2017-03-06, 18:58
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast utan en viss nivå av "biologisk rasism" kan inte ett folk/en familj överleva. Rasism finns liksom naturligt i oss. Dock behöver man inte utrota någon för det, utan vara smart och se till att de aldrig ges chansen att komma nära.

Vänstern, och nissar likt TS, har hjärntvättat det svenska folket till den grad att många faktiskt inte tänker längre, och inser att svenskarna snart är majoritet i sitt eget land. Det är inte okej.
Du menar minoritet. Nej det är inte ok. Dessa PK-människor tar väldigt mycket för givet. Det blir ett bryskt uppvaknande för dem sen när de inser vad det innebär att leva som en minoritet bland kaosbabbar. Då kommer de inse att dessa varelser inte alls var precis som oss, så som jämlikhetsapostlarna i media påstått.
Citera
2017-03-06, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Du menar minoritet. Nej det är inte ok. Dessa PK-människor tar väldigt mycket för givet. Det blir ett bryskt uppvaknande för dem sen när de inser vad det innebär att leva som en minoritet bland kaosbabbar. Då kommer de inse att dessa varelser inte alls var precis som oss, så som jämlikhetsapostlarna i media påstått.

Ja, jag tänkte lite för snabbt när jag skrev.
Citera
2017-03-06, 19:05
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
.

Ja, tyvärr, en otroligt skrämmande tid vi lever i
Vad jag tycker är intressant är att du är extremt rädd för högerextrema och att SD verkar få mer stöd, men du är helt obekymrad om varför det är på det sättet. Man hade kunnat vara förbannad på att svenskar som arbetat hela livet får vänta upp till ett år på en prostatacanceroperation eller något av de otaliga brister som finns i välfärden, men detta upprör inte dig. Det berör dig inte. Ditt bekymmer är att rasister sitter och hatar på Flashback.

För dig är samhällets primära bekymmer att det finns en liten grupp människor som kallar sig nazister (nått hundratal kanske?), en större grupp som kallar sig sverigedemokrater och en mycket stor grupp som visserligen inte är sverigedemokrater men som saknar andra politiska företrädare. Jag hade kallat det för ett politiskt representationsproblem (och i det första fallet ett utbildningsproblem) och det är allvarligt i sig, men långt ifrån lika allvarligt som de brister i välfärden vi nu ser.

En annan reflektion jag gör när någon börjar tala om "brun historia" och "högervindar" är ju att Sverige just tagit emot mest flyktingar per capita i hela den utvecklade världen. Vi ger mest i världen av våra skattepengar till bistånd. I Sverige kan man inte säga att man röstar på ett av de största partierna i riksdagen utan att bli utfryst på arbetsplatsen. I detta läge drar du paralleller till Tysklands 30-tal. Förstår du hur absurt det är?

Vad det handlar om är att du inte är styrd av fakta, du har inte gjort någon konsekvensanalys av hur man spenderar pengar och du tror att du är medmänsklig när du offrar cancerpatienter för att sätta somaliska kvinnor i permanent, barnafödande utanförskap i förorterna.
Citera
2017-03-06, 19:09
Medlem
sajebiss avatar
Det som behövs snarast i Sverige är en djup lågkonjunktur alt. rejält höjda räntor. Goddagspiltarna måste rökas ut. Veloursvenne behöver ett riktigt sjuhelvetes jävla stålbad och det snarast, jag vill se en ny kreugerkrasch.
Citera
2017-03-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fmj4912
Fast rasism betyder att man hatar andra "raser" Det här handlar om att man vill att Sverige ska fokusera på problemen som finns i landet innan man börjar hjälpa andra. Just nu bjuder vi in människor i landet och istället för att lösa problemen vi redan har blir det fler.

Vi borde lägga pengarna på exempelvis sjukvården. Höj ssk:s löner med tanke på att så många flyttar till norge efter utbildningen.

Dom 600 miljarder (?) Som går till invandring kunde gjort mycket bättre nytta om man satsade på saker som höjda lärar och ssk löner och vad det nu finns för fler områden som behöver pengar.

