2017-03-06, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
OK som jag skrev ovan, det är alltså din mission att ”skärskåda och bryta ner” starka, sunda och nöjda kvinnor med en åsikt. Hallååå, talibanerna vill ha sin sunkiga kvinnosyn tillbaka.
Allt jag läser när jag läser din text är "Kulturmarxistiskt signalbegrepp, blabla kulturmarxistiskt signalbegrepp blablabla blabla kulturmarxistiskt signalbegrepp" och så vidare. Du måste förstå att du inte påverkar mig i din riktning, tvärtom verifierar du mina fördomar mot nippriga fruntimmer som styrker sig med ömsom rödvin och ömsom marxistiska vansinnigheter. Du blir en parodi på den bittra feministen som blir så kränkt så kränkt så kränkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
En fråga vem är hon och varför är hon intressant?
Kvinnor som går upp i vikten när de blivit mammor so what??
Men LÄS tråden, ditt mongo...
Citera
2017-03-06, 21:04
Medlem
Ryggradsluss avatar
Skön tjej!
Citera
2017-03-06, 21:05
Medlem
Mooons avatar
Nej det tror jag inte, du ditt lilla troll njuter allt uppenbart av din illvilliga tråd. Däremot tror jag att du får allt färre i din svans.

De flesta män inser att kvinnor som fött barn och är som över 16 år förändras i kroppen. Dessutom föredrar de flesta män glada kåta kvinnor som är nöjda med sin man och barn och som inte skäms över sina kroppar. Få vill ha ångestfyllda tjejer som kräks på toa efter att ha ätit mat och som oupphörligen bantar och som är missnöjda med sig själva och är frigida.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Allt jag läser när jag läser din text är "Kulturmarxistiskt signalbegrepp, blabla kulturmarxistiskt signalbegrepp blablabla blabla kulturmarxistiskt signalbegrepp" och så vidare. Du måste förstå att du inte påverkar mig i din riktning, tvärtom verifierar du mina fördomar mot nippriga fruntimmer som styrker sig med ömsom rödvin och ömsom marxistiska vansinnigheter. Du blir en parodi på den bittra feministen som blir så kränkt så kränkt så kränkt.

Men LÄS tråden, ditt mongo...
Citera
2017-03-06, 21:08
Avslutad
Citat:
Dessutom föredrar de flesta män glada kåta kvinnor...
Och därför menar du att man ska bli tillsammans med en feminist?
Citera
2017-03-06, 21:28
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nej det tror jag inte, du ditt lilla troll njuter allt uppenbart av din illvilliga tråd. Däremot tror jag att du får allt färre i din svans.

De flesta män inser att kvinnor som fött barn och är som över 16 år förändras i kroppen. Dessutom föredrar de flesta män glada kåta kvinnor som är nöjda med sin man och barn och som inte skäms över sina kroppar. Få vill ha ångestfyllda tjejer som kräks på toa efter att ha ätit mat och som oupphörligen bantar och som är missnöjda med sig själva och är frigida.

Jo för att inte vara överviktig måste ju givetvis innebära ätstörningar och att man kräkas i toan, att man som man vill ha det sistnämnda om man avböjer det förstnämnda. Det är ju en ren självklarhet alla vet att det är så

De flesta män uppskattar definitivt inte feta kvinnor som stoltserar med osmickrande bilder på sin övervikt och att ha håriga ben i radikalfeminismens namn, men hey... det kanske bara är en tidsfråga innan vi är där. Kanske är det i framtiden genusmannen som är normen, och det ses som en självklarhet att man ska älska "den stolta kvinnan som vågar vara precis som hon vill". Gör man inte det så är man en sexistisk förtryckare som objektifierar kvinnokroppen och en mycket, mycket dålig person.
Citera
2017-03-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo för att inte vara överviktig måste ju givetvis innebära ätstörningar och att man kräkas i toan, att man som man vill ha det sistnämnda om man avböjer det förstnämnda. Det är ju en ren självklarhet alla vet att det är så

