Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-05, 17:22
  #13
Medlem
Sameshs avatar
Gamereactor hade nyligen en artikel om detta:

http://www.gamereactor.se/artiklar/4...Playstation+5/

Själv tror jag på 2019 eller absolut senast 2020, kommer att bli nya konsoler nu med 2-3 års mellanrum hela tiden tyvärr.
Citera
2017-03-05, 18:05
  #14
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nero4
Jag förstår inte vad du babblar om men en sak kan jag tala om för dig att ett spel kommer aldrig bli som en film om du nu tror det för ett spel är just ett spel och inga riktiga människor som på film. Utan i framtiden kommer det bara bli högre upplösningar som 4k då vi är där redan med nya Pro modellen och senare till på 20 talet så kommer 8k och med bättre grafisk förbättring i bakgrunder m.m. Men om du vill att ett spel kommer bli som en film kan du fett glömma

Vad jag ville ha sagt var att verklighetskänsla och realism inte sitter i upplösningen.

Det kommer givetvis att komma spel som är som filmer och där du inte ser skillnad om det är "verklighet" eller "spel". Det lär väl dröja ett tag dock. Vissa spel är väl i princip redan där, bilspel exampelvis, golf och liknande spel lär väl vara där rätt snart också.
Citera
2017-03-05, 18:11
  #15
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Gamereactor hade nyligen en artikel om detta:

http://www.gamereactor.se/artiklar/4...Playstation+5/

Själv tror jag på 2019 eller absolut senast 2020, kommer att bli nya konsoler nu med 2-3 års mellanrum hela tiden tyvärr.
Jag tror inte vi kommer få PS5, PS6, osv mycket snabbare än förut. Jag tror snarare vi kommer se PS4 Pro 2, PS4 Pro 3, osv. Finns inte längre anledning till att släppa nya konsoler när man bara kan släppa nyare mer kraftfulla modeller med jämna mellanrum. Egentligen önskar jag att de la fokus på något annat, men folk är ju grafikhoror.
Citera
2017-03-06, 14:28
  #16
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag tror inte vi kommer få PS5, PS6, osv mycket snabbare än förut. Jag tror snarare vi kommer se PS4 Pro 2, PS4 Pro 3, osv. Finns inte längre anledning till att släppa nya konsoler när man bara kan släppa nyare mer kraftfulla modeller med jämna mellanrum. Egentligen önskar jag att de la fokus på något annat, men folk är ju grafikhoror.

Skulle vara mer tydligare, var det jag menade, kommer att släppas flera konsoluppgraderingar under en generation, tråkigt för oss konsumenter, man blir totalt blåst oavsett hur man gör.
Citera
2017-03-08, 12:56
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Nu hade väl PS3 stöd för 1080p och PS4 Pro har ju stöd för 4K vad jag förstår det som, sen är det ju som du säger, det är inte jättemånga som har högupplösta skärmar, det är väldigt många som fortfarade inte ens har full hd och oavsett vilket så är ju "problemet" med dagens grafik inte att upplösningen är nog hög problemet är ju snarare att spel fortfarande ser ut som spel. Ett F1-lopp som är trettio år gammalt och som körs på en 26 tums tjock-tv är fortfarande tveklöst från verkligheten, inte ens om du maxar F1 2016 på PC med ultra settings (om det ens finns till PC eller har kommit ut än vet jag inte) så får du inte den känslan. Jag tror inte heller att du får den verklighetskänslan om vi får bättre upplösningen än 4k eller 8k eller vad som nu kan tänkas vara det absolut bästa som finns.

Har du spelat spel som Uncharted 4, Last of Us, Resident Evil 7 m.m. på en 4k tv, närmare film än så här kan man knappt komma. Film sekvenserna i dessa spel är som på riktiga filmer att man nästan tror att det är riktiga skådisar som är i spelen. Sen är allt annat grafisk i spelen som på riktigt. Det enda som bör uppdateras är hur smarta karaktärerna kan vara då ibland kan man se dumma rörelser tillexempel. Detta bör förbättras.

