2017-03-06, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Jag förstår, är helt i din linje orkar inte heller riktigt med det dära...skulle du säga det är värt o lägga 100k på olika lag scuadbuilders för att få in diverse spelarpaket jumbopaket osv eller är det en dålig i affär? sitter lite o funderar på att lägga 50k på göra 2 sällsynta spelare builder, dem e ju untradble men samtidigt kanske värt om man kan få nån go gubbe, dem lagen kan man ju bygga billigt 3,5k per bygge man kan ju få en del packs , va säger du frysen?

beroende på budget skulle jag nog slänga hela budgeten på nån 10k IF kort.. Lista för 13k.. ca 2,5 profit per kort.. garanterat att du kommer sälja då och då..ett alternativ är att köpa SIF Boudebouz för runt 14k..säljer mina för 22k..mer risk men det funkar ju..säljer några om dagen.. har runt 30 kort listade åt gången

EDIT: Har dock stigit 2k sen igår.. men fortfarande 5k profit att hämta per kort om du köper dom nu..går säkert snipa för under 15k dessutom..
Citera
2017-03-06, 10:31
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
beroende på budget skulle jag nog slänga hela budgeten på nån 10k IF kort.. Lista för 13k.. ca 2,5 profit per kort.. garanterat att du kommer sälja då och då..ett alternativ är att köpa SIF Boudebouz för runt 14k..säljer mina för 22k..mer risk men det funkar ju..säljer några om dagen.. har runt 30 kort listade åt gången

EDIT: Har dock stigit 2k sen igår.. men fortfarande 5k profit att hämta per kort om du köper dom nu..går säkert snipa för under 15k dessutom..

Ok schyst gubben..ger det ett försök..nyckeln är att ha många listade samtidigt va? typ folk som ej orkar söka efter lägsta bin och bara köper direkt ir dylikt?
Citera
2017-03-06, 10:34
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Japanska ligans SBC är än så länge en ekonomisk plusaffär för mig. Vinner många spelare på open bid, säljer det jag får i silverpaketen och går på så vis plus. Inga gigantiska pengar, men roligt att öppna paket.

Det e ju det, man blir lätt beroende ...jag vill bara ha Ronaldo i mitt lag liksom sen e jag nöjd men verkar ju som man måste spela tills 2063 för att nå dem coinsen .
Citera
2017-03-06, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Det e ju det, man blir lätt beroende ...jag vill bara ha Ronaldo i mitt lag liksom sen e jag nöjd men verkar ju som man måste spela tills 2063 för att nå dem coinsen .

lite så brukar det vara men jag sålde en del även när jag bara hade färre än 10st..så det går, folk är lata eller bara korkade..
Citera
2017-03-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Som jag har fattat det så lyfter backlinjen upp direkt när man aktiverar det. Har varit så tidigare iaf. Vet att jag försökt med det men så kommer inte passen man förväntar sig som skall ställa offside, vilket leder till att deras gubbe kommer fri mot målvakt med flera spelare i sitt eget lag

Känns som en oerhört stor risk att använda sig av den.

Ah ok, tack! Ska nog testa lite i friendlies och se hur det går
Citera
2017-03-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Verkar som att folk tror på Harry Kane som POTM i februari också. Spelare i Leyton Orient och Millwall är svindyra. Kan absolut vara läge att sälja, då det är ganska många faktorer som ska stämma för att de korten ska behövas på fredag.

Tack, uppskattar såna här små tips! Hade ett gäng liggande i dessa klubbar och drog in 25-30k på spelare jag investerat i tidigare/fått i paket. Fick bland annat sålt en silverspelare i Leyton för 9k

Började igår kväll även gå igenom silverspelare i alla ligor som har SBC's ute. Orkar ofta inte gå igenom det direkt när jag öppnar paket så skickar dem rätt in i klubben. Har sedan igår dragit in minst 50k genom att sälja spelare i amerikanska, franska, ryska, belgiska, holländska, italienska, och japanska ligan. Har transferlistan full nu men skall rensa i mexikanska, turkiska, portugisiska, spanska och skotska under dagen med. Enkla pengar att dra in om de bara ligger i klubben. Lägger ut allt som går att sälja för typ 1,5k och uppåt. Är det mindre än så håller jag på dem i hopp om att de kan gå upp senare vid Marquee Matchups.
Citera
2017-03-06, 12:20
Medlem
Alltså... har jag missat något eller hade jag bara jävligt tur nu?? Angående IF Hazard.