De flesta män uppskattar definitivt inte feta kvinnor som stoltserar med osmickrande bilder på sin övervikt och att ha håriga ben i radikalfeminismens namn, men hey... det kanske bara är en tidsfråga innan vi är där. Kanske är det i framtiden genusmannen som är normen, och det ses som en självklarhet att man ska älska "den stolta kvinnan som vågar vara precis som hon vill". Gör man inte det så är man en sexistisk förtryckare som objektifierar kvinnokroppen och en mycket, mycket dålig person.
Eller också kommer vi få en framtid där kvinnor kräver att män ska raka hela kroppen, ha "eight pack" och minst 25 cm kuk, allt annat är äckligt och oacceptabelt. Och vi kommer ha ett flashback där kivnnor sitter och vräker ut sig skit om enskilda män motsvarande det TS bajsat ut sig.
Låter det som en önskvärd "yttrandefrihet" värt att jobba mot?
Citera
2017-03-06, 21:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
En fråga vem är hon och varför är hon intressant?
Kvinnor som går upp i vikten när de blivit mammor so what??

Det verkar vara svårt det här med att läsa trådstarten. Kajsa lyfts fram för att hon är en representant för osunda värderingar och en dekadent livsstil. Alltihop kan kopplas till feminism och andra vänsteridéer.
Citera
2017-03-06, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Eller också kommer vi få en framtid där kvinnor kräver att män ska raka hela kroppen, ha "eight pack" och minst 25 cm kuk, allt annat är äckligt och oacceptabelt.
Är vi inte redan där? Har du sett hur idealmannen framställs i exempelvis reklamen eller via Hollywood?

Citat:
Och vi kommer ha ett flashback där kivnnor sitter och vräker ut sig skit om enskilda män motsvarande det TS bajsat ut sig.
Det finns redan. Twitter.

Citat:
Det är den yttrandefrihet vi har. Eller rättare sagt, den yttrandefrihet vi TAR oss. Om sådana som du skulle få bestämma skulle ni få hata vita män fritt och vi skulle bara mesa och kröka rygg och ynka oss i vårt självförakt. Inse vilken fruktansvärt gynnad position du befinner dig i som varande en vit svensk kvinna i världens mest jämställda land. Och likväl gnäller du. Att du är en fet fylleloser beror på dig själv och ingen annan. Att du är bitter och gnällig beror på dig själv, inte på att du på något sätt skulle vara ett slags offer för något slags inbillat patriarkat.
Senast redigerad av Arkhamist 2017-03-06 kl. 21:54.
Citera
2017-03-06, 22:09
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Eller också kommer vi få en framtid där kvinnor kräver att män ska raka hela kroppen, ha "eight pack" och minst 25 cm kuk, allt annat är äckligt och oacceptabelt. Och vi kommer ha ett flashback där kivnnor sitter och vräker ut sig skit om enskilda män motsvarande det TS bajsat ut sig.

Kvinnor kräver redan mer än vad de själva behöver leva upp till: självsäkerhet, pondus, ledarskaprsförmåga och en viss social status - sedan kan de utöver det också ha preferenser kring hur mannens kropp ska se ut. Många kvinnor har inte en realistisk uppfattning kring en mans fysik, när de säger "muskler är bra - men inte alldeles för stora" så tenderar det att röra sig om en kropp som tagit X antal år att slipa i gymmet.

Vad behöver kvinnor leva upp till? Att ha disciplin nog att inte äta för mycket... jävlar alltså vilka orelistiska ideal. Dessa krav är fullt möjliga att uppnå genom att bara sitta på sitt arsle och glå på TV dagarna i ända om man så vill men det behöver vi inte ta hänsyn till.

Vem är du att kvalificera yttrandefrihet? Hade folk med dina ideologiska sympatier fått bestämma så hade det funnits en hel jävla hög med saker som inte fått skapas eller sägas p g a att det antingen är kränkande mot den ena eller den andra gruppen eller inte tillräckligt inkluderande. Så nej tack, bespara mig dina fascistiska tendenser maskerade som social rättvisekamp.

