Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 21:19
Medlem
Svaagdrickas avatar
Vilken är skolan?

Att kräken fick gå kvar är kanske inte så konstigt i väntan på dom. Beklämmande att rättsprocessen var så långsam.

Men vilka patetiska pk-svar som rektorn ger. "Alla" är offer etc. "Kännbara straff". Har hen varit på interneringsläger nyligen?
Citera
2017-03-06, 21:21
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Rektorn måste avskedas.
GM bör avlivas och användas som gödsel, det kan aldrig bli något meningsfullt av två odjur som inte inser konsekvenserna av sin illgärning.

Även rektorn borde avlivas av närmaste vetrinär.
Citera
2017-03-06, 21:22
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Rektorns namn nämns inte.

Jag kan förstår varför.

Hon hade antagligen behövt flytta från Skåne efter de uttalandena.

Det skulle hen förtjäna också med sådana sjuka uttalanden som hen framför.
Citera
2017-03-06, 21:25
Medlem
Ja om det finns fler rektorer som tänker så här tänker jag då verkligen inte bilda familj i Sverige.

//Siegestor
Citera
2017-03-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Ja om det finns fler rektorer som tänker så här tänker jag då verkligen inte bilda familj i Sverige.
//Siegestor

Det finns det. Jag vet.
Citera
2017-03-06, 21:34
Medlem
FittJannes avatar
Det finns fyra offer i det här.
Rektorn är ett offer för grundlig och väl genomförd hjärntvätt.
30 års straffarbete, kallduschar och 10 rapp med rottingen om dagen borde bota.
Citera
2017-03-06, 21:35
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvigssonludvig
"Två pojkar som våldtog en flicka går kvar på skolan men flickan undervisas på annan plats."

"Varför undervisas hon på annat håll?
– Därför att hon inte orkar gå i skolan på vanligt sätt.
På grund av de två pojkarna?
– Ja, det kan man säga.
Men ändå är det de som är kvar?
– Så är det.
Hur tänkte ni?
Alla tre är ju elever och alla tre är på sätt och vis offer i det här, säger rektorn.
Hur menar du att alla tre är offer?
– Alla tre är barn. Killen som nu blivit dömd har ju fått ett ganska kännbart straff och är på det sättet ett offer."
Men det föregicks väl av en omfattande mobbing på skoltid?
– Det beror på vad man menar med det. Flickan var utsatt och vi jobbade med det och fick rätt på det i princip strax innan det här hände. Det hade blivit bättre.

http://www.sydsvenskan.se/2017-03-06/pojkar-som-valdtog-flicka-gar-kvar-pa-skolan

Hur tänker den här rektorn?

Ganska kännbart straff?!?

Ann Heberlein skriver:

Citat:
Ajuub, fälld för att ha våldtagit Tindra vaginalt och oralt på en toalett, döms till ungdomsvård samt 100 timmar ungdomstjänst. Ungdomsvården utgörs av att Ajuub vid 24 tillfällen ska samtala med en handledare vid socialförvaltningen i Lund. I domen läser jag att Ajuub tycks ha ”nedsatt förmåga att förstå vad som är rätt och fel”. Syftet med de 24 träffarna med en handledare från socialförvaltningen i Lund är att Ajuub ska lära sig att fatta bättre beslut. I övrigt görs inga ingrepp i Ajuubs liv. Han går alltså kvar i sin klass på skolan i Lund, bor hemma hos sina föräldrar, är fri att hänga med sina kompisar på samma fritidsgård som han våldtog Tindra på.

https://ledarsidorna.se/2017/03/ann-heberlein-valdtaktsmannen-om-brott-straff-och-vart-rattssamhalle/
Citera
2017-03-06, 21:37
Medlem
Så jävla sjukt och vedervärdigt så man nästan överväger att ta till flaskan såhär en måndag kväll. Ingen som vet vilken skola det handlar om?
Citera
2017-03-06, 21:38
Moderator
Chantres avatar
"Eftersom pojken, enligt socialtjänsten och tingsrätten, har "svårt att förstå att hans handlade skulle kunna vara fel" döms han till ungdomsvård med ungdomskontrakt som upprättas av socialnämnden. Han ska dessutom genomföra ungdomstjänst i 100 timmar."

Tufft straff.
Citera
2017-03-06, 21:40
Medlem
Klart alla är offer! Tror ni människor som mår bra agerar på detta sätt som killarna (utan att ha satt mig in i ärendet dock)? Något har misslyckats! Enkelt att skylla på pojkarna rakt av. Men i ett fungerande samhälle skulle oerhört mycket skit inte förekomma... men samhället är uppbyggt på helt andra saker än att vi ska samarbeta och respektera varandra!
Citera
2017-03-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ajuub tycks ha ”nedsatt förmåga att förstå vad som är rätt och fel”. Syftet med de 24 träffarna med en handledare från socialförvaltningen i Lund är att Ajuub ska lära sig att fatta bättre beslut. I övrigt görs inga ingrepp i Ajuubs liv.

Ja det var då själva fan.

Jag röstar också på inga ingrepp i hans liv, han borde få gå kvar på skolan, men han borde tvångskastreras först!
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-06 kl. 21:46.
Citera
2017-03-06, 21:44
Medlem
Glutamines avatar
Namn på rektorn? En sån här individ ska hängas ut med namn och bild. Personen Förtjänar själv att bli våldtagen av ett gäng hazarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in