Har sedan igår försökt sälja min IF Hazard 90 för typ... 670-690k. Lägst bin har pendlat mellan 600-650k. Men gick såklart inte då det fanns många som låg så mycket lägre. Skulle precis re-lista hela listan, inkl IF Hazard som låg på 670k. Funderade även på att sänka priset ner emot lägsta bin 620-640k för jag vill få sålt och köpa in annat. MEN gick bara igenom vad mina spelare låg på ungefär. Och helt plötligt ligger lägsta priset på IF Hazard på 857k enligt Futbin. Gick in och kollade snabbt och det stämde IRL med. Satte honom snabbt på 795k och han sålde dirr... Så fick in typ 150k mer än vad jag hade förväntat mig. Köpte honom dessutom för 560k för 1½ vecka sedan.

Antingen har jag missat något, som gjort att hans pris har höjts?? Eller så är det kanske det mest troliga att hans andra IF till lägre priser sålts och det har bara legat kvar sådana som folk har ute till överpriser? Jävligt fint iaf!
Citera
2017-03-06, 12:22
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Alltså... har jag missat något eller hade jag bara jävligt tur nu?? Angående IF Hazard.

Har sedan igår försökt sälja min IF Hazard 90 för typ... 670-690k. Lägst bin har pendlat mellan 600-650k. Men gick såklart inte då det fanns många som låg så mycket lägre. Skulle precis re-lista hela listan, inkl IF Hazard som låg på 670k. Funderade även på att sänka priset ner emot lägsta bin 620-640k för jag vill få sålt och köpa in annat. MEN gick bara igenom vad mina spelare låg på ungefär. Och helt plötligt ligger lägsta priset på IF Hazard på 857k enligt Futbin. Gick in och kollade snabbt och det stämde IRL med. Satte honom snabbt på 795k och han sålde dirr... Så fick in typ 150k mer än vad jag hade förväntat mig. Köpte honom dessutom för 560k för 1½ vecka sedan.

Antingen har jag missat något, som gjort att hans pris har höjts?? Eller så är det kanske det mest troliga att hans andra IF till lägre priser sålts och det har bara legat kvar sådana som folk har ute till överpriser? Jävligt fint iaf!

Du lyckades med vag försökt i en månad

Att få nån att Råka köpa den som tänkte sig att den gjorde ett klipp på hans TIF.

Grattis!
Citera
2017-03-06, 12:23
Medlem
Raxies avatar
Nån som skulle förbättrat nåt?

https://www.futbin.com/17/squad/2225136

Går det ens med några andra än Petit (Och lite Väl dyra Viera) och Neuer?
Citera
2017-03-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Du lyckades med vag försökt i en månad

Att få nån att Råka köpa den som tänkte sig att den gjorde ett klipp på hans TIF.

Grattis!

Kan ha varit såå.. tänkte inte på det. Annars kan det varit bara för att mitt kort var 62k lägre än det näst billigaste kortet på marknaden JUST DÅ. Nu har det gått ner igen och lägsta bin är återigen 650k. Så hade jävligt flyt där
Citera
2017-03-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE

Menar du alltså hans 82-ratade kort?
Säljer det alltså för 22k bin?
Citera
2017-03-06, 14:49
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Kan ha varit såå.. tänkte inte på det. Annars kan det varit bara för att mitt kort var 62k lägre än det näst billigaste kortet på marknaden JUST DÅ. Nu har det gått ner igen och lägsta bin är återigen 650k. Så hade jävligt flyt där

Kan jag unna dig! ;-) Lite skumt ändå, för min ligger ute för 796 nu, och gjorde det då också. Om det inte var Precis minutrarna mellan omlisting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in