Sport spel lirar jag inte och bil spel har man sett på youtube o där ser det riktigt verklighets baserat. Titta på senaste Forza Horiazon 3. Tror inte man kan göra det mycket snyggare än så här om inget sjukt kommer de närmaste åren
Citera
2017-03-08, 14:39
  #18
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Har du spelat spel som Uncharted 4, Last of Us, Resident Evil 7 m.m. på en 4k tv, närmare film än så här kan man knappt komma. Film sekvenserna i dessa spel är som på riktiga filmer att man nästan tror att det är riktiga skådisar som är i spelen. Sen är allt annat grafisk i spelen som på riktigt. Det enda som bör uppdateras är hur smarta karaktärerna kan vara då ibland kan man se dumma rörelser tillexempel. Detta bör förbättras.

Sport spel lirar jag inte och bil spel har man sett på youtube o där ser det riktigt verklighets baserat. Titta på senaste Forza Horiazon 3. Tror inte man kan göra det mycket snyggare än så här om inget sjukt kommer de närmaste åren

Jo jag har spelat dom spelen, i alla fall uncharted och last of us och inget av dom, speciellt inte the last of us ser ju inte som "filmer". Cutscenes från uncharted är ju "filmer", men det är ju just cutscenes också. Det dessa spel har gemensamt är ju att de fortfarande ser ut som spel, tveklöst, det är fortfarande "tecknad" grafik.

Realism sitter inte i upplösningen som sagt.

Spelen kommer att bli snyggare och en vacker dag kommer vi att inte se någon skillnad på F1 20XX eller ett lopp på tv men där är vi inte än, kommer vi att komma där? Definitivt!
Citera
2018-04-23, 02:44
  #19
Medlem
Den stora tråden om Sony Playstation 5

PS4 släpptes 2013, det känns som att nästa PS5 ligger runt hörnet.
Rykten har kommit om att PS5 släpps redan i år sent 2018.
Personligen gissar jag på ett släpp 2020.

Vad kan vi förvänta oss av nästa playstation konsol och när tror ni den kommer?
Jag är ganska säker på att den kommer vara bakåtkompatibel med ps4.
Citera
2018-04-23, 02:46
  #20
Medlem
0gKolhydraters avatar
Vill se något revolutionerande, släpps inte ofta
Citera
2018-04-23, 03:35
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Vill se något revolutionerande, släpps inte ofta

På vilket sätt?
När det gäller Sony tror jag de gör mer av samma fast med förbättringar.
Nintendo är ju dem som skapar mest nytt.

Förväntningar: PS4 bakåtkompatibel, Samma handkontroller, mer kräm av allt i 4k, Inbyggda VR portar.
Pris 4000.

Önsketänkande: Stöd för dubbla skärmar dvs 2st HDMI. Dubbla skärmar kan utnyttjas i spel med split screen. Ny handkontroll utan lampa&touchpad, nytt VR headset som kan bli trådlöst och är bundlad med konsolen+nya rörelsekontrollers. Mer fritt OS där man kan förändra utseendet mer. En ny psVita2 som klarar av och kan spela exakt samma spel som du köpt online.
__________________
Senast redigerad av lonian 2018-04-23 kl. 03:38.
Citera
2018-04-23, 04:14
  #22
Medlem
dovAkins avatar
Tror på både PS3 och PS4 kompatibilitet
Citera
2018-04-23, 05:37
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Tror på både PS3

Möjligen om det blir större satsning på streamning.

https://www.youtube.com/watch?v=kOoUcfOGUV8
__________________
Senast redigerad av lonian 2018-04-23 kl. 05:39.
Citera
2018-04-23, 06:16
  #24
Medlem
Har Sony gjort några indikationer på att släppa en 5:a?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback