2017-03-06, 22:01
Medlem
Det känns som jag är den där ^horan^ i järnrörsfilmen. Säger man emot och påpekar fel så kommer brunhögern som en arm'e och samlad trupp som ska krossa och tysta all opposition. Skrämmande.

Men jag vägrar tystna...

Och nej jag är ingen islamist men jag kommer alltid försvara människors rätt att utöva sin tro. Jag kommer aldrig finna mig tillrätta i ert fascistiska och hatiska samhälle.
Citera
2017-03-06, 22:06
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
En sak kan du varje fall vara totalt säker på. Om det tar hus i helvete så kommer den goda sidan vinna och den onda förlora. Ni främlingsfientliga och i vissa fall rasister är i ett kraftigt underläge och har inte den minsta tillskymmelse till chans, inte för fem öre.

Den här enormt provocerande intelligensbefriande smutskastningen mot invandrarna i Sverige måste få ett slut, allt hat som sprids, äckligt är vad är, oerhört äckligt.

När de bruna oftare börja visa sin trynen, sitt sanna jag så hoppas jag att det svenska folket äntligen vaknar upp.

Ditt "goda" tryne har satt Sverige i skiten. Inget annat land för en liknande politik som Sverige. Menar du på allvar att du skulle stå på den goda sidan? Du är en nyttig idiot som har hjälpt till att destabilisera Sverige! Om svenska politiker hade gjort så som alla sa från början hade vi inte varit i den här situationen. Att försörja andra länder befolkning är inte humanism, det är idioti och bedrägeri gentemot svenska folket!
Senast redigerad av midvintermorker 2017-03-06 kl. 22:08.
Citera
2017-03-06, 22:15
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Det känns som jag är den där ^horan^ i järnrörsfilmen. Säger man emot och påpekar fel så kommer brunhögern som en arm'e och samlad trupp som ska krossa och tysta all opposition. Skrämmande.

Men jag vägrar tystna...

Och nej jag är ingen islamist men jag kommer alltid försvara människors rätt att utöva sin tro. Jag kommer aldrig finna mig tillrätta i ert fascistiska och hatiska samhälle.

Även om tron går ut på ett totalitärt samhälle, där kvinnor, judar och homosexuella anses som lägre stående?

Och som en petitess; -det var ett Aluminiumrör-
Citera
2017-03-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
Även om tron går ut på ett totalitärt samhälle, där kvinnor, judar och homosexuella anses som lägre stående?

Och som en petitess; -det var ett Aluminiumrör-

Ska vi förbjuda kristendomen också eller är det just islam du är ute efter?

Vad ska vi göra med korset på den svenska flaggan?

Bibeln har inga snälla saker att säga om homosexuella och transpersoner.

Låt inte ett fåtal extremister få kapa en hel religion. Islam är faktiskt fredens religion och den radikalisering vi kan se hos ett litet fåtal muslimer är ett resultat av Amerikas demokratisering i MÖ med hjälp av bomber och granater. Amerika och Saudi arabien ligger bakom de flesta terrorister som sedan ska utföra deras proxykrig.
Citera
2017-03-06, 22:53
Bannlyst
Citat:
Endast 20% röstade på trump. Att usa nu har en fascist som president beror på att vanliga hederliga människor var passiva. Vi får inte låta detta hända i sverige.

Endast 21% röstade väl på Clinton, men i fel delstater du. Tänk nu på det varje dag de kommande 4 eller 8 åren.

Hillary Clinton är krigshetsaren, fick stöd av Saudiarabien och andra gulfstater, var uppbackad av USAs finanselit och journalistkår men det är Trump som "är fascisten".

Ni e för roliga och du halkat ut från trådens kärna

"Bruna bajset" som du skriver. Du stinker ju! Nazivibbar med era invandrare och deras lebensraum, som ni stödjer. Jesus kristus.
Citera
2017-03-06, 22:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Låt inte ett fåtal extremister få kapa en hel religion. Islam är faktiskt fredens religion och den radikalisering vi kan se hos ett litet fåtal muslimer är ett resultat av Amerikas demokratisering i MÖ med hjälp av bomber och granater. Amerika och Saudi arabien ligger bakom de flesta terrorister som sedan ska utföra deras proxykrig.

