Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Vem fan skall man lägga ansvaret på då? Politikerna som tagit hit dem?
Ja, de har nog en stor del i en misslyckad integrationspolitik ja! Självklart bär alla människor ett eget ansvar men det är inte så enkelt rakt av! Vi hade nog alla kunna bli både det ena och det andra med andra uppväxtmiljöer och vad vi blivit/ inte blivit utsatta för...
Citera
Medlem
flippflopp82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Våldtäkten behandlades i denna tråd när det begav sig:
(FB) Lund: Abdihafid döms för våldtäkt mot barn på 4H gård (Gunnesbo)

Länk till dom: https://minfil.org/GdY4q5bebe/Lunds_TR_B_2917-16_Dom_2016-12-13.pdf
Nån som sitter på FUP:en?
Citera
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Klart alla är offer! Tror ni människor som mår bra agerar på detta sätt som killarna (utan att ha satt mig in i ärendet dock)? Något har misslyckats! Enkelt att skylla på pojkarna rakt av. Men i ett fungerande samhälle skulle oerhört mycket skit inte förekomma... men samhället är uppbyggt på helt andra saker än att vi ska samarbeta och respektera varandra!
Godhetsknarkande Södermalmshippie!
Du är ett offer för subversiv marxistisk indoktrinering.
Och det kommer du sorgligt nog aldrig begripa.
Citera
2017-03-06, 21:55
Medlem
Citat:
Friska människor går inte ut och våldtar sådär bara. Gör man det för att man inte får något straff så är det ju en än vidrigare handling. Vi borde bygga ett samhälle där sådant här inte förekommer alls i stort sett. Jag är mer intresserad av varför vissa människor beter sig så här. Vad fick dem att göra detta? Skulle det kunna ha undvikits?

Vi är alla bara förlorare på när sådant här händer. Enormt med pengar som skulle kunna ha använts i preventivt syfte istället, måste nu läggas på repressalier!

Nu har detta hänt och då är vi i det stadiet att våldtäkten är ett faktum. Därmed är vi i detta fallet förbi att försöka förhindra den här våldtäkten och vi får istället ta itu med hur de skyldiga ska straffas. Men rektorn verkar se dem som offer på samma sätt som flickan. Förstås en helt galen uppfattning med tanke på att det handlar om våldtäktsmän och deras offer.
Citera
2017-03-06, 21:57
Medlem
Citat:
Jag menar mest att det är så jävla enkelt att bara slå näven i bordet och lägga allt ansvar på pojkarna. Jag försvarar absolut inte vad det gjort! Det är så klart vedervärdigt! Men de flesta i tråden verkar ju ha en hjärna från neandertalarnas tid och tar fram klubban direkt. Vi har väl kommit en bit i vår civilisation sen dess och bör så klart se saker från så många olika sidor som möjligt!

Vad är skillnad på dig och rektorn? Ingen.

Om du hade haft döttrar och de blivit utsatta av det skulle du aldrig gjort ett sånt uttalande.

Du snackar så mycket skit att jag hade definitivt slagit dig på käften IRL. Och det är fan inte många som fått uppleva den känslan då jag normalt aldrig skulle göra sådan sak. Men i ditt fall hade jag gjort ett undantag.
Citera
2017-03-06, 21:57
Medlem
moremoremores avatar
På sin twitter jämnför rektorn åldersbestämningar med 30-talets rasbiologiska forskning. Enough said.

https://twitter.com/UlfTornberg
Citera
2017-03-06, 22:00
Medlem
Citat:
Klart alla är offer! Tror ni människor som mår bra agerar på detta sätt som killarna (utan att ha satt mig in i ärendet dock)? Något har misslyckats! Enkelt att skylla på pojkarna rakt av. Men i ett fungerande samhälle skulle oerhört mycket skit inte förekomma... men samhället är uppbyggt på helt andra saker än att vi ska samarbeta och respektera varandra!
Ja. Samhället konstitueras av olika människor. Sedan några år tillbaka av olika människor.

Citat:
- Men det är inte lika fel att våldta en svensk tjej som att våldta en arabisk tjej, säger Hamid.

Du förstår, här finns en viss asymmetri.

Du har helt rätt i att dagens svenska samhälle inte fungerar men det skulle inget samhälle göra med de förutsättningar som nu skapats.
Citera
Medlem
Namnen på våldtäktsmannen är inte Ajuub, utan här är hans riktiga namn:

Abdi Guled Amin Faisal, somalie vars storebrorsa och hans somaliekompisar rånat flertalet människor i Lund den senaste tiden. Man har bland annat rånat handikappade kvinnor. Om våldtäkten:

https://minfil.org/GdY4q5bebe/Lunds_TR_B_2917-16_Dom_2016-12-13.pdf

Hans storebrorsa:
Citat:
"Den 19-årige mannen döms bland annat för rån, rånförsök, stöld och misshandel. Den 15-årige ynglingen döms för rån, rånförsök, stöld, häleriförseelse och ringa narkotikabrott. De ska också betala skadestånd tillsammans på 30 400 kronor."

https://www.sydsvenskan.se/2017-03-01/ranare-tvingade-student-att-ta-ut-24-000-kronor-fran-en-bankomat

Storebrorsan heter: Mohamed Amin Guled Faisal.
Citera
Medlem
Högsta betyg i relativisering till den rektorn. Undra på att skolorna går åt helvete.
Citera
2017-03-06, 22:02
Medlem
ObiWan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moremoremore
På sin twitter jämnför rektorn åldersbestämningar med 30-talets rasbiologiska forskning. Enough said.

https://twitter.com/UlfTornberg

Uffe har en polare vid namn Per Nilsson, tidigare rektor på Fjällenskolan utanför Stockholm. Per angav samma skäl tills en familj stämde skola och kommun...
Förens då fick han sparken...
Flera utsatt elever hade under flera år tvingats sluta, samtliga gärningshen fick gå kvar i skolan....
Citera
2017-03-06, 22:04
Medlem
G-Fasths avatar
Som Luuk brukar säga: "Vart är vi på väg?"

Vad är problemet med lite gammaldags biblisk rättsskipning?

Citera
2017-03-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
De flesta i tråden tycker att det vore på sin plats att flytta på brottslingarna och inte flickan samt att rektorn uttrycker sig på ett mycket oklokt sätt.
Det tycker jag är en civiliserad åsikt.
Att bara flytta på pojkarna rakt av är eventuellt inte bästa lösningen. Det ska ju innebära att tjejen verkligen vill gå kvar i skolan isf osv... vidare kanske det finns bra kuratorer som haft en bra kontakt med pojkarna och av det skälet är det därför bäst att de går kvar. Reptilhjärnan hos oss människor säger så klart att pojkarna ska ut från skolan och att de inte är offer etc... men det känns lite enkelt att bara göra så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in