Vad Kajsas fall besträffar så faller det in i kontexten av en feministisk riktning och jag anser därmed att det finns ett diskussionsunderlag ur den infallsvinkeln.
Citera
2017-03-08, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Jag har aldrig träffat henne. Jag har aldrig pratat med henne. Jag visste inte ens om att hon existerade innan jag i samband med en bildsökning i ett helt annat sammanhang stötte på en bild där Kajsa vräkte upp sin fläskmage över hela skärmen. Det fick mig att klicka på bilden och följaktligen komma rakt in på hennes Instagramkonto. Sedan började jag scrolla, med ett stigande illamående och en känsla av vanmakt och förakt.

Därefter startade jag tråden här, för att illustrera att det är sånt här som de "starka feministiska kvinnorna" egentligen sysslar med, degenererar sig själva med ostbågar och kommunism. Det fick mig att må illa både fysiskt och intellektuellt.

Jag har aldrig utnämnt Kajsa till någon riksfeminist och jag förstår inte varför du sätter henne i någon slags förhållande till fyllskallen och parasiten Schyman, för det har inte jag gjort. Jag har belyst det äckel som Kajsa själv belyser på sina sociala medier, pekat på det degenererade och osunda leverne som hon själv glorifierar både i bild och text. Jag har dessutom trollat lite med de rödvinsalkoholiserade fåntrattsfeminister som sitter och kastar bort sina bidragstagardagar på Flashback genom att föra ändlösa svamliga diskussioner om nonsens fram tills dess att baginbox-fyllan får dem att säcka ihop för kvällen. Det är vad jag har gjort och något som fler borde göra, för om man inte belyser vansinnet kommer det att fortsätta ostraffat. Om man tvärtom ryggdunkar dårarna kan de lätt få för sig att deras stolliga infall delas av majoriteten och det är precis därför västvärlden ser ut som den gör idag; för att idioter som Kajsa och Merapi inte bemöttes och kritiserades redan när de tog sina första kliv in på kulturmarxismens arena.

Ja säger du det så får jag väl tro på dig men nog är det lite konstigt i min värld i alla fall, att lägga så mycket känslor, tid och energi på en tjej som trots allt inte gjort så där jättestora avtryck i världen än i alla fall.

Sen tycker jag att det är tydligt att i vårt sekulariserade samhälle så har vi uppfunnit nya dödssynder, varav övervikt är en. Alla har liksom rätt att slå på överviktiga. Det finns ingen ursäkt, tycker man. Plikten är att vara smal till varje pris och den som inte klarar det, ska till skampålen. Har de inte ens vett att skämmas för hur de ser ut, ska de dessutom hängas offentligt! som du gör här.

Nej då, riksfeministen var mitt ord, inte ditt. Jag drar in Schyman som jämförelse, hon är en person som varit i hetluften länge och troligen har i det närmaste noshörningshud på näsan. Man kan kanske säga att det var en variant på "Ge dig på någon i din egen storlek istället!".

Du strösslar med invektiv, det blir lite för mycket. Effekten går förlorad, ungefär som när folk har alla sina prydnadssaker framme samtidigt. Det är möjligt att det kanske står något värt att titta närmare på där någonstans ibland allt det andra tjafset, men det kommer bort i röran. Det blir för mycket du och för lite sakfråga, om man säger. Men det är ju i min smak förstås, andra kanske tycker annorlunda.
Citera
2017-03-08, 16:10
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Sen tycker jag att det är tydligt att i vårt sekulariserade samhälle så har vi uppfunnit nya dödssynder, varav övervikt är en. Alla har liksom rätt att slå på överviktiga. Det finns ingen ursäkt, tycker man. Plikten är att vara smal till varje pris och den som inte klarar det, ska till skampålen. Har de inte ens vett att skämmas för hur de ser ut, ska de dessutom hängas offentligt! som du gör här.

