Citat:
....
Många verkar ha information som man av olika anledningar inte vill lägga ut på Flashback. Det kan nog ofta handla om att man inte vill avslöja sina kanaler.
Av de som har diskuterats som möjliga gärningsmän vill jag avföra Sture, och Evas syster.
Jag antar att du syftar på kvinnan som skjutsade hem Eva. Om det är hon som är mördaren så skyddas hon helt säkert av Mr.P. I så fall är det nog i första hand Mr.P polisen tänker på när man säger att det finns någon som inte berättar det man vet. Jag tycker också att det är något skumt med den här kvinnan. Men som sagt, det blir ju mest gissningar när man inte har läst förundersökningen.
....
Många verkar ha information som man av olika anledningar inte vill lägga ut på Flashback. Det kan nog ofta handla om att man inte vill avslöja sina kanaler.
Av de som har diskuterats som möjliga gärningsmän vill jag avföra Sture, och Evas syster.
Jag antar att du syftar på kvinnan som skjutsade hem Eva. Om det är hon som är mördaren så skyddas hon helt säkert av Mr.P. I så fall är det nog i första hand Mr.P polisen tänker på när man säger att det finns någon som inte berättar det man vet. Jag tycker också att det är något skumt med den här kvinnan. Men som sagt, det blir ju mest gissningar när man inte har läst förundersökningen.
Du utesluter Annelie? Hur är det med hennes sambo, det kan väl knappt ta en kvart att köra från dem till Kramfors? Visste han att hon skulle umgås med exet eller var det sagt att hon skulle träffa Eva som var på besök? Kan han ha kontaktat P och detta är orsaken till Ps oro?
Eller att man faktiskt känner till något, exempelvis en konflikt som jäst till någon surdeg men att man antar att personen som skulle ha motivet av detta, eller mer vetskap om detta, är oskyldig och därför inte säger något. Kanske inte ens till polisen, för man tycker synd om personen och vill inte den ska plågas av förhör? Det antyder väl polisen också.
Men så finns då en person i kretsen som av åtskilliga då är illa sedd, och för all del kan han väl möjligtvis vara ett rövhål men det finns ändå inget konkret som kopplar just honom till till gärningen. Och även om 85%av Kramfors invånare som känner honom vittnar om att han är ett rövhål så är det ju så att de involverade personerna kanske inte ansåg det, de umgicks ju med honom. BO dumpade ju kvinnlig väninna för deras relation men fortsatte umgänget med P, så Eva tyckte väl knappast då att P var ett rövhål så det är väl högst osäkert om det ens fanns någon osämja dem emellan.
Också funderas det "jamen han kanske råkade ha psykos just då" (för att man inte har någon rimlig motivbild), och personen det gäller verkar inte haft något med psykiatrin att göra under dryga 60 år, d. v. s. under hela hans livstid?
De hypoteser som argumenteras från i konstruerandet av eventuell motivbild ger ju även viss karaktär till BO som väl knappast enbart P som plausibel GM bort "drabbats" av.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 12:12.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 12:12.