Måste bara göra en liten visit i den här sandlådan och fråga om någon här verkligen har förespråkat att man förbjuder en hel religion? Hur skulle det i sådana fall gå till rent praktiskt? Eller menar du snarare att vissa vill förbjuda en del påfund som härrör från vissa religioner?

Om det senare är fallet och du finner det problematiskt så måste man väl fråga sig om du verkligen anser att begreppet "religionsfrihet" innebär var och ens rätt att göra precis vad som helst så länge de kan hänvisa till någon religion?

Sedan blir det bara fånigt när du titulerar islam "fredens religion". Det är förstås jättebra om man som muslim bortser från de mer våldsamma delarna av islam och gör egna tolkningar av skrifterna, vilket en hel del muslimer förstås gör, men att kalla islam för "fredens religion" är inte trovärdigt någonstans.

Vidare bör man skilja på islam som religion och islamism som politisk ideologi. Personligen tror jag att de allra flesta ger blanka fan i vilka gudar folk dyrkar hemma på kammaren, men när/om man börjar göra anspråk på hur samhället man lever i ska utformas så får man leva med att bli kritiserad, oavsett vilken ideologi man propagerar för.

När det gäller USA:s utrikespolitik så kan jag dock hålla med dig, till viss del. Att "bomba fram" demokrati har väl aldrig fungerat, men förhoppningsvis blir det ändring på den saken nu när saudiernas favorit förlorade valet.
Citera
2017-03-06, 23:23
Medlem
salvelinuss avatar
Citat:

Vad får dig att automatiskt tänka på Islam som mål för mitt inlägg?
Det kan lika gärna appliceras i många delar på Nazism.

Jag var i första hand ute efter att peka på paradoxen då när du i ena andetaget
lovordar alla trosuppfattningars rätt att utöva sina läror, samtidigt som du i nästa
fördömer vissa att manifestera sin tro på tex fascism.

I Sydafrika predikar häxdoktorer våldtäkt på unga oskulder som ett botemedel mot AIDS
försvarar du även dessas rätt att utöva sin tro?

Här är för övrigt en film som jag tycker summerar väl vad
som håller på att hända i Sverige med folkutbytet.
www.youtube.com/watch?v=lKDeyuM0-Og
Citera
2017-03-06, 23:25
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det bruna bajset visar sitt fula tryne mer och mer. Jag tror inte på ett ögonblick att det beror på att denna lilla revolunära bajskorven blir större utan att de blir bättre och bättre på att organisera sig. De försöker lura oss att de är fler än vad de egentligen är, i själva verket rör det sig om 10-15% extremister som arbetar genom att skrämmas, söndra och härska. Skapa förvirring och osäkerhet. Endast 20% röstade på trump. Att usa nu har en fascist som president beror på att vanliga hederliga människor var passiva. Vi får inte låta detta hända i sverige.

Således 1-1,5 miljoner extremister i Sverige. Ifall det vore så skulle vi nog ha regelrätta gatustrider mellan olika grupper. En riktigare uppfattning om mängden antidemokratiska extremister är att det rör sig om högst något tusental.

De flesta av de som skriver är bara vanliga medborgare som inte är nöjda med hur landet utvecklas.

Sluta oroa dig över Trump. Han är ingen fascist, och en riktig fascist kan inte vinna i Sverige. Antidemokratiska partier får kanske en röst av tusen här.
Citera
2017-03-06, 23:31
Medlem
Citat:
Det här handlar om att invandrarna och flyktningarna har börjat smutskastas på bred front och felaktigt anklagas för både det ena och andra, oerhört äckligt det hela, rent avskyvärt.

Inte alls konstigt eller äckligt att invandrarna smutskastas! Muslimer, araber, negrer och zigenare ÄR ju helt avskyvärda! De skall rätteligen bespottas och deporteras!
Citera
2017-03-06, 23:36
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Vi har redan "förbjudit" Kristendomen som tur är.

Vi har kastat ut prästerna ur riksdagen. Vi har tagit ifrån kyrkan all makt över hur den enskilde skall få leva sitt liv. Vi tillåter inte att man ens inom kyrkan diskriminerar kvinnor eller homosexuella.

Vi tillåter inte att någon gör detsamma i samhället med hänvisining till religionsfrihet. Vi tillåter inte att barnen inte skall lära sig om andra religioner även om föräldrarna har en kristen tro.

