2017-03-04, 00:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombalaya
Kanske kommer pengarna från försäljning av Ray-Banglasögon: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10153953786757812

Enl förhörspapprena kommer den ena miljonen, som han använde som handpenning i köpet av Solsidan-lägenheten, från hans fru, hennes fd husförsäljning. Alltså fatta vilken sol-och-vårare människan är! Samtidigt som han använder frugans mille så budar han på ett hus som han och Mona skulle bo i tillsammans! Hahaha.
Citera
2017-03-05, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latexking
Mona har i vanlig ordning kronofogden efter sig. Är mona förståndshandikappad?

Det lutar åt det ja, Hon är mytoman liksom Labbe' och bägge inbillar sig att de är stenrika. Och om man är så inbillat stenrik som dessa är så betalar man bara tillbaks om och när man har lust till det..
Annars så väljer man bara att strunta i kraven - Lite som Maffians Teflon-Don i USA - untouchable kallas de visst...

Haha - Gudrun Schyman kan slänga sig i väggen som bara eldade upp futtiga 100 000 kr offentligt - Här har vi istället två lärjungar som med råge överträffar detta 4 millar brända...

Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Hoppas han inte får tillgång till någon som helst databas på myndigheten.

Vem som helst kan nog köpa sekretessbelagda uppgifter av honom.

Peter Springare lilla övertramp lär nog snart överskuggas av denna välfriiserade latinocharmörs kriminella kreativitet, vad är det för information han kan komma över tror ni ?

Är det någon här som brukar vara inne på DarkNet ? Jag tänkte att han kan rentav annonsera där rentav - Och det skulle nog vara likt honom att skryta om att vara Polis dessutom.
Han har ju det lite trögt med cash just nu antar jag,

Man kan ju hoppas att han startar något i likhet med Maskeradligan framöver

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enl förhörspapprena kommer den ena miljonen, som han använde som handpenning i köpet av Solsidan-lägenheten, från hans fru, hennes fd husförsäljning. Alltså fatta vilken sol-och-vårare människan är! Samtidigt som han använder frugans mille så budar han på ett hus som han och Mona skulle bo i tillsammans! Hahaha.

Ja det är tamejfan helt otroligt, först 3 mille ifrån Mona och sen en mille till som han snor ifrån frun och låtit att brinna inne på Solsidan genom att schabbla bort allting

Hoppas, hoppas, att det kommer ännu mera underhållning här - Spelplanen är nu så fint krattad och kritad tycker jag - att allt kan hända.

Expressen publicerar säkert snart löpsedeln: ÄR DU SLUT NU MONA ?
Citera
2017-03-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mona skulle ju visst få något toppjobb i FN och han skulle bli chef för hennes livvaktstyrka och därmed få 250.000 i månaden i lön (enligt utdrag från förhören som Expressen publicerat). Snacka om drömmar

Vilket jobb Mona skulle få där nu en livvakt skulle få den lönen det är väl några snäpp över FN:s generalsekreterare det...

Det är det värsta i denna historia. Att Mona Sahlin kan räkna med ena välbetalda toppjobbet efter det andra. Tänk att hon var så säker!

Sen så undrar partikamraterna varför folket är förbannade och överger sossarna. Det sossarna oroar sig för är bilden av Sverige, utan att göra den självklara kopplingen, till orsaker som Mona Sahlin och den vänskapskorruption hon repsenterar.

Nu blir inte Mona Sahlin åtalad. Det illustrerar det förfall vi har inom rättsväsendet. Det är en bild som man vill skydda. En åtalad och fälld politiker, är inte bra för bilden av Sverige.

Alltså har vi inte korrupta och brottsliga politiker i Sverige om vi låter dem löpa. Statistiskt ligger vi bra till internationellt på olika Transparacy listor då vi inte har korruption i Sverige. Listigt, eller hur?

Är det ingen av juristerna, typ åklagaren och advokaterna som skäms? Var det för denna slags justis som de bedriver i detta fall, med juridik utanför den gängse rättsordningen, som de en gång i tiden valde att läsa just juridik för?

Sen när kan åklagaren och advokaten ingå en deal i Sverige om att inte åtala för brott?

Visst är det pinsamt med Mona och en polis som har lön som livvakt medan han också tjänar pengar på att renovera hus. Sen så tror inte jag att Labbe ligger med Mona, det hade behövts mer än 3 miljoner kronor för att mäkta med det. Jag tror inte att drivkraften är sex. Det handlar om drömmar om att snabbt bli rik på att flippa hus och blåsa folk.
Senast redigerad av Vresrosen 2017-03-05 kl. 09:23.
Citera
2017-03-05, 09:59
Medlem
De hade planer på att snabbt göra massor av pengar, dessbättre orealistiska. De ville leva lyxliv på andras bekostnad.
Sådana s k sossar bör omedelbart uteslutas ur Socialdemokratiska partiet, då de inte delar de grundläggande värderingarna.
Citera
2017-03-05, 11:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det värsta i denna historia. Att Mona Sahlin kan räkna med ena välbetalda toppjobbet efter det andra. Tänk att hon var så säker!

Sen så undrar partikamraterna varför folket är förbannade och överger sossarna. Det sossarna oroar sig för är bilden av Sverige, utan att göra den självklara kopplingen, till orsaker som Mona Sahlin och den vänskapskorruption hon repsenterar.

Nu blir inte Mona Sahlin åtalad. Det illustrerar det förfall vi har inom rättsväsendet. Det är en bild som man vill skydda. En åtalad och fälld politiker, är inte bra för bilden av Sverige.

Alltså har vi inte korrupta och brottsliga politiker i Sverige om vi låter dem löpa. Statistiskt ligger vi bra till internationellt på olika Transparacy listor då vi inte har korruption i Sverige. Listigt, eller hur?

Är det ingen av juristerna, typ åklagaren och advokaterna som skäms? Var det för denna slags justis som de bedriver i detta fall, med juridik utanför den gängse rättsordningen, som de en gång i tiden valde att läsa just juridik för?

Sen när kan åklagaren och advokaten ingå en deal i Sverige om att inte åtala för brott?

Visst är det pinsamt med Mona och en polis som har lön som livvakt medan han också tjänar pengar på att renovera hus. Sen så tror inte jag att Labbe ligger med Mona, det hade behövts mer än 3 miljoner kronor för att mäkta med det. Jag tror inte att drivkraften är sex. Det handlar om drömmar om att snabbt bli rik på att flippa hus och blåsa folk.

Jag tror nog också fantasin om välbetalt toppjobb inom FN just var en fantasi, eller om man ska vara krass, felräkning. Man ska väl normalt ha någon utbildningsgrad eller specifik erfarenhet för de tjänsterna. Margot Wallström är ju socionom samt att hon hade erfarenhet från EUs kommunikation. Men lönen sätts efter tariff som är grundad rätt schematiskt från utbildningsnivå och erfarenhet. Och den räckte ju inte så man tog från den budget för SIDA som ligger hos UD för att dubbla på lönen hon fick från FN.

Håller med, som Alhem också uttryckt, om att hon slapp lite väl lindrigt undan. Av omständigheterna så framstår det som att det osanna intygandet var ett upplägg, och uppsåtligt sådant, i ett bedrägligt förfarande. Att tillförskaffa livvakten förmåner från en annan part (lån från banken) som han annars inte skulle haft. Snaskigt gjort med tanke på att en anledning till att vi har hyfsat billiga lån för just bostäder utöver säkerhetsrättsreglerna är ju att vi dels har transparens om våra inkomster samt att regler finns som syftar till att vi ska kunna nås.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 11:39.
Citera
2017-03-05, 12:17
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det lutar åt det ja, Hon är mytoman liksom Labbe' och bägge inbillar sig att de är stenrika. Och om man är så inbillat stenrik som dessa är så betalar man bara tillbaks om och när man har lust till det..
Annars så väljer man bara att strunta i kraven - Lite som Maffians Teflon-Don i USA - untouchable kallas de visst...

Haha - Gudrun Schyman kan slänga sig i väggen som bara eldade upp futtiga 100 000 kr offentligt - Här har vi istället två lärjungar som med råge överträffar detta 4 millar brända...

- - -

Ja det är tamejfan helt otroligt, först 3 mille ifrån Mona och sen en mille till som han snor ifrån frun och låtit att brinna inne på Solsidan genom att schabbla bort allting

Hoppas, hoppas, att det kommer ännu mera underhållning här - Spelplanen är nu så fint krattad och kritad tycker jag - att allt kan hända.

Expressen publicerar säkert snart löpsedeln: ÄR DU SLUT NU MONA ?
Precis. Det är riktigt sällan jag är skadeglad, men i det här fallet, med de här berörda människorna, som tycker sig stå över allt vad lagar, regler och etik & moral heter, så nästan hoppas jag att skatteverket kommer gå igenom personekonomin ordentligt.
Jag vet att hans föräldrar är täta och att de flyttade tillbaka till hemlandet, och han med ett tag, så visst kanske kan förklaras med utlandspengar, men troligast inte allt!

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Det är helt vidrigt ja.
Man borde tvätta hela den här byken, hur kan det få ske? I Toblerone-målet så kom åklagaren till Monas hotellrum.... Som berget till Muhammed... Det är exakt samma sak igen. Allas lika värde pyttsan!
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-03-05 kl. 12:22.
Citera
2017-03-05, 12:18
Medlem
Mr.Swedens avatar
Men hur är det nu? Har han fått tre millar av MS? Hon har ju inte ens klarat att betala Kronkalle det hon är skyldig svenska folket. Var kom de tre millarna ifrån? Visst, om hon inte tyckte det var så häftigt att betala skatt och hade pengarna i kakburken så kan han ha fått dem av henne. Och då har de genom klantigt beteende schabblat bort hela det kapitalet vid budgivningen i Saltis. Tre millar. Borta. Vem kräver ersättning av vem? Drar Mona igång ett drev mot Labbe med sina återstående kamrater på Sveavägen 68? Drar han igång ett drev mot Mona med sina kriminella kontakter. Färdigflörtat, om ni frågar mig.

