2017-03-05, 23:29
Medlem
Vill gärna dela med mig av Pias uppdaterade status på facebook. Att jag gör det beror på att jag också tillhör den där sekten som alla pratar om

😂😂😂😂😂 Det finns idioter och så finns det, ja, IDIOTER! Läser Flashback tråden om Eva och håller formligen på att skratta ihjäl mig. Snacka om snillen spekulerar. De fattar inte att de seriösa som skriver där förstår att det endera är HAN eller de få vänner HAN har kvar😂😂😂😂😂😂😂. Så, så, så SKYLDIG.
Förresten apropå snille, om man lackar om bilen, hur många lurar man då att tro att det inte är ens bil, OBS att det är samma regnr.😂😂😂 Snille, snille, nja snarare JÄVLA IDIOT!😂😂😂😂
Citera
2017-03-05, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag är i stort sett 100 på att det var i programmet från hösten 2005 där Thabo var programledare som man tog upp detta med hästskändare, det är iaf så som jag minns det. Jag kommer mycket väl ihåg inslaget när Thabo Motsieloa befinner sig på Långbacken, intill mordplatsen och att det bl.a pratades om att det hade legat en hästhage mittemot mordplatsen. Som jag minns det var det fler personer på plats där, förmodligen även den polis som berättade om misstanken att Eva ev, hade kommit på någon som var ute för att skada hästarna och att hon därför blev mördad. Det vore verkligen intressant få se det avsnittet nu i dagsläget när man vet så mycket mer om fallet.
Jag är fullständigt övertygad om att det inte fanns något med hästskändare på 80-talet här i Kramfors. Om det var så på 90-talet minns jag inte men däremot på 2000-talet hände det en hel del såna saker.
Citera
2017-03-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Hur menar du nu? Ge ett exempel på hur jag skulle ha "trollat" i den här tråden!
Om du läste rätt så var det väl inte dig jag syfta på som trollat. Jag skrev att du heja på.

Jag har "kollat artiklar" om det är det du menar...du kan väl inte vara så dum att du tror 100% på information som står i en Flashbacktråd?? Fast du tänker väl att Safarik och Åström i TV-programmet är totalt felfria och aldrig kan ha fel, det är det du menar förstås...och då är det ingen idé att ifrågasätta någonting! Hallelujaaaa!!!! Felet du tycker jag gör det är att jag är intresserad av ALLA teorier om vem som är mördaren, det är inte du..du har anammat en teori och sen följer du den slaviskt!
Det är väl för tusan inte dig jag menar angående att inte läst på. Vem skrev bl.a ett inlägg om att någon gått med ficklampa på mordplatsen dagen efter.
Citera
2017-03-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Vill gärna dela med mig av Pias uppdaterade status på facebook. Att jag gör det beror på att jag också tillhör den där sekten som alla pratar om

😂😂😂😂😂 Det finns idioter och så finns det, ja, IDIOTER! Läser Flashback tråden om Eva och håller formligen på att skratta ihjäl mig. Snacka om snillen spekulerar. De fattar inte att de seriösa som skriver där förstår att det endera är HAN eller de få vänner HAN har kvar😂😂😂😂😂😂😂. Så, så, så SKYLDIG.
Förresten apropå snille, om man lackar om bilen, hur många lurar man då att tro att det inte är ens bil, OBS att det är samma regnr.😂😂😂 Snille, snille, nja snarare JÄVLA IDIOT!😂😂😂😂

Är det verkligen den där Pia, som uttalade sig i programmet, som har skrivit det här?? ...hon snålar inte med smilies i alla fall..jisses!!!
Citera
2017-03-05, 23:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag är fullständigt övertygad om att det inte fanns något med hästskändare på 80-talet här i Kramfors. Om det var så på 90-talet minns jag inte men däremot på 2000-talet hände det en hel del såna saker.
Det kanske inte i första hand är frågan om en faktisk hästskändare som är aktuell här, utan snarare vad syftet kan vara med att hitta på en sådan långsökt teori. Jag kan mycket väl tänka mig att det handlar om ett försök att rikta uppmärksamheten bort från något annat.
Citera
2017-03-05, 23:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jaha, och detta skulle vara prov på Einstein nivå då? De flesta i tråden är väl av uppfattningen att det är någon i umgängeskretsen?
Citera
2017-03-05, 23:43
Medlem
Citat:

Hästskändaren kan ha flyttat sedan han blev störd -87..eller också väntat till -90-00-talet!
Citera
2017-03-05, 23:44
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske inte i första hand är frågan om en faktisk hästskändare som är aktuell här, utan snarare vad syftet kan vara med att hitta på en sådan långsökt teori. Jag kan mycket väl tänka mig att det handlar om ett försök att rikta uppmärksamheten bort från något annat.

Eller något som kastats fram i brainstorming, det har ju från tid till annan stått en del om sådana händelser, därav finns saken i bakhuvudet kanske snarare än någon konkret omständighet i fallet som tyder på det. Särskilt om det är totalt tyst i de förhör som hölls, inga konflikter och osämjor fanns alls. Men något sexuellt indikeras fast inte faktiskt skett i tillvägagångssättet.

Teorin som sådan är väl inte långsökt i sig, särskilt om inga andra uppslag fanns då den presenterades?

Oklart om sådant skett vid tiden i trakten. Det var ju före internets utbredning men jag skulle väl inte säga att hästskändningar är en myt. Googlar man på "skadad häst i hage" så kommer åtskilliga artiklar av betydligt senare datum upp. Jag tror inte alla artiklar är osanna. Att djur i hagar ibland skadas eller dödas avsiktligt händer väl även om de ofta kan skadas av sig själva på vassa kvistar eller stenar och annat som kan finnas i hagen. Även djurparker har väl drabbats och de har väl professionella veterinärer till hands som verkligen kan bedöma vad skada orsakats av.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-06 kl. 00:02.
Citera
2017-03-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag håller fullständigt med dig och försökt sagt det i tråden men eftersom det inte gå hem så är det bara att skriva om hur det varit här när det gäller det ämnet.
Citera
2017-03-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Är det verkligen den där Pia, som uttalade sig i programmet, som har skrivit det här?? ...hon snålar inte med smilies i alla fall..jisses!!!
Ja det är den Pia, det är väl bra med lite uppmuntran och så. Nä men nu vart de så lustigt, du snålar inte på citationstecken heller, ni kanske har en gemensam nämnare
Citera
2017-03-06, 00:00
Medlem
Citat:
Det är väl för tusan inte dig jag menar angående att inte läst på. Vem skrev bl.a ett inlägg om att någon gått med ficklampa på mordplatsen dagen efter.

När var det någon gick med ficklampa då?
Citera
2017-03-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ja det är den Pia, det är väl bra med lite uppmuntran och så. Nä men nu vart de så lustigt, du snålar inte på citationstecken heller, ni kanske har en gemensam nämnare

Ja, smilies är lätt att ta till när man skriver och är engagerad i en sak, i ett så stumt medium som en forumtråd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in