Bra sammanfattat. Det handlar om ekonomi. Enkel matematik säger att det går åt skogen med välfärdssystemet när vi tar in så många som inte kan försörja sig själva. Sen får vi integrationsproblem också, se bara på hur andra generationen sköter sig i förorterna. Jobbigt detta, och ingen lösning tycks vara i sikte.
Citera
2017-03-06, 19:20
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Det som behövs snarast i Sverige är en djup lågkonjunktur alt. rejält höjda räntor. Goddagspiltarna måste rökas ut. Veloursvenne behöver ett riktigt sjuhelvetes jävla stålbad och det snarast, jag vill se en ny kreugerkrasch.
Tyvärr så har du rätt men inte ens de kommer att hjälpa då kulturmarxismens indoktrinering är så pass stark i landet att vi måste to totalt ner i skiten att folk som trådskapan blir knäckta på alla plan först då kan vi kasta ut den bruna sörjan och återta landet
Citera
2017-03-06, 19:21
Medlem
HannaLees avatar
Som det känns nu vore det skönt om allting rasade. Självklart är det tragiskt och sorgligt, vad detta landet håller på att förvandlas till. Men samtidigt känns det mer och mer definitivt, oundvikligt. Riva ned, rensa upp, börja om och bygga nytt. Sent ska syndaren vakna och när du sen kommer springandes, med handen avbiten och förskräckt insett varthän den muslimska lojaliteten ligger, när det verkligen gäller, så är jag den första att vända dig ryggen. Det finns någon slags pervers njutning i den tanken. Att bara stänga dörren mitt framför näsan på er.
Citera
2017-03-06, 19:26
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaLee
Som det känns nu vore det skönt om allting rasade. Självklart är det tragiskt och sorgligt, vad detta landet håller på att förvandlas till. Men samtidigt känns det mer och mer definitivt, oundvikligt. Riva ned, rensa upp, börja om och bygga nytt. Sent ska syndaren vakna och när du sen kommer springandes, med handen avbiten och förskräckt insett varthän den muslimska lojaliteten ligger, när det verkligen gäller, så är jag den första att vända dig ryggen. Det finns någon slags pervers njutning i den tanken. Att bara stänga dörren mitt framför näsan på er.

Ditt inlägg är helt orimligt. Sök hjälp eller skaffa en hobby.
Citera
2017-03-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Det finns problem i Stockholm, absolut, åtminstone i vissa förorter men rent generellt ser vi i Stockholm en bubblande global internationell multikulturell storstad som fungerar bra.

Integrationsproblem finns också och integrationspolitiken måste prioriteras och förbättras något enormt, framförallt då genom språk och utbildning.

Och i vilket avseende är det något positivt? Internationellt och multikulturellt det vill säga, har du lärt dig att dessa är positiva begrepp via Aftonbladet? För mig är Stockholm ett riktigt rövhål fullt av globala multinationella företag och degenererade kedjor likt Pizza Hut.

Ett riktigt amerikaniserat multikulturellt jippo som enbart gagnar ovannämnda multinationella företag och i sanning ett modernt Sodom och Gomorra.
Senast redigerad av Periodic 2017-03-06 kl. 19:30.
Citera
2017-03-06, 19:28
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Och i vilket avseende är det något positivt? Internationellt och multikulturellt det vill säga, har du lärt dig att dessa är positiva begrepp via Aftonbladet? För mig är Stockholm ett riktigt rövhål fullt av globala multinationella företag och degenererade kedjor likt Pizza Hut.

Ett riktigt amerikaniserat multikulturellt jippo som enbart gagnar ovannämnda multinationella företag och i sanningen ett modernt Sodom och Gomorra.

En åsikt man kan ha. Men man kommer alltid vara väldigt ensam om den.
Citera
2017-03-06, 19:31
Medlem
ModerRotas avatar
Det är bara att ställa upp båda sidor och sen utreda vilken av dessa sidor som är orsaken till den ondska och elände vi ser idag i Sverige.

Vem är det som ljugit?
Vem är det som tagit in eländet i Sverige?
Vem är det som begår kaos?
Vem är det som begår idiot-aktivism?
Vem försöker fortfarande att ljuga i media och mörka sanningar för Svenska folket?
Vem startar trådar på Flashback som försöker måla upp den andra sidan som orsak?
Vem startar trådar på Flashback som försöker måla upp den andra sidan som problem?
Är orsak och problem samma sak?

Om en sida är god och den andra ond, vilken sida gör gott för vem egentligen?
Vilken av sidorna är den mest balanserade och sanningsenliga?
Vilken av sidorna är den mest radikala och världsfrånvända?
Vad är Gott för vänstern?
Vad är Gott för högern?
Vad är Gott för den balanserande mitten?
Senast redigerad av ModerRota 2017-03-06 kl. 19:33.
Citera
2017-03-06, 19:31
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Ditt inlägg är helt orimligt. Sök hjälp eller skaffa en hobby.
Inte alls orimligt mycket tyder på att Hanna kommer att få den chansen ja delar inte de sista utan folk som nu sviker sin ras sitt folk och land ska få betala sin skuld och låt dom som kommer efter få veta om deras skam så de aldrig händer igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in