Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-06, 21:44
Medlem
Svaagdrickas avatar
Är det någon som vet vilka möjligheter en rektor har att flytta på elever? Även när dom inte fallit. Att Elevhälsoteamet är inblandade har ju inte gett flickan tillbaka tryggheten.
Citera
2017-03-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Klart alla är offer! Tror ni människor som mår bra agerar på detta sätt som killarna (utan att ha satt mig in i ärendet dock)? Något har misslyckats! Enkelt att skylla på pojkarna rakt av. Men i ett fungerande samhälle skulle oerhört mycket skit inte förekomma... men samhället är uppbyggt på helt andra saker än att vi ska samarbeta och respektera varandra!

Men det där resonemanget går ju att köra kring all form av brottslighet -att brottslingar mår dåligt och är resultatet av samhälleliga misslyckanden. Då kan vi ju lägga ner både det individuella ansvaret och all typ av straffpåföljd eftersom det egentligen är samhället som ska straffas för de brott som begås och inte brottslingar.

Sen kan det ju vara så att flickan inte kunde tänka sig att vara kvar på skolan även om brottslingarna hade tagits därifrån. Men det är ju inget som precis framgår av rektorns uttalande.
Senast redigerad av meetthefockers 2017-03-06 kl. 21:48.
Citera
2017-03-06, 21:46
Medlem
Citat:
Klart alla är offer! Tror ni människor som mår bra agerar på detta sätt som killarna (utan att ha satt mig in i ärendet dock)? Något har misslyckats! Enkelt att skylla på pojkarna rakt av. Men i ett fungerande samhälle skulle oerhört mycket skit inte förekomma... men samhället är uppbyggt på helt andra saker än att vi ska samarbeta och respektera varandra!

Så varför inte gå ut och våldta lite om det nu inte får några konsekvenser whatsoever?
Det är ju alla vi som inte rånar, våldtar och bär oss åt som förlorar på att inte ta för oss när det inte finns några straff för att begå brott.

Nice guys finish last, eller vad är det dom brukar säga?
Citera
2017-03-06, 21:47
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Ajuub tycks ha ”nedsatt förmåga att förstå vad som är rätt och fel”. Syftet med de 24 träffarna med en handledare från socialförvaltningen i Lund är att Ajuub ska lära sig att fatta bättre beslut. I övrigt görs inga ingrepp i Ajuubs liv.

Ja det var då själva fan.

Jag röstar också på inga ingrepp i hans liv, han borde få gå kvar på skolan, men han borde tvångskastreras först!

En elev som våldtar ska förpassas till en sluten institution där resten av skolplikten får fullgöras.
Citera
2017-03-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Men det där resonemanget går ju att köra kring all form av brottslighet -att brottslingar mår dåligt och är resultatet av samhälleliga misslyckanden. Då kan vi ju lägga ner både det individuella ansvaret och all typ av straffpåföljd eftersom det egentligen är samhället som ska straffas för de brott som begås och inte brottslingar.
Jag menar mest att det är så jävla enkelt att bara slå näven i bordet och lägga allt ansvar på pojkarna. Jag försvarar absolut inte vad det gjort! Det är så klart vedervärdigt! Men de flesta i tråden verkar ju ha en hjärna från neandertalarnas tid och tar fram klubban direkt. Vi har väl kommit en bit i vår civilisation sen dess och bör så klart se saker från så många olika sidor som möjligt!
Citera
2017-03-06, 21:48
Medlem
Ken Drydens avatar
Våldtäkten behandlades i denna tråd när det begav sig:
(FB) Lund: Abdihafid döms för våldtäkt mot barn på 4H gård (Gunnesbo)

Länk till dom: https://minfil.org/GdY4q5bebe/Lunds_TR_B_2917-16_Dom_2016-12-13.pdf
Citera
2017-03-06, 21:49
Medlem
Citat:
Jag menar mest att det är så jävla enkelt att bara slå näven i bordet och lägga allt ansvar på pojkarna. Jag försvarar absolut inte vad det gjort! Det är så klart vedervärdigt! Men de flesta i tråden verkar ju ha en hjärna från neandertalarnas tid och tar fram klubban direkt. Vi har väl kommit en bit i vår civilisation sen dess och bör så klart se saker från så många olika sidor som möjligt!

Vem fan skall man lägga ansvaret på då? Politikerna som tagit hit dem?
Citera
2017-03-06, 21:51
Medlem
TsarenSvikerAldrigs avatar
Rektorn för er som undrade:

Rektor 6–9: Ulf Tornberg
Telefon: 046-359 79 53
E-post: ulf.tornberg@lund.se
Citera
Medlem
Citat:

De flesta i tråden tycker att det vore på sin plats att flytta på brottslingarna och inte flickan samt att rektorn uttrycker sig på ett mycket oklokt sätt.
Det tycker jag är en civiliserad åsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Så varför inte gå ut och våldta lite om det nu inte får några konsekvenser whatsoever?
Det är ju alla vi som inte rånar, våldtar och bär oss åt som förlorar på att inte ta för oss när det inte finns några straff för att begå brott.

Nice guys finish last, eller vad är det dom brukar säga?
Friska människor går inte ut och våldtar sådär bara. Gör man det för att man inte får något straff så är det ju en än vidrigare handling. Vi borde bygga ett samhälle där sådant här inte förekommer alls i stort sett. Jag är mer intresserad av varför vissa människor beter sig så här. Vad fick dem att göra detta? Skulle det kunna ha undvikits?

Vi är alla bara förlorare på när sådant här händer. Enormt med pengar som skulle kunna ha använts i preventivt syfte istället, måste nu läggas på repressalier!
Citera
2017-03-06, 21:53
Medlem
midvintermorkers avatar
Är man ett offer bara för att man är ett barn? Detta är ju inget busstreck direkt. Man har våldtagit en tjej. Att rektorn inte har bättre omdöme borde föranleda att han/hon entledigas från sin tjänst.
Citera
2017-03-06, 21:53
Medlem
Citat:
Friska människor går inte ut och våldtar sådär bara. Gör man det för att man inte får något straff så är det ju en än vidrigare handling. Vi borde bygga ett samhälle där sådant här inte förekommer alls i stort sett. Jag är mer intresserad av varför vissa människor beter sig så här. Vad fick dem att göra detta? Skulle det kunna ha undvikits?

Vi är alla bara förlorare på när sådant här händer. Enormt med pengar som skulle kunna ha använts i preventivt syfte istället, måste nu läggas på repressalier!

Hur som helst så ger det faktum att de inte får kännbara straff helt fel incitament och sänder helt fel signaler till alla andra som tycker att svenska kvinnor är "JÄVLA HOROR".

Fö. så tror jag inte på samhället som någon slags utopi, villket du verkar göra.
Det här är en djungel och det handlar om att äta eller ätas, och det kommer bli mer uppenbart ju mer laglöst samhället blir.
Senast redigerad av banankaka12 2017-03-06 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in