2017-03-06, 00:14
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Vad jag hört så hade spelare börjat tröttna på honom och han spelfilosofi, Bellarabi, Brandt och Chicharito satt ju på bänken mot Dortmund. Han verkar ju vara en speciellt person. Tänker på tex då han vägra gå av plan efter blivit bedd av domaren att göra det. Men vi lär få se mer av honom, Schalke går ju heller inte så bra just nu

Frågan är nu vem som kan ta över Leverkusen, vad finns ens på marknaden? Breitenreiter? Gör kanske Labbadia ett återbesök i Leverkusen?

Nu tror jag inte att det händer, men Rudi Völler med nuvarande andretränare vore en billig lösning till säsongens slut och skit samma om det blir EL, när det ändå inte ger så mycket pengar som gruppspel i CL.

Det är ändå ett lustigt samspel mellan tränare och spelare: Oavsett vad som är rätt och bra så är det svårt att argumentera mot framgång. Schmidt har varit framgångsrik i tre år (även om det var fler vinster i sista minuten ifjol än annars) och nu plötsligt är han det inte, då blir många fler spelare demotiverade och gör dåliga insatser.

Det svåraste jag har att förstå är den personliga stolthet hos varje spelare som kommer av att man är 1.BL:s tredje mest värdefulla lag och spelar på samma nivå som lag som är värda en tredjedel. Hur förstår man då sin yrkesroll och de kvalitetskrav man har på sig?
Citera
2017-03-06, 07:40
Medlem
cyberkalles avatar
Leverkusen spelar ju stundvis helt magiskt bra fotboll och är ofta riktigt roliga att se men jag vet inte vems fel det är när man gång på gång fallerar så enormt i försvarsarbetet.

Jag tror att Roger Schmidt kanske vore rätt tränare åt Schalke och undra om inte dom är nästa lag att kicka tränaren, tror att Heidel kommer agera snart.

Marco Reus skadad igen och missar den viktiga CL returen mot Benfica.

Augsburg försätter att imponera 2-2 mot Leipzig är ett mycket bra resultat även om det bara är fem poäng ner till kval i den jämna bottenstriden så känns dom för närvarande för starka för att hamna i ett kval och en poäng i bortamatchen mot Schalke till helgen vore härligt

Det är alltså bara sju poäng för Hamburg upp till Leverkusen på en tionde plats.
Citera
2017-03-06, 10:27
Medlem
cyberkalles avatar
Stuttgarts fan har startat en namninsamling för att få klubben att ta tillbaka Kevin.
https://www.openpetition.de/petition/online/kevin-grosskreutz-zurueck-zum-vfb-stuttgart
Citera
2017-03-06, 12:37
Medlem
cyberkalles avatar
Tayfun Korkut tar över Leverkusen till säsongen är slut sen blir det nog någon annan som får förtroendet.
Citera
2017-03-06, 15:43
Medlem
Germanofils avatar
Hannovers usla spel sedan vinteruppehållet har nu fått konsekvenser. Sportcheferna Bader och Möckel sparkas med omedelbar verkar. Istället tar Horst Heldt över rodret hos H96. Ingen aning om detta är bra eller dåligt. Men positivt i alla fall att man låter tränaren Stendel stanna. Tycker annars att tyska klubbar ofta är alldeles för snabba med att kicka tränaren. Får hoppas på en positiv reaktion nu helt enkelt.
Citera
2017-03-06, 19:57
Medlem
cyberkalles avatar
Grus-Kalle @ du som har koll på 1860 vad var det som hände på vip-läktaren egentligen?
Citera
2017-03-06, 20:16
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tycker annars att tyska klubbar ofta är alldeles för snabba med att kicka tränaren.
Håller med, i varje fall generellt, finns ju fall typ Ismael i VfL som redan från början verkat vara märkliga val. Minns för bara ett par år sedan då det var ovanligt med avsked före vinteruppehållet, numera är det alltid en tre/fyra som fått gå och inte ovanligt att en klubb så här års är inne på tränare nummer tre för säsongen.

Man kan undra på vad detta beror på, är det spelartrupperna som blivit för starka, är det allt gnäll i olika forum (ej vårt ), eller något annat? I media och i studiosofforna tycker jag inget ändrats, de var lika kritiska/gnälliga förr.

