2017-03-05, 14:43
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
De är väl typ sossar, nån form av Bagdadh Bob-Sweden i kombinerat i skvaller-format.
Inte så lattjo kanske, men jag har lyssnat på både även fast de var längesen nu och de där "de klipper i materialet" är för sänka GS trovärdighet.
Men det är ingen större skillnad på de två versionerna mer än att det ena innehåller mer av den där jobbiga Maud Olofsson dialekten.

"Oklippt version"
https://soundcloud.com/mr-henko/gs2

Granskning Sveriges version
https://youtu.be/WxAqkSBSpq0

Då har ju MSM visat upp en betydligt fulare fulklippning med hästlängder eller vad man säger.
Sveriges Radio fulklippte intervju med Granskning Sverige
https://www.youtube.com/watch?v=_abut25dTPY

Jag har bara lyssnat på ett fåtal av Granskning Sveriges reportage, men något jag undrar är om Granskning Sverige verkligen klipper mer oseriöst än PK-media, som ju också klipper hårt i sitt material för att få fram önskad vinkling. Fast då är de ute efter att få fram sin sedvanliga vänstervinkling, vilket accepteras mer av PK-media.

Ett konkret exempel: SR klipper om och förfalskar en mening som ett intervjuobjekt sagt
PK-journalister drar sig inte för att förfalska vad folk säger. I en intervju med en spärrvakt så har SR klippt om mitt i en mening så att den mening som sedan spelas upp i radio inte alls är samma mening som intervjuobjektet sade. SR har skapat en ny mening av intervjuobjektets ord. De har klippt så skickligt att man inte märker omklippningen:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/90634?programid=2792

SR har alltså gått längre än att klippa ihop frågor och svar till önskad kombination. De har gått så långt att de konstruerar nya meningar av det som folk säger. De förfalskar vad folk säger.

Just detta har uppmärksammats av media själva. Men frågan är hur ofta detta förekommer? Och hur långt de är beredda att gå?

Har Granskning Sverige gjort något liknande?
Senast redigerad av -Info- 2017-03-05 kl. 14:50.
Citera
2017-03-05, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeWolo
Vad har fått Malin Lernfelt att fega ur? Har hon blivit instruerad av Thomas Mattsson att inte diskutera med GS?
Givetvis är det cheferna som tillrättavisat henne. Inte så lätt att agera självständigt idag med tanke på den usla arbetsmarknaden för journalister. Åker hon ut i kylan så är det undersköterskejobb på äldreboende som väntar & att flytta tillbaka till flickrummet i föräldrarnas 60-tals radhus i Skövde (eller liknande ort)
Citera
2017-03-05, 14:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Hur kommer det sig att alla journalister "tackar så hemskt mycket för samtalet" när de tänker slänga på luren och inte svara på frågorna!

Klingar så otroligt falskt och låter så obehagligt, ungefär som ett redskap för makt och härskarteknik!

Exempel nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=XFF1m3MgEaE
Det är såklart bara en charade. Journalisten vill lägga på med hedern i behåll och fortsätta spelet om att de är tillmötesgående och på folkets sida. Precis som politiker lever de i en paradox där de dels behöver folkets stöd, samtidigt som de avskyr samma folk. Sedan bidrar väl komponenten att de blir inspelade och därför måste dra på sig sitt falska sken.
Citera
2017-03-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polu
Du har missförstått alltihop. Frågorna gäller verksamheternas grundläggande skyldigheter. För offentlig verksamhet är dessa skyldigheter lagstadgade. För medierna gäller de pressetiska reglerna och ansvaret som ”tredje statsmakten”.

Problemet är att politiker och myndigheter bryter mot lagen och medierna bryter mot de pressetiska reglerna och tar inte sitt ansvar som ”tredje statsmakten”.

Resultatet blir ett dysfunktionellt samhälle där medborgarna utsätts för maktövergrepp av etablissemanget och medierna.

GS verkar för att skydda demokratin. Jag har förstått att du är en anti-demokrat så din ovilja mot GS är väl motiverad.