Bibleln innehåller en del livsvisdom precis som koranen. Bibeln innehåller precis som koranen mycket vidrigheter. Dessa delar ärn skrivna av män som vill utnyttja "den heliga boken" för att ha makt över andra människor och ffa kvinnor.

Allt det som vi redan uppnått med att kasta ut kridtendomen ur samhället har man kvar att göra i Islamska länder. Att det inte hänt ännu kan man inte klandra människor i dessa länder för. Kristendomens förtryck tog det oss nästan 2000 år att bli av med och prästerna spjärnar emot förstås.

Allt som vi uppnått struntar du i och inbillar dig att Islam är fredens religion och att Sverige blir ett bättre land av ökat inflytande av Islam.

Om människor råkar vara muslimer för att de fötts på en viss plats spelar ingen roll. Det är precis som sekulära kristna. Vi kan ha en massa muslimer som tror på Allah istället för Gud, Man har lite ritualer en dag i veckan och sen är det bra.

Om du däremot inte inser faran av att ha Islamska enklaver där religionen styr hela människans liv precis som den kristna kyrkan gjorde förr så är du fruktansvärt naiv.

Islam är inte fredens religion. Den är precis som kristendomen ett instrument för att förtrycka folket och ffa kvinnorna.

Man bör inte vara emot vare sig människor i en viss religion eller religionen i sig. Däremot bör man stenhårt bekämpa alla religioners och religigiösa människors försök att styra över andra människor.

Detta okritiska islamdyrkande som identitetsvänster och feminister står för idag är fullständigt sinnessjukt.
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2017-03-06 kl. 23:42.
Citera
2017-03-06, 23:54
Medlem
[quote=rotebro-conny|60084956]Jo men det är fortfarande en hanterbar mängd människor som står för detta om man gör rätt och vidtar kraftfulla åtgärder.

Vi kommer i alla fall inte kunna lösa det här genom att ytterligare splittra upp den delen av befolkningen som enbart vill vårt land väl och leva sitt liv i lugn och ro, det hoppas jag i alla fall du håller med om.

Och att "skicka hem" några människor vill inte ens SD så det kommer det aldrig bli tal om.

Kvar återstår då bara socialdemokrati och att försöka få över så många som möjligt att välja rätt väg i livet.

Att göra livet i förorten svårare även för dom som jobbar och sköter sig, skapa låglönejobb så folk måste ha två anställningar för att försörja sig osv osv, som kommer vara högerns nästa steg, kommer så klart bara öka på splittringarna och motsättningarna i samhället och det kommer i allra högsta grad drabba många av dom svenskar som inte haråd att stängsla in sig i Stocks
trevligt när du förstår att merparten av invånarna gillar svennar.
Citera
2017-03-07, 00:04
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
En sak kan du varje fall vara totalt säker på. Om det tar hus i helvete så kommer den goda sidan vinna och den onda förlora. Ni främlingsfientliga och i vissa fall rasister är i ett kraftigt underläge och har inte den minsta tillskymmelse till chans, inte för fem öre.

Den här enormt provocerande intelligensbefriande smutskastningen mot invandrarna i Sverige måste få ett slut, allt hat som sprids, äckligt är vad är, oerhört äckligt.

När de bruna oftare börja visa sin trynen, sitt sanna jag så hoppas jag att det svenska folket äntligen vaknar upp.

Vilken sida är god och vilken sida är ond? Varför är du så säker på att din sida är god? Du har uppenbart inte tänkt djupare. Och om det väl skulle komma till kritan, så låter det som att du är mycket väl kapabel till onda handlingar mot dina meningsmotståndare. Då är du ju helt plötsligt ond, eller hur?

Det finns en legitim kritik mot invandrares beteenden ja, och det finns en legitim kritik mot nuvarande och tidigare regering som har fört en makalöst dålig politik. Det är på intet sätt intelligensbefriat, snarare tvärt om. Om du läser på lite så inser du att den typen av politik du förespråkar (antar jag) faktiskt inte är speciellt humanistisk. Dom som är äckliga är du, som säger att ni står för en humanistisk politik när utfallet är motsatsen. Det äckliga är att man klappar sig för bröstet och säger att man är humanist, men samtidigt stödjer en politik som är antihumanistisk.

Du har ingen aning om vad du pratar om, och du är inte på något sätt god, och du står inte heller på de godas sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in