Lite mer is i magen borde klubbledningarna ha. Är inte skrivet i sten vilka lag som kommer gå bra eller dåligt.
Citera
2017-03-06, 20:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller med, i varje fall generellt, finns ju fall typ Ismael i VfL som redan från början verkat vara märkliga val. Minns för bara ett par år sedan då det var ovanligt med avsked före vinteruppehållet, numera är det alltid en tre/fyra som fått gå och inte ovanligt att en klubb så här års är inne på tränare nummer tre för säsongen.

Man kan undra på vad detta beror på, är det spelartrupperna som blivit för starka, är det allt gnäll i olika forum (ej vårt ), eller något annat? I media och i studiosofforna tycker jag inget ändrats, de var lika kritiska/gnälliga förr.

Lite mer is i magen borde klubbledningarna ha. Är inte skrivet i sten vilka lag som kommer gå bra eller dåligt.
Mitt intryck är att tålamodet är absolut minst i Tyskland av dom stora fotbollsländerna.
Undrar inte om det kan bero på att supportrande kan utöva extra tryck utöver det vanliga. Man lever närmare dom helt enkelt. Effekten blir som ofta att dom mest högljudda får oproportionerligt stort inflytande av att sätta press.
Citera
2017-03-06, 21:24
Medlem
Samizdats avatar
Vad har hänt med St. Pauli?

Efter vinteruppehållet inledde man med att förlora, med bara 1-0, mot Stuttgart. Ingen skam i det som tabelljumbo. Sedan dess är man obesegrade! Fyra vinster och en oavgjord match, med en målskillnad på 12-3.

Före årsskiftet: 2 5 11, 11-24
Efter årsskiftet: 4 1 1, 12-4

Någon som har bättre koll? Lyckat januarifönster? Ny tränare? Omskolningsläger?
Citera
2017-03-06, 23:15
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Grus-Kalle @ du som har koll på 1860 vad var det som hände på vip-läktaren egentligen?

Ännu en konstig aktion av Ismaik och hans närmaste: S:t Paulis ledning och deras närmaste - som också hänger farligt nära relegationsgränsen - jublar i Ismaik-gängets tycke för mycket när FCSP gör mål och ber dem att gå därifrån av den anledningen.

Sannolikt ligger samtligas nerver rätt nära ytan och då ligger sådana överslagshandlingar inte långt bort, speciellt när det rör sig om en riktig sexpoängsmatch som Sechzig förlorar hemma med 1-2.

Istället för att söka lösa problemen som gör att Sechzig förlorar, så väljer man att rikta sin ilska mot de som bara blir glada för att samma problem existerar.

Ett helt vanligt sandlådebeteende med andra ord och, som ni ser, att vara ett fan av Sechzig kostar alltmer smärta och offentlig smälek. Men en vacker dag stämmer allt och man går upp i 1.BL...tveksamt om jag trots god hälsa och förhållandevis låg ålder kommer att uppleva denna dag dock.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2017-03-06 kl. 23:17.
Citera
2017-03-06, 23:32
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Stuttgarts fan har startat en namninsamling för att få klubben att ta tillbaka Kevin.
https://www.openpetition.de/petition/online/kevin-grosskreutz-zurueck-zum-vfb-stuttgart

Som sagt, tycker inte att VfB beter sig speciellt fint mot en kille som visar en oerhörd lojalitet och ett något sviktande omdöme. Jämför gärna med vad ett företag tvingas göra för en medarbetare som har ett beroendeproblem (t ex alkohol, spel, droger). Där är det snarare all-in på rehabilitering.

Det är fortfarande min fullständiga övertygelse att VfB är missnöjda med Kevins prestationer i förhållande till hans lön. Och att denna händelse är en - ganska svag - ursäkt att agera som man gör.
Citera
2017-03-06, 23:44
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Tayfun Korkut tar över Leverkusen till säsongen är slut sen blir det nog någon annan som får förtroendet.

Om man nu skulle komma på idén att jämföra tränarbyten, så känns det som om VfL drog en vinstlott och Leverkusen greppade rakt ned och fel i bottenskrapet.

Korkut har en kort och i början framgångsrik karriär bei H96 samt en kort och framgångslös karriär hos 1.FC Kaiserslautern bakom sig som huvudtränare.

Jag hoppas att jag har fel, för någonstans vill jag gärna se att B04 har framgång med sin fina trupp. Men jag tror inte det kommer att hända, dessutom hade nog Rudi Völler kunnat vara lika bra och därmed spart lite pengar för "die Werks-Elf".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in