Vad yrar du om? Ingen har pratat om "offentlig verksamhet". Resten är ju bara trams och konspirationsteorier.
Citera
2017-03-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Om det inte vore för att medierna denna gång kört med mantrat om "pressetiska regler" och en ansvarig utgivare, hade du inte haft en tanke på att kritisera GS med de argumenten. Avpixlat har en ansvarig utgivare, vad tycker du om dem? Nordfront.se har en också en ansvarig utgivare och är möjliga att kontakta, tror du att någon är intresserad av att kontakta dem och låta de får lika mycket utrymma att framföra sina åsikter som de låter dess granskare framföra sina?

Att medierna jagar ifatt och hänger ut Fabian beror på att han ställer dem mot väggen och för att hans åsikter inte faller inom ramen för kulturmarxismen. Deras motiv om anonymitet och att de inte har en ansvarig utgivare är givetvis bara svepskäl för den diktatoriska medie-eliten att försöka göra sig av med oppositionella.

Avpixlat tas givetvis på betydligt större allvar än Babian-Fabian. Delvis för att Avpixlat har en ansvarig utgivare, att de går att kontakta och imiterar journalistik. Att de har en ansvarig utgivare är naturligtvis bra. Finns det någon som tycker annorlunda?

Varför somliga skulle få komma till tals är ju upp till alla de 1 000-tals redaktörer, ansvariga utgivare m fl som du och dina konfirmeringsbias-kompisar tror träffas och dricker blod och konspirerar mot er.
Citera
2017-03-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Följer pressetiska regler😂😂😂

Regler där de själva dömer efter behag.

GS sysslar med nutidens wallraffande utifrån rådande pressklimat.

Idag är det så skruvat att gammelmedia granskar folket och lever i symbios med dem de egentligen ska granska.

Emellan kommer några alibiartiklar som är agendariktade när de fått förhandsinfo om att politiken måste svänga åt ett visst håll.

Du vet kanske inte att på 70 talet gick dåvarande kulturminister tom ned till klipparkivet på dåvarande UR,förhandskollade och klippte i sändningar som skulle göras.

Är vi tillbaka i liknande??

Nej, Babian-Fabian sysslar med semi-trakasserier. Att jämföra det med att wallraffa är trams.

(Jag vet att det är här konspirationsteoretikerna samlas. Ibland glömmer jag bort det. Tack för att du påminde mig. Och glömde du inte berätta att du har läst på internet att alla tiotusentals journalister samlas varje helg och konspirerar mot just dig?)
Citera
2017-03-05, 15:45
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU
Avpixlat tas givetvis på betydligt större allvar än Babian-Fabian. Delvis för att Avpixlat har en ansvarig utgivare, att de går att kontakta och imiterar journalistik. Att de har en ansvarig utgivare är naturligtvis bra. Finns det någon som tycker annorlunda?

Varför somliga skulle få komma till tals är ju upp till alla de 1 000-tals redaktörer, ansvariga utgivare m fl som du och dina konfirmeringsbias-kompisar tror träffas och dricker blod och konspirerar mot er.
Oh ja, Avpixlat är jättepopulära i gammelmedia, just för att de har en ansvarig utgivare Har du missat gammelmedias drev mot Avpixlat för några år sen?
Jag tror inte de samlas för att dricka blod, men däremot tror jag de många gånger samlas i sina lägenheter på Södermalm för att dricka rödvin.

Kan du nämna fem journalister från gammelmedierna som skrivit kritiskt om att svenskarna håller på att bli en minoritet i sitt eget land pga av massinvandringen?
Citera
2017-03-05, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RightFlashbackToU
Vad yrar du om? Ingen har pratat om "offentlig verksamhet". Resten är ju bara trams och konspirationsteorier.

Problemet med dig är att du inte läser, inte lyssnar, inte resonerar och inte tänker annat än i termer av att ständigt säga emot. Det är mycket lätt att säga emot. Vem som helst kan säga emot vadsomhelst närsomhelst hursomhelst. Det kallas ”idioti” och kan illustreras av följande lilla animerade film:
https://www.youtube.com/watch?v=VqV5GaJ8ljQ

Nåväl, hade du läst tråden, besökt GS sajt och tittat på deras produktion hade du vetat vad GS handlar om. Men jag fortsätter tålmodigt att ge dig samma information som tidigare har getts gång på gång så att du kan fortsätta att visa vilken idiot du är som saknar all förmåga att föra en saklig diskussion.

Förvåna mig genom att ge ett adekvat svar denna gång!

https://www.youtube.com/channel/UCaZN7MS2Wv7ZR5fwxu-gh0g/about (fetat av mig i citatet)
Citat:
Granskning Sverige tror på demokrati. Demokratin behöver vinnas av varje generation. Tyvärr kan vi i Sverige se hur det tornar upp mörka moln på himlen från en tid som vi trodde var historia. Människor som föraktar demokratins grundidéer som mötesfrihet, yttrandefrihet och fri åsiktsbildning har tagit sig långt in i maktens korridorer och hotet är överhängande att demokratin avskaffas. Men det finns fortfarande möjlighet att förhindra denna skrämmande utveckling.

Granskning Sverige är ett demokratiskt medborgarinitiativ, vars syfte är att uppmuntra vanliga människor att utöva sin demokratiska rätt och skyldighet att kontrollera etablissemangets politiker, journalister och tjänstemän.

Granskning Sverige strävar efter att i alla lägen vara opolitiska, opartiska och sakliga. Demokratin vinner på det!

Vi behöver alla hjälpas åt att bevara demokratin och utveckla mediasverige. Hör av dig till granskningsverige@gmail.com eller besök http://www.granskningsverige.se/ om du vill hjälpa till.

Att offentligheten inte fungerar på avsett vis bevisas av verkligheten. Om du inte ser, åtminstone några, av de stora problem som finns i Sverige behöver du psykiatrisk hjälp – den kan inte jag ge dig. Du får vända dig till din vårdcentral.

Jag tror att en del av problemen inom offentligheten beror på det som jag tar upp i mitt inlägg här:
(FB) Grundlagen säger: Vi ska främja etniska, språkliga och religiösa minoriteter
Citera
2017-03-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis är det cheferna som tillrättavisat henne. Inte så lätt att agera självständigt idag med tanke på den usla arbetsmarknaden för journalister. Åker hon ut i kylan så är det undersköterskejobb på äldreboende som väntar & att flytta tillbaka till flickrummet i föräldrarnas 60-tals radhus i Skövde (eller liknande ort)

Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Ny video uppe nu
https://youtu.be/0XnnGYMqvPY

Ja, utfrysning ur vänsterinfluerade media-sfärens ryggdunkningar är antagligen journalisternas största skräck. De värnar såklart om sin inkomst; men det är lönlöst. Jag är beredd att hålla med Alexander Bard om att det bara är en tidsfråga innan journalister i dess traditionella betydelse är ett helt irrelevant inslag i samhället, med undantag för en begränsad skara retro-fanatiker.

Johan Anderssons "presskonferens" gav ingen insikt i huruvida GS framtidsplaner ser ut, av allt att döma så kommer de fortsätta i samma spår, vilket är bra. Att skrämmas till tystnad är inte vägen att komma frammåt i denna fråga.

Kuriosa i sammanhanget är att Malin Lernfelt är fortsatt envis med att hänga ut en Rasmus Widstrand som "Johan Andersson", alltså GS huvudman, på sin Twitter:
https://twitter.com/MalinLernfelt/status/838396134565502976

Den prestige som hindrar Malin från att inse sitt misstag kommer att förfölja henne i form av förbrukat förtroende. Förr eller senare kommer Johan Anderssons identitet förmodligen att avslöjas; och den första att skämmas kommer då i så fall att bli Malin Lernfelt.
Senast redigerad av PeWolo 2017-03-05 kl. 16:05.
Citera
2017-03-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Efter denna incident med Erik har min kamplust återigen vaknat efter några månaders vila. 2-3 personer från GS, som ringer och spelar in samtal med makthavarare på sin fritid, med resurser som är minimala, retar alltså gallfeber på etablissemanget. De är så ovana vid att behöva stå till svars för vad de skriver. Så ovana att behöva debattera med oliktänkande. GS visar hur mycket oppositionen i Sverige kan åstadkomma trots så lite resurser. Tänk om Johan och Erik jobbade heltid med Granskning Sverige, vilken kraft det hade varit för den nationella oppositionen.

