2017-03-06, 13:37
Medlem
keckoishs avatar
Så karaktären "Stefan" var tydligen inte tillräckligt givande för handlingen, för att inte kunna avyttras?. I mina ögon tedde han sig som förlåtande (mot Christian, efter att han har ertappat honom med att vänslas med hans tilltänkta) och social. Inga falskspel, utan rapporterade troskyldigt, när han helt korrekt tog Christians mor för snut. Inte hans fel att mottagarna av hans rapport, Mimizas, inte fixade att ta hand om hans tips på ett korrekt sätt. Som tack avrättas han av de han tog för sina kamrater, en avrättning som okynnigt frammanats av så kallade poliser. Karaktären Christian hade inte behövt skjuta. Han kunde ha tagit pistolen och tagit Davor som gisslan, för att ta ett exempel. Med ens framstår han inte som lika sympatisk som tidigare och man blir ofrånkomligen mindre intresserad av hur det ska gå för honom i kommande avsnitt.
Citera
2017-03-06, 15:56
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
Så karaktären "Stefan" var tydligen inte tillräckligt givande för handlingen, för att inte kunna avyttras?. I mina ögon tedde han sig som förlåtande (mot Christian, efter att han har ertappat honom med att vänslas med hans tilltänkta) och social. Inga falskspel, utan rapporterade troskyldigt, när han helt korrekt tog Christians mor för snut. Inte hans fel att mottagarna av hans rapport, Mimizas, inte fixade att ta hand om hans tips på ett korrekt sätt. Som tack avrättas han av de han tog för sina kamrater, en avrättning som okynnigt frammanats av så kallade poliser. Karaktären Christian hade inte behövt skjuta. Han kunde ha tagit pistolen och tagit Davor som gisslan, för att ta ett exempel. Med ens framstår han inte som lika sympatisk som tidigare och man blir ofrånkomligen mindre intresserad av hur det ska gå för honom i kommande avsnitt.
Blanka har ju sagt "jag önskas att han inte finns" medan hon och C älskade, så C eliminerade sin rival plus räddade sin egen skinn.
ja, han har blivit avskum.
att mamman och krepper-polisen inte reagerade nämnvärt att C kallblodig avrättade en människa är ju
Citera
2017-03-06, 17:29
Medlem
keckoishs avatar
Tål väl att tilläggas att inte heller Stefan var någon snövit. Hade ju åtminstone ett dråp alt mord på sitt samvete, oaktat sådant som hänt i hemlandet. Hans riggning av matcher innehöll väl inslag av olaga hot med mera. Verkade inte ha några betänkligheter och avsåg att utveckla verksamheten. Men känns ändå som en klen tröst, när det är avrättning som seriens förmente hjälte (C) ägnar sig åt.
Citera
2017-03-06, 19:17
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Blanka har ju sagt "jag önskas att han inte finns" medan hon och C älskade, så C eliminerade sin rival plus räddade sin egen skinn.
att mamman och krepper-polisen inte reagerade nämnvärt att C kallblodig avrättade en människa är ju

glöm inte att stefan lastar dem alla för svens död
Citera
2017-03-06, 19:18
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
serien är ju full med ologiska detaljer, så strunt samma

de åkte ju 500km över östersjon med en liten båt på nolltid
så med u-båt kommer de från istanbul till stockholm över natten

fint väder var det hela resan också
Citera
2017-03-06, 19:29
Medlem
Pojkekorvs avatar
Hör väl inte till ämnet men skådisen till pojken (infiltratören) har ju lite kufiskt udda ögon, de är inte i helt vågrät linje. Det ena ögat sitter mycket högre upp på ansiktet, jag har för mig ett det är ett ganska vanligt fenomen men sällan så här tydligt. Märks väldigt tydligen när en sån person tittar rakt på en eller rakt in i kameran, inget man märker lika lätt när en sådan person har en annan vinkel än rakt emot. När man väl tänker på det så är det en konstant störande faktor.
Citera
2017-03-06, 19:35
Medlem
mishimas avatar
Fantastiskt att polisen går och hämtar bilderna som är viktigt utredningsmaterial och visar för Blanca utan vidare sådär.

Hoppas polisen misslyckas fullständigt och åker dit, bara för att spegla deras usla arbete.

Förresten, har de inte tagit de kroatiska namnen från kändisar. Vad heter man i Kroatien? Det finns en gammal fotbollsspelare som heter Davor Suker, så han får heta Davor. Vad finns det för kvinnliga namn? Vi har höjdhopperskan Blanca Vasic.
Senast redigerad av mishima 2017-03-06 kl. 19:45.
Citera
2017-03-06, 19:46
Medlem
-- Är väl inte helt solklart att Christian dödade Stefan? Träffade hans skott överhuvud taget?

-- Davor till Christian: "Bilderna, tryck ned dem. Du har ett mörkt rum härinne" (pekar på sitt hjärta). Lite Shakespeare över det hela i några sekunder...

-- Vad är Christians attacker? Mamma oroar sig inte så mycket. Han är bara sjuk säger Mimica och drar med honom till Kaliningrad.

-- "Inte ens polisen känner till det här stället". Krepper i tidigare avsnitt om våningen som blev det inre kabinettets högkvarter och Helen Svenssons "revisionsfirma" med en papperslapp på ytterdörren.

-- Kreppers thaifamilj verkar ha försvunnit ur story och character building.
Citera
2017-03-06, 19:53
Medlem
Det där med ubåten...

´Ndranghetan i Kalabrien skaffade sig en sådan för att frakta kokain från Colombia till Italien. Så det är väl därifrån manusförfattarna hittat ubåtsgrejen.
Citera
2017-03-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Fantastiskt att polisen går och hämtar bilderna som är viktigt utredningsmaterial och visar för Blanca utan vidare sådär.

Hoppas polisen misslyckas fullständigt och åker dit, bara för att spegla deras usla arbete.

Förresten, har de inte tagit de kroatiska namnen från kändisar. Vad heter man i Kroatien? Det finns en gammal fotbollsspelare som heter Davor Suker, så han får heta Davor. Vad finns det för kvinnliga namn? Vi har höjdhopperskan Blanca Vasic.

Jag tänker på Janica Kostelic, den kroatiska alpina stjärnan tillika Pärsons ärkerival.
Citera
2017-03-06, 22:11
Medlem
Citat:

Ja, lite synd när de gör sådant här i en serie. En serie måste ha minst en karaktär som likeable, annars tappar man intresset helt (resten får gärna vara svin), men i och med detta bryr jag mig inte om ifall C dör eller inte längre. Och det tar bort mycket av spänningen.
Citera
2017-03-07, 01:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK4Life
Ja, lite synd när de gör sådant här i en serie. En serie måste ha minst en karaktär som likeable, annars tappar man intresset helt (resten får gärna vara svin), men i och med detta bryr jag mig inte om ifall C dör eller inte längre. Och det tar bort mycket av spänningen.

Det där är ju direkt korkat. Man måste inte alls ha någon rollfigur att hålla på. Det är bara barnsligt.

Nu har ju den här serien oändligt mycket större problem än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in