som helst, även om det har att göra med det mesigaste folket på jorden. Kom ihåg att det är våra gener som också var vikingar och karoliner

Förhoppningsvis påbörjas massavrättningar av politiker, djupt onda PK-människor och andra kriminella förr eller senare.

Fram tills dess vill jag tipsa TS och andra korkade PK-får om att ju mer man ljuger, desto sämre blir det. Folk kommer inte acceptera politikers och medias ljugande, eller kriminella invandrare, bara för att du och andra PK tycker det, helt utan egentlig grund. Varför skulle vi ändra oss? Nu buntar jag ihop "oss" eftersom PK som TS inte vet skillnaden mellan rasist, nazist, invandringskritiker eller helt enkelt en människa med sunt förnuft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in