Eller fanns aldrig de tre millarna? Var de bara pengar på ett intyg? Då har Mona lyckats snärja in sig i dubbla lögner. Och sånt klarar nog inte den i alla avseenden lilla människan Claes Borgström av att reda upp.

Och Labbe? Driftig, vill vara något, bevisa något, latino macho. Uppkomling med personlig mognad som en normal 12-åring. Vad gör han efter att ev ha bränt Monas tre millar och frugans mille? Att han inte fick sparken från polisen löste inte precis hans problem.

Hur ser fortsättningen ut? Vad gör Mona? Vad gör Labbe? Vad gör Labbe fru?
Vad gör Sveriges grävande journalister?
Citera
2017-03-05, 12:23
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Margot Wallström är ju socionom...

Citat:
Ett slag funderade Margot Wallström på att bli socionom och sökte in på socialhögskolan. Hon blev antagen, men tackade nej eftersom hon samtidigt fått arbete som ombudsman för SSU i Värmland och just flyttat till Karlstad.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3PqBKUejOjwJ:www.dn.se/livsstil/margot-wallstrom-jag-gillar-inte-att-vara-ensam/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Det står inget i MW's CV om att hon ska ha gått någon högre utbildning än 3-årigt gymnasium.
Citera
2017-03-05, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt vad för jobb säger han inte. Men toppjobb och med egen livvaktsstyrka och med den lönen (för Mona måste ju tjänat minst det dubbla då) så måste det varit något stort. Men blir nog inget med den saken nu. Regeringen skulle aldrig våga ge henne ens ett jobb som landshövding och med det behövs väl ingen egen livvakt ens...

Tack för att du länkade artikeln.Var på väg att redigera mitt inlägg när internetuppkopplingen försvann,den är "svajig"där jag befinner mig nu,och du var så snabb med att svara. Nu kommer mer information varje dag om Labbe och Mona,och jag hoppas Expressen fortsätter gräva i det här,fast skeptisk till att hela sanningen kommer fram är jag.
Citera
2017-03-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Precis. Det är riktigt sällan jag är skadeglad, men i det här fallet, med de här berörda människorna, som tycker sig stå över allt vad lagar, regler och etik & moral heter, så nästan hoppas jag att skatteverket kommer gå igenom personekonomin ordentligt.
Jag vet att hans föräldrar är täta och att de flyttade tillbaka till hemlandet, och han med ett tag, så visst kanske kan förklaras med utlandspengar, men troligast inte allt!

Det är helt vidrigt ja.
Man borde tvätta hela den här byken, hur kan det få ske? I Toblerone-målet så kom åklagaren till Monas hotellrum.... Som berget till Muhammed... Det är exakt samma sak igen. Allas lika värde pyttsan!

Jag inte bara nästan hoppas att skatteverket skall granska deras ekonomi,jag tycker att man kan kräva det,och att de går igenom flera år tillbaks,här har skett så mycket oegentligheter.
Citera
2017-03-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Men hur är det nu? Har han fått tre millar av MS? Hon har ju inte ens klarat att betala Kronkalle det hon är skyldig svenska folket. Var kom de tre millarna ifrån? Visst, om hon inte tyckte det var så häftigt att betala skatt och hade pengarna i kakburken så kan han ha fått dem av henne. Och då har de genom klantigt beteende schabblat bort hela det kapitalet vid budgivningen i Saltis. Tre millar. Borta. Vem kräver ersättning av vem? Drar Mona igång ett drev mot Labbe med sina återstående kamrater på Sveavägen 68? Drar han igång ett drev mot Mona med sina kriminella kontakter. Färdigflörtat, om ni frågar mig.

Eller fanns aldrig de tre millarna? Var de bara pengar på ett intyg? Då har Mona lyckats snärja in sig i dubbla lögner. Och sånt klarar nog inte den i alla avseenden lilla människan Claes Borgström av att reda upp.

Och Labbe? Driftig, vill vara något, bevisa något, latino macho. Uppkomling med personlig mognad som en normal 12-åring. Vad gör han efter att ev ha bränt Monas tre millar och frugans mille? Att han inte fick sparken från polisen löste inte precis hans problem.

Hur ser fortsättningen ut? Vad gör Mona? Vad gör Labbe? Vad gör Labbe fru?
Vad gör Sveriges grävande journalister?

Ja de tre miljonerna var kanske obefintliga (påhittad tillgång i en fordran för henne?).
Citera
2017-03-05, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:3PqBKUejOjwJ:www.dn.se/livsstil/margot-wallstrom-jag-gillar-inte-att-vara-ensam/+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Det står inget i MW's CV om att hon ska ha gått någon högre utbildning än 3-årigt gymnasium.

Jaså, då hade jag fel, hade för mig att hon kom från sopis i Umeå likt Sundström. Men hursomhelst, toppjobben (om man nu menar att chefa för något projekt eller avdelning) inom FN är väl inte så välbetalda som de tycks tro. Det kanske är så likt hos Wallström att en betydlig del av lönen tillskjuts från hemländerna.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-05 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in