2017-03-05, 15:46
Bannlyst
Ju mer man studerar feminismen desto mer ser man att det mest verkar vara myter. Jag har "forskat" rätt mycket och kan inte komma ihåg om där är något som dom inte har tagit från någon annan och fått omgivningen att tro att det var deras förtjänst.
Citera
2017-03-05, 15:48
Bannlyst
Att presentera delar av din omfattande forskning skulle kunna vara en god trådstart.
Citera
2017-03-05, 15:48
Medlem
Couplets avatar
Har du några konkreta exempel på vad du anser att de tagit från någon annan och sen tagit cred för?
Citera
2017-03-05, 16:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Har du några konkreta exempel på vad du anser att de tagit från någon annan och sen tagit cred för?
Allmän rösträtt är väl ett exempel.
Citera
2017-03-05, 17:57
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Svensk feminism är ett skämt.

Handlar inte ett skit om jämnställdhet utan mest gnäll om småsaker. Istället för att försöka minska alla våldtäkter till exempel. Svenska feminister förtrycker våra utsatta kvinnor.

- AnonymousUser1312
Citera
2017-03-05, 18:00
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Allmän rösträtt är väl ett exempel.
Har du något exempel på där feminister tar åt sig äran för att ha ordnat med allmän rösträtt?
Citera
2017-03-05, 18:03
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Har du något exempel på där feminister tar åt sig äran för att ha ordnat med allmän rösträtt?
Tja:
Citat:
Allmän rösträtt infördes mig veterligen för både kvinnor och män 1921 (något tidigare i kommunalval, 1918 eller nåt sånt). Att kvinnor skulle få vara med på den resan har varit långt ifrån självklart, och att de slutligen fick vara med är mycket feministernas förtjänst.
Citera
2017-03-05, 18:07
Medlem
Hahahaha så ägd Couplet
Citera
2017-03-05, 18:14
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Hahahaha så ägd Couplet
Ja, så kan du ju se det, om du inte förstår historian bakom allmän rösträtt. Om du läser vad jag skriver, så ser du att det står "mycket feministernas förtjänst" att kvinnor också inkluderades, för det var verkligen inte självklart. Tycker du det är att ge feministerna hela äran?

Män har inte heller haft allmän rösträtt alltid.
Citera
2017-03-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ja, så kan du ju se det, om du inte förstår historian bakom allmän rösträtt. Om du läser vad jag skriver, så ser du att det står "mycket feministernas förtjänst" att kvinnor också inkluderades, för det var verkligen inte självklart. Tycker du det är att ge feministerna hela äran?

Män har inte heller haft allmän rösträtt alltid.

Och om du läser vad du själv har skrivit så skriver du:

"Har du något exempel på där feminister tar åt sig äran för att ha ordnat med allmän rösträtt?"

Ingenstans står det hela äran. Eller hur?

Allmän rösträtt är förövrigt inte "mycket feministernas förtjänst" heller.
Citera
2017-03-05, 18:22
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komann
Och om du läser vad du själv har skrivit så skriver du:

"Har du något exempel på där feminister tar åt sig äran för att ha ordnat med allmän rösträtt?"

Ingenstans står det hela äran. Eller hur?

Allmän rösträtt är förövrigt inte "mycket feministernas förtjänst" heller.
Hade fattat dina invändningar om TS hade klagat på att feministerna tog åt sig ära. Singular, obestämd form. Äran, singular, bestämd form, innafattar hela äran för mig. Men det kanske är ett semantiskt missförstånd bara.

Nähäpp. Då vet jag det, tack för korrigeringen.
Citera
2017-03-05, 18:23
Medlem
Couplets avatar
Fortfarande jävligt lite konkretiseringar i den här tråden, trots tappra försök att hänga mig. Kom igen nu, få se lite från era utbredda studier på ämnet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in