Citat:
1)Ja och vad tror du fokuset beror på? Social konstruktion? LOL
Du säger att kvinnor sätter upp sina egna bilder av verkligheten, och det säger rätt mycket tycker jag. Den bilden är inte nödvändigtvis sann eller eftersträvansvärd. Att kvinnor tar plats i olika mediala positioner har ingen problem med, inte ens antifeminister som jag. Utan det är det som ni spyr ur er som jag och andra har problem med, det har inget att göra med att kvinnor tar plats. Att feminismen har tagit medial utrymme är ett problem endast pga det som sägs genom dessa kanaler, inte att det är kvinnor. Så nej, det handlar inte om att kvinnor tar "ton", utan att det feminister säger är åt helvete. Och DET är jävligt störigt. Men du vill gärna tro att kritiken beror på att män känner sig hotade, och jag kan säga dig att du kan inte ha mer fel än så. Du vill återigen göra allt till kön, som är feministers signum.
2) Så varför är kritik mot "vithetsnormen" så previlent inom feminismen dessa dagar? Eller all kritik mot just heterosexualitet som feminismen spyr ur sig? Eller kritik mot män rent allmänt. Eller har du missat den "normkritiken"? Det är sånt som kritiken bygger på, inte att ni kritiserar fenomenet våldtäkt. Vilket inte är en norm fyi.
3) Idioter antar jag? Men inte antifeminister som jag.
4) Menar du MGTOW? Dvs antifeminism? Inte mig emot. Invandrarkvinnors specifika problematik beror mycket på den islamiska kulturen och det är du mycket väl medveten om. Det är roande att diskutera med dig. Feminister har ett filter mot omvärlden som är mycket intressant att iaktta.
Du säger att kvinnor sätter upp sina egna bilder av verkligheten, och det säger rätt mycket tycker jag. Den bilden är inte nödvändigtvis sann eller eftersträvansvärd. Att kvinnor tar plats i olika mediala positioner har ingen problem med, inte ens antifeminister som jag. Utan det är det som ni spyr ur er som jag och andra har problem med, det har inget att göra med att kvinnor tar plats. Att feminismen har tagit medial utrymme är ett problem endast pga det som sägs genom dessa kanaler, inte att det är kvinnor. Så nej, det handlar inte om att kvinnor tar "ton", utan att det feminister säger är åt helvete. Och DET är jävligt störigt. Men du vill gärna tro att kritiken beror på att män känner sig hotade, och jag kan säga dig att du kan inte ha mer fel än så. Du vill återigen göra allt till kön, som är feministers signum.
2) Så varför är kritik mot "vithetsnormen" så previlent inom feminismen dessa dagar? Eller all kritik mot just heterosexualitet som feminismen spyr ur sig? Eller kritik mot män rent allmänt. Eller har du missat den "normkritiken"? Det är sånt som kritiken bygger på, inte att ni kritiserar fenomenet våldtäkt. Vilket inte är en norm fyi.
3) Idioter antar jag? Men inte antifeminister som jag.
4) Menar du MGTOW? Dvs antifeminism? Inte mig emot. Invandrarkvinnors specifika problematik beror mycket på den islamiska kulturen och det är du mycket väl medveten om. Det är roande att diskutera med dig. Feminister har ett filter mot omvärlden som är mycket intressant att iaktta.
1) Ursäkta men jooo att kvinnor är a) med om att skapa mänsklighetens bild av verkligheten b) sätter kvinnan på sin rättmätiga plats historiskt, kulturellt, arbetsmässigt, politiskt etc etc är självklart efterstävansvärt och ger en avsevärt mer sannare bild än när endast män fick lov till detta.
Om du eller män som grupp har problem med vad kvinnor uttrycker så varför ska kvinnor bry sig om det tycker du? brydde sig någonsin män om vad kivnnor tyckte förr eller tycker idag för övrigt?
Blir det ens ett intressant, värdigt samhälle om en grupp ska forma sitt uttryck efter vad någon anna grupp vill att de ska vara?
Tror nog de flesta män i vart fall i västerlandet har fattat vid det hä'r laget att näää, de där "manliga" idéerna kring vad en kvinna ska vara kan ni ta och torka er i röven med för att tala klarspråk...de flesta kvinnor vägrar detta.
Och att män känner sig, sin verklighetsbild men kanske främst sin syn på sig själva som hotade av feminismen och att kivnnor tar "ton" är ju uppenbart.
2) nja den ligger mer i tiden skulle jag säga. Feminismen delar ståndpunkter ofta med antirasism och
HBTQ rörelsen ex. för att vi delar samma erfarenhet av förtryckta grupper. men dessa är ju klart egna rörelser.
4) MGTOW är i mina ögon en rätt patetisk riktning..men visst delar av den kanske.