Om alla som skriver och står på GS sida bara i denna tråd på Flashback donerade hundra kronor i månaden till projektet hade både Erik och Johan kunnat jobba på heltid med projektet. Jag hoppas och ber alla som läser detta att överföra en liten slant till Fabian och Granskning Sveriges projekt, så att de kan fortsätta ställa dessa as till "folkvalda" mot väggen och låta dem förlöjliga sig själva gång på gång.

Från Granskning Sveriges hemsida: http://www.granskningsverige.se/
"De som vill stödja oss ekonomiskt kan Swisha till 0707730230
Eller banköverföring:
Handelsbanken
Clearing: 6238
Konto: 848 234 308"

Sannerligen håller jag med dig
Att frun nu också flyttar är ju så bedrövligt sorgligt att jag hoppas alla börjar donera månadsvis
Citera
2017-03-05, 16:56
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galiza
Sannerligen håller jag med dig
Att frun nu också flyttar är ju så bedrövligt sorgligt att jag hoppas alla börjar donera månadsvis
Som jag förstår det så var inte frun helt ovetandes om hans inblandning med Granskning Sverige. Sannolikt så har hon vetat vad han pysslat med men oroat sig för vad som ska hända med henne och deras barn om hans identitet kom ut. Jag tror inte att han gjort detta i total hemlighet bakom ryggen på sin familj.

"Påtryckningar riktas mot min fru. Jag vill bara göra klart att min fru har så länge jag jobbat med Granskning Sverige vädjat till att jag skall sluta på grund av de konsekvenser en outning skulle kunna få för hennes karriär och våra barn. Min fru står inte för mina åsikter. Vi är två olika personer med olika åsikter och det är helt absurt att min fru skall behöva lida för den opinionsbildning som jag bedrivit."

Men ja, när man inser hur våra alternativa medier skakat om etablissemanget bara på några få år, med inte ens en tusendel av de resurser gammelmedierna besitter, är det sorgligt att gång på gång få höra att de får vända på varenda krona för att få saker att gå runt. Vi har en fördel av att helt enkelt ha sanningen på vår sida, och behöver inte kriga mot verkligheten som PK-medierna gör. Det enda som gör att vi inte gjort revolution redan igår beror på att vi inte har de resurser till att nå ut och väcka de sovande lämlarna runt om i landet, lämlar som dock kan känna igen en sanning om de får en presenterad för sig.

100 heltidsanställningar på våra alternativa medier från och med i morgon så når SD 50 procent i nästa val...
Citera
2017-03-05, 17:32
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Jag kan inte det, men jag har inte koll på allt som omkring 20 000 journalister skriver.
Varför skulle journalister komma med ett sådant påstående. Det är ju gallimatias.

Eftersom du gör inlägget i tråden om granskning sverige antar jag att du menar att granskning sverige yttrat sig kritiskt om att svenskarna håller på att bli en minoritet i sitt eget land. Som sagt, i så fall rent trams från trollfabriken.
Nu var det inte dig jag diskuterade med, utan någon annan tomte som gjorde sig lite löjlig och menade att vi från oppositionen tror att journalister konspirerar mot oss. Jag frågade då om han kan nämna fem journalister som är emot att svenskarna håller på att bli en minoritet i sitt eget land. Det land de bara för 60 år sedan var i det närmaste en hundraprocentig majoritet i. Jag har inte fått svar av honom och av dig fick jag svaret att du av 20.000 journalister inte kan nämna en enda journalist som diskuterat denna fråga. Konstigt att du inte kan göra det, då verkar det rent av som att vi dödsnazister har en viss poäng när vi säger att medierna har en kulturmarxistisk agenda, eller vad säger du? Jag gissar att i alla fall 19900 av dina 20000 journalister mer intresserar sig för frågor som feminism, hbtq, "mångfald", antirasism, alla människors lika värde, vit skuld osv. Konstigt...

Erik diskuterar medborgarskap och svensk identitet osv i ett avsnitt som heter "Bonnier ringer Granskning Sverige" eller liknande, om du nu vill lyssna på det.
Senast redigerad av praele 2017-03-05 kl. 17:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in