Tvärtom finns inga dödssynder kvar, tvärtom så försöker postmarxister ifrågasätta ifall några ideal överhuvudtaget ska existera. Ifrågasätta skönhet, mod, styrka, hälsa, liv (födsel, fertilitet), produktivitet som ideal.

Detta i takt med att man allierar sig med det värsta ur konsumentsamhällets skräp, alla ska sitta med deras Ipads och vräka i sig chips. Ingen ska ens behöva kunna laga god hälsosam mat.

Lathet och frosseri ska man försöka få till ideal då alla värdesystem grundar sig på sociala konstruktioner, dvs; illusioner.

Vi diskuterar återigen inte om stackars Kajsa, utan bakomliggande mekanismer som söker göra att hon faller mot gravitation mot konsumentssamhällets avlopp, och där ligger kvar, för det är ju precis lika bra att ligga där som att försöka kämpa mot bättre utsikter. Hon har rätt att känna sig lika vacker och hälsosam även när hon äter sig fet, det är samhället det är fel på ifall hon inte får känna sig så.

Det är denna filosofi som jag försöker bekämpa, inte Kajsa (filosofins offer).
Citera
2017-03-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Tvärtom finns inga dödssynder kvar, tvärtom så försöker postmarxister ifrågasätta ifall några ideal överhuvudtaget ska existera. Ifrågasätta skönhet, mod, styrka, hälsa, liv (födsel, fertilitet), produktivitet som ideal.

Detta i takt med att man allierar sig med det värsta ur konsumentsamhällets skräp, alla ska sitta med deras Ipads och vräka i sig chips. Ingen ska ens behöva kunna laga god hälsosam mat.

Lathet och frosseri ska man försöka få till ideal då alla värdesystem grundar sig på sociala konstruktioner, dvs; illusioner.

Vi diskuterar återigen inte om stackars Kajsa, utan bakomliggande mekanismer som söker göra att hon faller mot gravitation mot konsumentssamhällets avlopp, och där ligger kvar, för det är ju precis lika bra att ligga där som att försöka kämpa mot bättre utsikter. Hon har rätt att känna sig lika vacker och hälsosam även när hon äter sig fet, det är samhället det är fel på ifall hon inte får känna sig så.

Det är denna filosofi som jag försöker bekämpa, inte Kajsa (filosofins offer).

Tycker du inte? Övervikt och rökning tycker jag är två tydliga dödssynder idag. Man kan aldrig gå fel om man sparkar på dem! Det är alltid rätt, och församlingen mumlar instämmande och vaggar lite i takt med förolämpningarna. Halleluja!

Tycker du att andra har rätt att tala om för dig vad du får och inte får känna? Om du tränar som en tok och gillar det du ser i spegeln - kan t.ex. jag komma där då och säga till dig att du verkligen inte har någon rätt att känna så eftersom... tja, t.ex. att du skriver på dödsknarkarnazistforumet Flashback? Inbilla dig inte att du har rätt att tycka om dig själv då! Hur vettigt verkar det?

Nej du, jag köper inte att det handlar om altruism, att man vill rädda mänskligheten generellt och Kajsa i synnerhet genom att uttrycka sig så vidrigt som möjligt om hennes uppenbarelse, eller genom tycka att det är helt rätt att göra det. Det är möjligen en efterkonstruktion för att samvetet ska smärta lite mindre, men inte fan finns det någon som är så dum att han/hon tror att hon skulle vilja ta något som helst råd ifrån människor som beter sig som TS och diverse härmapor.

Det handlar nog mycket mer om (felslutet) att om man gör ner andra, så blir man liksom lite bättre själv på köpet. Så är det inte. I själva verket så drabbas man själv också av sin egen negativitet och elakhet, det är inte hälsosamt att vara sådan och andra vill inte gärna ha med en att göra heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in